Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 917 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Montage/Demontage Honda MT50
Geschreven door gerrit
Geplaatst op 29-4-01 17:53
Categorie Algemeen

DEMONTAGE VAN EEN HONDA MT50.

Het makkelijkste is om hier met meerdere personen aan te beginnen.Bouten van o.a. het blok, achterbrug, velgen, ect...
Na demontage weer terug in de bovenstaande onderdelen, zodat je die in elk geval niet kwijtraakt of vergeet hoe ze gemonteerd moeten worden.

BEGIN DEMONTAGE.
1. Zet brommer op zijstandaart en verwijder zijkappen accu & kabels (gaskabel, koppelingskabel, ect...)
2. Maak de bedrading die aan het blok bevestigd zit los.
3. Verwijder blokbouten. (zorg wel dat het blok opgevangen wordt en niet onder de brommer vandaan stuiterd)
Laat cilinder & carburateur op het blok zitten i.v.m rotzooi dat in je blok kan komen.
4. Verwijder zadel.
5. Verwijder benzineslang & benzinetank. (zorg ervoor dat het benzinekraantje dicht staat)
6. Verwijder achterlicht, achterspartbord en olietank. (denk om de bedrading)
7. Schoef het cockpitje los van lichtkuipje en verwijder het lichtkuipje.
8. Verwijder de kabelboom.
(LET OP!) Als je niet zo held met elektonica bent laat dan alle componenten die aan de kabelboom bevestigd zijn eraan vast zitten.
Schroef alle onderdelen ervan(o.a. cdi-unit, bobine, ect...) los van het frame en stuur en haal alles in 1 keer van de brommer, zodat hij bij reconstuctie erop gemonteerd kan worden zonder een week aan het tobben te zijn hoe die draden ook al weer bevestigd moesten worden.
9. Verwijder luchthuis.
10. Verwijder linker voetsteun.
11. Verwijder stuur.
Je hebt nu dus nog een frame met: achterbrug, voorvork en zijstandaard. Vraag of een vriend de brommer nu recht wil houden.
12. Verwijder voorwiel. (even de bout eruit, brommer een beetje optillen en de voorpoten even op iets zachts zetten i.v.m. beschadigingen)
13. Verwijder de bout op het balhoofd.
14. Verwijder het balhoofd.
15. Verwijder de voorpoten.
16. Verwijder de gehele voorvork.(LET OP! De lagers zitten los dus hou er een bakje onder om ze op te vangen)
17. Verwijder het achterwiel
18. Verwijder de achterveren.
19. Verwijder de achterbrug.

EINDE DEMONTAGE.
(voor renovatie begin van onder naar boven, wel een beetje zelf nadenken natuurlijk)
Dit is tevens ook een goed moment om je blok/cilinder/zuiger/zuigerveren te (laten)inspecteren op eventuele schade/slijtage.
Na inspectie cilinder/zuiger/zuigerveren wel gelijk weer op blok monteren met natuurlijknieuwe pakkingen.

Dit hele gebeuren kun je beter in 2 of 3 weken achter de rug hebben, omdat het niet goed voor je blok is om lang stil te staan.

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

BeWaRe 29-4-01 Print reply
Posts: 201
mooie post....
 
Mensen die opruimen zijn gewoon te lui om te zoeken....................
gerrit 29-4-01 Print reply
Posts: 167
zitten te veel fouten in, lekker stom, maar dat verander ik nog wel.
Als iemand iets ziet dat vergeten is of niet klopt meldt het even.

Waarom demontage en niet montage?
Ik vind de demontage belangrijker dan montage
Als je hem goed en logisch uit elkaar haald is hij makkelijker in elkaar te zetten.


 
Hemmes 29-4-01 Print reply
Posts: 247
13. Verwijder de bout op het balhoofd.
bout moet moer zijn
EN balhoofd is kroonplaat toch?
Maar een mooi artikeltje
Voor de rest zitten er toch geen fouten in
En dat wat ik heb aantemerken zijn ook niet echt fouten
 
Feel the power of MHR
gerrit 29-4-01 Print reply
Posts: 167
Ok thanx... Ik heb het thuis veranderd maar even kijken of er nog meer is...
 
MB50TUNED 3-5-01 Print reply
Posts: 1054
ziet er goed uit. Maar verwijder ook ff de ketting. Dit ben ik zelf nooit vergeten ofzo En de zuigerveren zijn te controleren op slijtage door de los in de cilinder te doen. De afstand tussen de 2 uiteinden mag niet gorter zijn dan 1 mm, anders lijdt het tot veel compressie verlies.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).
MBBBBBBB 29-5-01 Print reply
Posts: 69
Het is het makkelijkst als je eerst je zadel+tank etc. eraf haalt ( vrij snel) want dan kan je lekker makkelijk bij je blok, maar vooral bij je carburateur!
 
kvm 5-6-01 Print reply
Posts: 3
is het echt zo slecht als je blok langer dan 3 weken stil staat? ik ben de hele boel aan het opknappen maar het zal misschien wel 2 maanden duren ofzo. kan ik er iets speciaals mee doen om het blok goed te houden tot die tijd???
 
MB50TUNED 15-6-01 Print reply
Posts: 1054
Is niet slecht, als je maar niet als die inelkaar zit gelijk gaat lopen blazen. En je moet je onderdelen niet op een vochtige plaats bewaren.
 
2 stroke, because one stroke isn\'t enough and four strokes waste two (many).

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved