Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 906 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Begrenzer uit Tecno uitlaat voor MT5 halen
Geschreven door Leon de mt5 boer
Geplaatst op 12-9-2003 17:25
Categorie Uitlaat systeem

Deze faq gaat over de begrenzer die in de techno bocht zit voor mt5.
De techno bocht is vanaf de flens tot aan de eerste "deuk" dubbelwandig. Hierna houd het dubbelwandige op, op die plek zit de begrenzer. Hoe dit er allemaal uit ziet, zie je verder in de FAQ.

Benodigdheden:
-lasapparaat, of iemand die kan lassen,
-ijzerzaag,
-waterpomp tang,
-een slijptol met afbraamschijf,
-bankschroef,

Stap 1:
Span je uitlaat zo danig in de werkbank zodat je met de zaag goed net iets voor de eerste deuk kunt komen. Je zult denken waarom ik een zaag gebruik in plaats van slijptol, dat doe ik omdat ik anders te veel materiaal weg haal. Dan zet je de zaag in je uitlaat en begint te zagen. Als je niet vertrouwt waar de begrenzer zit kun je ook altijd nog met iets langs achter in je uitlaat voelen waar hij zit. Je zaagt de uitlaat zover open dat hij alleen nog maar vast zit aan de naat.


(op deze foto is goed te zien dat ik een stukje voor de deuk zaag)

Stap 2:
Als je helemaal tot de naad gezaagd hebt kun je de uitlaat open buigen. Ik zou hem niet helemaal open zagen omdat het dan moeilijker word om hem weer vast te lassen.


(nu zie je dat de begrenzer het einde is van het dubbelwandige)

Stap 3:
Als je ver genoeg gezaagt hebt kun je met een waterpomp tang de begrenzer er uit trekken. Als dit moeizaam gaat dan moet je misschien. Nog iets verder zagen.



Stap 4:
Als de begrenzer er uit is kun je de uitlaat weer dicht buigen en in de bankschroef klemmen zodat dit bij elkaar blijft.



Stap 5:
Als de uitlaat goed in gespannen staat, neem je het lasapparaat en ?hecht? je de uitlaat vast, zodat als je deze uit de bankschroef haalt mooi bij elkaar blijft.



Stap 6:
Nu de uitlaat gehecht is kun je er met de slijptol mooi een laagje chroom bij de naad waar gelast moet worden afhalen. Dit doe ik omdat de las dan beter zal hechten.


(het is een beetje onduidelijk, maar het is afgebraamd)

Stap 7:
Nu het geheel klaar is om te lassen kun je de uitlaat helemaal dichtlassen, Pas op, als je niet goed kunt lassen kun je het beter door iemand laten doen die goed kan lassen, of iemand met een Co2 lasapparaat(mig mag). Dit omdat het heel dun ijzer is waar je zo een gaatje in brand, maar dat is natuurlijk ieder voor zich.

groeten Leon.

Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

dirk_neijwiert 19-2-2006 20:33 Print reply
Posts: 693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxj oran
[...]

ja je kan ze eruit halen, maar ik weet niet of het zin heeft, je uitlaat word en laagtoeriger van


en dat is?
 
Sjoerd. 9-3-2006 13:19 Print reply

Posts: 2607
Heb de replys gelezen,maar ik kon het antwoord even niet vinden:

Zit er ook zo'n begrenzer in een Bullit (chrome) uitlaat?

Ik neem aan dat Bullet imitatie Proma is, en daarom niet, maar ik wist t niet zeker. Kmoet nl zo bocht hebben, maar ik kan dus nog niet zelf kijken.

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 9-3-2006 om 13:29 uur.
 
christianos 9-3-2006 13:21 Print reply

Posts: 20445
neem een pen, bind er een touwtje aan en duw hem in de uitlaat, je merkt vanzelf als er iets inzit.

vind trouwens dit 'ontgrenzen' zwaar gelul, het helpt niet en je maakt alleen maar meer herrie..

edit: @ sjoerd, oj je hebt hem nog niet, uhm bullit bovenlangs zegt me eigenlijk niks.
ik ken wel bullit onderlangs maar die zijn niet meer te krijgen, welke utlaat bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-3-2006 om 13:22 uur.
 
Sjoerd. 9-3-2006 13:28 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
neem een pen, bind er een touwtje aan en duw hem in de uitlaat, je merkt vanzelf als er iets inzit.

vind trouwens dit 'ontgrenzen' zwaar gelul, het helpt niet en je maakt alleen maar meer herrie..

edit: @ sjoerd, oj je hebt hem nog niet, uhm bullit bovenlangs zegt me eigenlijk niks.
ik ken wel bullit onderlangs maar die zijn niet meer te krijgen, welke utlaat bedoel je?

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 9-3-2006 om 13:22 uur.



Bullet Bovenlangs, chrome. Da's tog zo'n imi Proma, de lettertjes staan ook in dezelfde context als proma, op demper en bocht.

Best cheap uitlaatje, kent niemand deze dan

Zal een foto zoeken..

Edit: Twas Bullet dus

Dit bericht is gewijzigd door Sjoerd. op 9-3-2006 om 13:29 uur.
 
Lord_Vader 9-3-2006 13:34 Print reply

Posts: 1244
Ik heb een bullet bovenlangs, best mooi geluidje.. trok er 73 mee met originele mt setup(kijk voor foto's in me gallery)
 
Sjoerd. 9-3-2006 13:37 Print reply

Posts: 2607
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lord_Vader
Ik heb een bullet bovenlangs, best mooi geluidje.. trok er 73 mee met originele mt setup(kijk voor foto's in me gallery)


Maat van me heeft een mt met 50CC, 16 MM en ook een Bullet, rijd ook 70 ongeveer.

Hij wil nie kijken, dus zo kan ik er ook nie achter komen.
 
tsx-olger 11-3-2006 0:22 Print reply

Posts: 557
iemand al geprobeert op een standaart 50?
hoe liep dat dan?
 
Tekoop:70cc pamakit+70cc kop+membraan+homoet special+20mm mikuni+spruitstuk= ยค180,-
BSTS 27-3-2006 23:12 Print reply

Posts: 4241
ligt het aan mij of zijn alle foto's dood?
ik wil namelijk mijn bocht wel ontgrensen maar weet niet waar ik moet zagen om dat begrensing te vinden.
foto's pleace
 
sprintjah
bikkeltje 27-3-2006 23:13 Print reply

Posts: 2380
foto's zijn dood ja.
inbox anders de maker ff
 
BSTS 28-3-2006 21:38 Print reply

Posts: 4241
zijn er op dit moment nog mensen die het geprobeerd hebben?
zo ja, werkt het goed of krijg je alleen meer kabaal?
 
sprintjah
christianos 28-3-2006 21:41 Print reply

Posts: 20445
alleen maar meer kabaal, lagere top en iets meer trekkracht

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-3-2006 om 21:42 uur.
 
BSTS 28-3-2006 22:14 Print reply

Posts: 4241
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: christianos
alleen maar meer kabaal, lagere top en iets meer trekkracht

Dit bericht is gewijzigd door christianos op 28-3-2006 om 21:42 uur.



ik neem aan dat je het zelf getest hebt?
 
sprintjah
eendennisbiertje 19-4-2006 17:12 Print reply

Posts: 82
zit er in een 80 cc uitlaat voor mt ook zin begrenzer in, zojah, dan sloop ik hem eruit
 
tuning is not a crime
BSTS 26-6-2006 21:55 Print reply

Posts: 4241
mijn ervaring is een uitlaat die meer lawaai als snelheid heeft.
ik vraag me alleen wel af waarom het plaatje erin zit, want zonder loopt die alleen maar slomer, dus een begresnsing is het lijkt mij niet.
 
sprintjah
Schrabbekerke 26-6-2006 21:59 Print reply

Posts: 1812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hondamt7
mijn ervaring is een uitlaat die meer lawaai als snelheid heeft.
ik vraag me alleen wel af waarom het plaatje erin zit, want zonder loopt die alleen maar slomer, dus een begresnsing is het lijkt mij niet.


Waarschijnlijk ivm de drukvorming in de uitlaat.
 
mulder 26-6-2006 22:00 Print reply

Posts: 13701
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eendennisbiertje
zit er in een 80 cc uitlaat voor mt ook zin begrenzer in, zojah, dan sloop ik hem eruit


nee
 
jef_nsr 26-6-2006 22:30 Print reply

Posts: 129
is dit bij een originele nsr uitlaat ook?
ik ga morgen eens voelen met een lasdraad en zien of er iets in zit!
als hij er slechter door gaat steek ik het er gwn trug in

 
HONDARACINGTEAM 26-6-2006 22:33 Print reply

Posts: 1806
hij trekt zonder begrenzing naar mijn idee iets rapper op maar de top gaat naar beneden en hij heeft veel meer kabaal
 
MT70-nolimit 26-6-2006 22:39 Print reply

Posts: 4322
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirk_neijwiert
[...]


en dat is?

roflmpo
het ventje met de (naar zijn idee) snelste honda MT van het forum weet niet wat laagtoerig is.

ontopic: heeft geen effect dat schot eruit te rossen
 
gaat lang goed
jef_nsr 28-6-2006 15:40 Print reply

Posts: 129
ik heb het bij mijn nsr uitlaat ook gedaan en nu is hij naar de kloten
trekt trager op zeker in 2 laatste vitessen en heeft een veel lagere top (10km/u minder)
is dus wel echt geen aanrader
nu mag ik een nieuwe gaan kopen want ik kan hier geen trechtertje meer instekeken
 
KaWaReZ 28-6-2006 15:42 Print reply

Posts: 20579
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jef_nsr
ik heb het bij mijn nsr uitlaat ook gedaan en nu is hij naar de kloten
trekt trager op zeker in 2 laatste vitessen en heeft een veel lagere top (10km/u minder)
is dus wel echt geen aanrader
nu mag ik een nieuwe gaan kopen want ik kan hier geen trechtertje meer instekeken


jonge, dit geldt niet voor elke uitlaat..

komt net om et hoekie kijken en begint al te bazelen...

(bij de nepori ARuitlaten zit een schot dat je dr uit kan halen, levert WEL prestatiewinst op )
 
ZX 10 :) || Houdoe FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! || ZX10,5 , stukgatiellufachtennegentuges
jef_nsr 28-6-2006 16:14 Print reply

Posts: 129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: KaWaReZ [Rezek]
[...]


jonge, dit geldt niet voor elke uitlaat..

komt net om et hoekie kijken en begint al te bazelen...

(bij de nepori ARuitlaten zit een schot dat je dr uit kan halen, levert WEL prestatiewinst op )

bij een ori uitlaat zou je dit ook wel gaan denken!
maar duidelijk dus niet
was toch van plan om een nieuwe te steken mar ja
 
pedromt5 21-6-2007 17:59 Print reply
Posts: 1
heey

ik heb ook een techno uitlaat maar zou
het ook veel schelen op een 65cc mallosie
er zit ook een techno demper op
 
guido-honda 29-3-2008 12:35 Print reply
Posts: 621
Ik zit er ook aan te denken hem eruit te slopen,
maar bijv. vergelijken met een Proma, is zo'n proma dan nog
een stuk beter? Want het lassen moet ik laten doen omdat ik geen co2 lasapparaat heb...

Dus zit der qua prestatie veel verschil in zo'n ontgrensde techno en een normale proma voor MT?
 
maxisport 29-3-2008 13:13 Print reply

Posts: 4206
proma is beter
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 4 van 5
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved