Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 897 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: MBX op een NSR frame
Geschreven door snaaps
Geplaatst op 31-8-2003 13:22
Categorie Algemeen

Er zijn een hoop vragen over het overzetten van een MBX op een NSR frame.
Goed nu ben ik zelf bezig om alles over te zetten.
wat moet er aangepast worden:

1) De achterkant van het frame moet worden aangepast, je moet de bevestiging van het achterlicht over zetten op de NSR frame. Even los slijpen en weer vast lassen op de NSR frame.

2) De bevestiging van de achter kuip op het frame, daar waar bij de MBX twee gaatjes zitten met scroefdaad voor de imbus buitjes zitten niet op de NSR frame. De gaatjes zitten erwel maar geen scroefdaad, zelf tappen of doorboren en een moertje gebruiken.

3) De bevestiging van de zijkapjes.
inprincipe past het enkel de onderste bevesting zal op het frame uitgeboord moeten worden en een rubber ringentje ingezet moet worden (hoeft niet perse aan twee bevestigingen blijft hij ook wel hangen).

4) De bobine past niet. Dit is op te lossen door twee nieuwe beugeltjes te lassen of wat ik gedaan heb met tyrepjes vast aan het frame gebonden.

5) De achterrempedaal lt iets. Oplossing: gebruik de achterrem van de NSR frame.

6) Ophangening onderkuip. er moet links een nieuw beugeltje gelast/gemaakt worden.

7) Balhoofd.
Op het frame van de NSR zit een ophangening zie weg geslepen moet worden, dit inverband met je kuip van je lamp.
stuurslot moet worden overgezet op het ballenhoofd, of laat hem vervallen.

8) Er zitten twee beugeltje op het NSR frame die weg geslepen moeten worden (krom slaan helpt ook!) dit inverband met je tank.

9) staandaard is verschillend.
gebruik de standaard van een NSR of slijp de ophanging van de MBX af en las hem op de NSR frame.

Zoals je ziet valt het allemaal wel mee en vrij makkelijk te doen, de achterkant is de grootste en belangrijktste verandering.

Wat hier dus niet is besproken past allemaal.

P.S. De achterbrug en veren zijn indentiek aan elkaar!!

Hopende jullie hiermee voldoende te hebben geinformeerd!!

veel plezier met je legale honda MBX!
(eigelijk een NSR met een MBX uiterlijk)

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

jackmasterTZR 31-8-2003 19:35 Print reply

Posts: 3062
bdoel je met deze faq dat je mbx onderdelen en kappen, op een nsr frame zet of dat je het blok onder een nsr frame hangt???
 
Ralf 31-8-2003 19:37 Print reply

Posts: 9073
Je zou het eerst kunnen lezen voordat je een vraag stelt...

Dit gaat over hoe MBX kappen etc op een NSR te monteren, omdat het frame van een MBX illegaal is in Nederland..
 
jackmasterTZR 31-8-2003 19:39 Print reply

Posts: 3062
ik had ?m ook al gelezen maar kon het verhaal ff niemer volgen want ik dacht dus dat het erover ging om het blok over te zetten, dus vandaar
 
Pietje007 1-9-2003 15:10 Print reply

Posts: 381
haha, nederlands op zijn goedst

Dit bericht is ge-edit door pieter007 op 1-9-2003 15:10
 
Ralf 1-9-2003 15:11 Print reply

Posts: 9073
Soms verwonder ik mezelf dat mensen ooit van de basisschool af zijn gekomen ja...
 
SkaBla [Pim] 1-9-2003 15:12 Print reply

Posts: 4659
alle respect man! goed gedaan, maar bobine met tayrips(hoe dan ook)vast maken dan maakt ie toch geen aarde? of is dat bij honda anders?
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Mark_o 1-9-2003 15:16 Print reply
Posts: 232
Hoe heb je het opgelost met de voorvork? Eentje van een nsr gepakt of van een mbx?
 
Pietje007 1-9-2003 15:16 Print reply

Posts: 381
me to!!

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jackmaster

ik had ?m ook al gelezen maar kon het verhaal ff niemer volgen want ik dacht dus dat het erover ging om het blok over te zetten, dus vandaar

 
Blukaap 1-9-2003 15:18 Print reply

Posts: 10006
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: SkaBla

alle respect man! goed gedaan, maar bobine met tayrips(hoe dan ook)vast maken dan maakt ie toch geen aarde? of is dat bij honda anders?


Je hebt 2 soorten bobines, het oude model lukt dat idd niet echt makkelijk mee, maar het nieuwe model is geen probleem, daar zit nl een aardestekkertje op .

En voorvork: gewoon MBX lijkt me, die past gewoon in een NSR frame als het goed is.
 
Bastila is lief
Superfunk 1-9-2003 15:58 Print reply

Posts: 1442
Maar nsr voorpoten zijn dikker dan die van een mbx toch?Dus dan toch mbx kroonplaat op nsr voorvork zetten.Makelijkerder, en waarschijnlijk sterker?
 
Superfunk, it\\\'s not a dream.
Blukaap 1-9-2003 16:01 Print reply

Posts: 10006
NSR voorpoten zitten iets anders in elkaar vanwege de clipons bij NSR.
Dus is een MBX vork een stuk makkelijker op een MBX.
En die ene mm is nou ook niet echt een probleem he .
 
Bastila is lief
JIMMY 1-9-2003 16:02 Print reply

Posts: 2765
voor zover ik weet zijn nsr en mbx precies hetzelfde, weet het wel zeker eigenlijk
 
Blukaap 1-9-2003 16:03 Print reply

Posts: 10006
Fout.
 
Bastila is lief
JIMMY 1-9-2003 16:12 Print reply

Posts: 2765
:(
 
snaaps 1-9-2003 19:55 Print reply
Posts: 272
ik heb mijn voorvork gewoon overgezet omdat die er ook niet bij zat!
verder heb ik vandaag het achterkantje van de mbx frame los geslepen en onder de inmiddels twee kale buisen gedaan, aleen nog even vastlassen. omdat de nsr frame van achter iets omhoog loopt is het beter om het achterkantje vast te lassen onder het bestaande frame, dit heeft als voordeel dat de achterkant iets omlaag komt waardoor alles wat beter past.
zal straks even een foto'je van plaatsen.
 
burp!
snaaps 1-9-2003 20:00 Print reply
Posts: 272
bij deze even de foto.
het zit nu nog even vast met tape maar het moet dus wel gelast worden.


dit is een betere oplossing zonder veel werk.

 
burp!
orange 21-9-2003 21:40 Print reply

Posts: 672
ga je ook het blok over zetten of dat niet????
 
snaaps 18-10-2003 12:04 Print reply
Posts: 272
eigelijk zal je er een nsr50 blok onder moeten gooien!

maarja wat denk je wat er onder ligt?
 
burp!
Zoetahmeerdah [Marcel] 23-4-2004 21:29 Print reply

Posts: 5996
heb je mischien wat meer info over de maten waar je in het frame moet raggen?
 
ik haat mensen
wipe-out 25-7-2004 22:05 Print reply

Posts: 7672
Quote:
P.S. De achterbrug en veren zijn indentiek aan elkaar!!


Dit is niet waar. De achterbruggen verschillen. Een NSR brug is een 5 cm langer dan die van een MBX, en bij een NSR zitten de kettingspanners ?n de brug en bij de MBX erop. De achterbruggen zijn volgens mij wel uit te wisselen. De veren zijn idd wel gelijk.
 
galibaba 18-1-2005 18:19 Print reply

Posts: 72
en zo'n frame is makkelijk te krijgen???
lijkt mij van niet,en het blijft toch heel veel werk,en volgens mij is je mbx dan toch anders..
 
Leen 18-1-2005 18:21 Print reply

Posts: 26876
ik heb een mbx met nsr frame, pas perfect, en je mbx ziet er gewoon uit als ene mbx hoor
 
LambalraceR 18-1-2005 18:28 Print reply

Posts: 2187
ik wou het toen ook doen... maar toch maar nsr geworde met mbx blok
 
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden
galibaba 18-1-2005 18:30 Print reply

Posts: 72
ja maar hoe kom je aan een nsr-frame en wat kosten die dingen meestal
 
galibaba 18-1-2005 18:31 Print reply

Posts: 72
heeft iemand een foto van een mbx met een nsr-frame??
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved