Hier_ben_ik - Administrator |
2-6-2003 20:01 |
Posts: 8499 |
die dingen zijn je prolink..
maar die std ophoogdingetjes passen wel als je die rand waar je achterbrug mee aan elkaar geperst is zegmaar een stukje afslijpt waar je driehoekje tegenaan komt dan past het NET
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
barry |
2-6-2003 22:19 |
Posts: 7387 |
je kunt het ook makkelijk doen:
dat U stukje wat er standaard op zit wat ik nu langer heb getekend. je kunt daarvoor dus langere U stukjes kopen/halen/vinden waarin het gat dus verder weg zit, en zo verhoog je je brommer dus ook, je veer wordt dus als ware langer van gat tot gat.
zonder lassen e.d
en jurrien of zoiets, ik hoop niet dat je het erg vind dat ik een foto van je heb gebruikt...
Dit bericht is ge-edit door barry op 2-6-2003 22:20
Dit bericht is ge-edit door barry op 2-6-2003 22:37
|
|
He? |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
2-6-2003 22:34 |
Posts: 7007 |
die foto was van .. jhillen
maar goed uhm...
volgens mij kon je ook gewoon de ophangpunten omdraaien bij NSR? dat had Nikoz ook gedaan en die stond ook hoger...
dus dat zal bij SH ook best kunnen
|
|
nobody fuck with us!! |
|
SkaBla [Pim] |
2-6-2003 22:37 |
Posts: 4659 |
wat barry bedoelt is net als bij een tsx, een lachter U stuk monteren
|
|
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D |
|
barry |
2-6-2003 22:37 |
Posts: 7387 |
LANGER pim
|
|
He? |
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
2-6-2003 22:39 |
Posts: 7007 |
jah OK maar wat ik bedoelde is ook een manier van ophogen die veel wordt toegepast bij NSR?s en volgens mij ietsjes steviger e.d. is
ik kan alleen helaas niet vertellen hoe het precies moet
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Blorn |
2-6-2003 22:42 |
Posts: 13825 |
Er is een FAQ van Hans F waarin dat staat uitgelegd voor NSR. MTX-SH heeft ander systeem.
|
|
|
|
scooterkiller |
3-6-2003 1:21 |
Posts: 2987 |
MTX= ophogen
NSR= verlagen (racers op het circuit zijn toch ook zo laag mogelijk )
Mooie faq
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
YAMAHAFREAK |
3-6-2003 11:26 |
Posts: 1001 |
t is n mooie faq luc maar verneuk je zo niet je veerkarakteristiek? dat prolink-systeem zorgt er namelijk voor dat je een progressieve veerkarakteristiek krijgt en als je dan met die lengtes van die hevels gaat spelen verander je volgens mij ook de mate van progressiviteit
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
martinus83 |
3-6-2003 12:46 |
Posts: 3718 |
ja ik wete nie maar ik doe et met mijn sh net als barry op zn nsr....dat u beugeltje draf en nieuwe gaten dr in boren...
|
|
|
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
3-6-2003 12:48 |
Posts: 5996 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
t is n mooie faq luc maar verneuk je zo niet je veerkarakteristiek? dat prolink-systeem zorgt er namelijk voor dat je een progressieve veerkarakteristiek krijgt en als je dan met die lengtes van die hevels gaat spelen verander je volgens mij ook de mate van progressiviteit
jep, maarja mensen die hun mtx ophogen boeien dat niet
ik zou em ook nooit ophogen.
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 3-6-2003 12:48
|
|
ik haat mensen |
|
Blukaap |
3-6-2003 13:00 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
MTX= ophogen
NSR= verlagen (racers op het circuit zijn toch ook zo laag mogelijk )
Mooie faq
NSR heeft een te kleine grondspeling imho, dus die mag achter wel iets hoger.
Ik ga nog een keer proberen er een minarelli scooterveer d'r tussen te proppen denk ik (na een tip van Hans) .
|
|
Bastila is lief |
|
SuperMotard |
3-6-2003 21:33 |
Posts: 392 |
ik heb het hele prolink systeem ook niet meer,ik heb alle ophang punten nog wel....
ik heb tussen het ophangpunt op m`n achterbrug een blokje geplaatst met 2 gaten...1 voor het vastdraaien op de achterbrug en 1 voor de veer
en zo kun je brommer zo hoog maken als je wil...met verschillende blokjes...
het rijd trouwen ook heel lkkr...vind ik dan
|
|
Cagiva 600cc Supermotard |
|
Luc |
3-6-2003 22:11 |
Posts: 3590 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: YAMAHAFREAK
t is n mooie faq luc maar verneuk je zo niet je veerkarakteristiek? dat prolink-systeem zorgt er namelijk voor dat je een progressieve veerkarakteristiek krijgt en als je dan met die lengtes van die hevels gaat spelen verander je volgens mij ook de mate van progressiviteit
Nope, opgehoogd, maakt niet veel uit,
hij veert nog altijd lekker......
btw, opgehoogd is MTX mooier, maja, dan wel met dikke noppenbanden, dan ist wel mooi....
mar as je gewoon weg bandjes hep, nie doen
|
|
|
|
pauluspietsema |
3-6-2003 22:45 |
Posts: 107 |
ik heb mijn mtx-sh opgehoogd door simpelweg het blok waar de veer "opstaat" gewoon om te draaien, het is wel ff kloten...misschien een klein beetje veilen..maar het staat wel een stuk hoger...en rijd trouwens prima...(alleen heb ik geen mtx meer )
|
|
never drive faster than you're guardian angel can fly. |
|
Mol! |
6-6-2003 15:44 |
Posts: 1594 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: pauluspietsema
ik heb mijn mtx-sh opgehoogd door simpelweg het blok waar de veer "opstaat" gewoon om te draaien, het is wel ff kloten...misschien een klein beetje veilen..maar het staat wel een stuk hoger...en rijd trouwens prima...(alleen heb ik geen mtx meer)
Onder "blok" versta je het V-profiel van hetprolink systeem? Daar staat duidelijk UP op, en dat hoort omhoog, ik begrijp dat jij UP naar beneden heb? Lijkt mij niet bevordelijk, misschien lijd je veer hier wel erg onder, net als je veer rechtstreeks op je brug...?
|
|
|
|
Luc |
7-6-2003 22:53 |
|
the-roadrunner |
8-6-2003 12:58 |
Posts: 499 |
tjah of je doet net als mij:
je haalt die u vorm die je aan je veer "schroeft" der af, je veel ligt nu uit elkaar.
Je pakt dat u vormige ding, en je bouwt hem na, alleen je laat nu zeg maar de pootjes enkele cm langer.
Je pakt de veer weer, en met behulp van de bank schroef zet je zo weer je veer in elkaar en hupa ding monteer je onder je mtx en je mtx is op gehoogt zonder dat je aan prolink knutselt
(let wel ff op, als je dat u volmige voet gaat na bouwen neem dan meteen ff wat dikkerder materiaal)
|
|
lalalalalala echt v@ |
|
Mark Mtx |
8-6-2003 13:02 |
Posts: 564 |
zo heb ik dat ook gedaan maar pas op dat je het niet te lang maakt een cm heedt veel effect dus niet 5 cm langer maken in eens want dat gaat je 8terbrug kosten
|
|
HONDA rulez |
|
JIMMY |
8-6-2003 13:09 |
Posts: 2765 |
zit die u vorm niet op de schokbreker vastgelast..
|
|
|
|
Mark Mtx |
8-6-2003 13:12 |
Posts: 564 |
mensen mensen niet zomaar dat ding met die bout van de veer af halen want dan ben je door er zit zo'n kracht op die veer dat ie allekanten opvliegt dwars door je heen serieus daar voor moet je zo'n speciale veer klem ofzo voor hebben dus niet zomaar beginnen
|
|
HONDA rulez |
|
Sven-MTX-sh |
4-3-2004 19:49 |
Posts: 131 |
hoe krijg je ooit die 2 onderdelen uitelkaar (u-ding en V-ding) ik kan er geen beweging inkrijgen.moer is losgedraaid.Maar het U deel is niet los te krijgen.
|
|
smv |
|
jurgheinz |
1-6-2004 21:45 |
Posts: 992 |
Oke mooie faq, alleen ik weet niet hoe iedereen daar mee kan blijven rijden die van mij is nu opgehoogd. (20 Km mee gereden)
probleem 1
ketting vreet nou al in me achterbrug!!!
probleem 2
veer nouwelijks meer (geen ringen meer)
probleem 3
standaar is veel te kort
ziet er alleen maar mooi uit
Dit bericht is ge-edit door jurgheinz op 1-6-2004 21:47
|
|
|
|
Marthin |
1-6-2004 22:00 |
Posts: 6164 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: jurgheinz
Oke mooie faq, alleen ik weet niet hoe iedereen daar mee kan blijven rijden die van mij is nu opgehoogd. (20 Km mee gereden)
probleem 1
ketting vreet nou al in me achterbrug!!!
probleem 2
veer nouwelijks meer (geen ringen meer)
probleem 3
standaar is veel te kort
ziet er alleen maar mooi uit
Dit bericht is ge-edit door jurgheinz op 1-6-2004 21:47
hm... zijn dus nog ff paar kleine dingetjes die je moet veranderen.
ik heb mijn mtx-sh ook 11cm opgehoogd en ik heb de monoveer rechtstreeks op de achterbrug gemonteerd (komt ie nog iets hoger).
|
|
|
|
jurgheinz |
1-6-2004 22:05 |
Posts: 992 |
en je ketting dan ???
|
|
|
|