Brommerforum.nl wordt gehost door: |
 |
|
|
Info artikel: Lijst met alle bekende cilinders voor Honda
|
Geschreven door |
Joost |
Geplaatst op |
5-2-03 15:55 |
Categorie |
Motor gerelateerd |
Hier onder een lijst met alle bekende cilinders voor Honda schakel brommers.
MT5/MB5/MTX-ot
50cc: |
|
Honda standaard (nl versie) |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Honda standaard snel |
Gegoten alu, met giet ijzer wand |
PW/FA50 (zwaar) |
Gegoten alu, zacht giet-ijzeren wand. |
Zeta 50cc |
Gegoten alu, met chroom-wand |
Eurokit |
Gegoten alu, met nicasil wand |
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met chroom-wand |
70cc: |
|
PW/FA 70cc (zwaar) |
Gegoten alu, met zacht giet-ijzeren wand. |
Zeta 70cc ac |
Gegoten alu, met chroom wand |
Zeta 70cc lc |
Gegoten alu, met chroom wand. |
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met chroom wand |
Eurokit |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
Eurokit malossi look |
Gegoten alu, met chroom wand. |
Autisa |
Gegoten alu, met stalen sleve. |
Polini |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
Malossie |
Gegoten alu, met chroom wand. |
MTX50
50cc: |
|
Honda standaard (nl versie) |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Honda standaard snel |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Imitatie Gegoten alu |
Zacht giet-ijzeren wand. |
Euro kit Gegoten alu |
Met nicasil wand |
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
70cc: |
|
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met nicalsil wand. |
Malossi |
Gegoten alu, met nicalsil wand. |
Zeta |
Gegoten alu, met chroom wand. |
MBX50/NSR50
50cc: |
|
Honda standaard (nl versie) |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Honda standaard (Ge2) |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Honda standaard (GT4) |
Volledig gegoten uit giet-ijzer |
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
Fast arrow |
Gegoten alu, met zacht giet-ijzeren wand. |
Charmoo |
Volledig giet-ijzer.
|
70cc: |
|
Kaio |
Volledig giet-ijzer |
Eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
Charmoo |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
Hebo |
Gegoten alu, met nicasil wand |
Zeta |
Gegoten alu, chroom wand |
Charmoo |
Gegoten alu, nicasil wand |
Daytona |
Volledig giet-ijzer |
Kitaco |
Volledig giet-ijzer |
MBX80:
Beschikbare cilinders: |
|
Honda standaard 80cc |
Volledig giet-ijzer |
80cc gilardoni |
Gegoten alu, met chroom wand. |
100cc metrakit |
Volledig giet-ijzer. |
100cc import |
Volledig giet-ijzer. |
100cc eurocilindro |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
110cc Autisa |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
110cc Malossi- |
Giet-ijzeren wand
|
MT8:
Beschikbare cilinders: |
|
Honda standaard 80cc |
Volledig giet-ijzer |
110cc Malossi |
Gegoten alu, met nicasil wand. |
125cc eurocilindro/athena |
Gegoten alu, met nicasil wand.
|
Deze lijst is gemaakt in samenwerking met:

&
www.opvoeren.nl
|

Pagina 3 van 5
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Neonlampje |
15-5-2003 13:04 |
 Posts: 14825 |
hahaha cool n batman poort
|
|
|
|
Hans F |
15-5-2003 13:04 |
Posts: 4326 |
Is die middelste poort niet ovaal? Ipv dat er 2 van die "deuken" in zitten?
Want dan is het gewoon een ovale met fluiters, de standaard uitlaatpoortconfiguratie die gebruikt wordt voor MK PR cilinders (voor andere brommers iig).
Ik ben erg benieuwd naar de poortmap
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 15-5-2003 13:05
|
|
|
|
driver |
15-5-2003 13:09 |
Posts: 731 |
nee hans, bij zo als ie daar staat, maar poortmap is veel werk, want beide keren is zuiger vastgeneukt en de hele want kapotgeslagen
|
|
livin' the fast way |
|
Zoetahmeerdah [Marcel] |
21-5-2003 14:27 |
 Posts: 5996 |
ik mis de eurocilindro 80cc voor mtxr2, jawel, op een mbx80 past hij niet zonder freeswerk.
alu cilinder met chroomen cilinderwand,
Dit bericht is ge-edit door zoetahmeerdah op 21-5-2003 14:28
|
|
ik haat mensen |
|
Repsolnsr [v Leeuwen] |
21-5-2003 16:56 |
 Posts: 658 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Repsolnsr
Weten jullie wat voor cilnder deze is, heb hem er net afgehaald maar ik vroeg me af welk merk het is. Het is een lichte cilinder ieder geval. 70 cc offcourse
Ervoor
afbeelding
afbeelding
Erna


Dit bericht is ge-edit door Repsolnsr op 31-3-2003 18:22
|
|
Dikke penne |
|
driver |
21-5-2003 16:59 |
Posts: 731 |
da's volgens mij een oud type eurocilindro
|
|
livin' the fast way |
|
Hans F |
23-5-2003 17:39 |
Posts: 4326 |
Is toch gewoon een euro/hebo/athena cilinder?
|
|
|
|
Blukaap |
23-5-2003 17:41 |
 Posts: 10008 |
Yep, zie je meteen aan die T-inlaat
|
|
Bastila is lief |
|
Hans F |
23-5-2003 17:44 |
Posts: 4326 |
Hoe zie je het verschil tussen een oud of nieuw type?
Oud type is chrome wand, nieuw type nicasil?
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-5-2003 17:48
|
|
|
|
driver |
23-5-2003 18:27 |
Posts: 731 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hans F
Hoe zie je het verschil tussen een oud of nieuw type?
Oud type is chrome wand, nieuw type nicasil?
Dit bericht is ge-edit door Hans F op 23-5-2003 17:48
oud en nieuw is inlaat anders geloof ik, nieuw is nikasil, oud week nie
|
|
livin' the fast way |
|
Hans F |
23-5-2003 18:29 |
Posts: 4326 |
nieuw is toch nogsteeds zo'n gat?
|
|
|
|
Blukaap |
23-5-2003 19:10 |
 Posts: 10008 |
Bij m'n SH iig wel.
Athena en Eurocilindro, waren echt exact hetzelfde (afgezien van wat kleine gietfoutjes).
Volgens mij heb je alleen oud en nieuw type bij MT/B
|
|
Bastila is lief |
|
SIWWN |
23-5-2003 19:20 |
Posts: 7079 |
Volgens mij had je voor MB8 AC blok ook nog een '110' Zeta cilinder, weet ik niet 100% zeker
|
|
|
|
wipe-out |
23-5-2003 19:47 |
 Posts: 7672 |
ja, klopt
|
|
|
|
Oscar O. - [HRC Nijmegen] |
23-5-2003 19:50 |
 Posts: 7007 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukmeester
Bij m'n SH iig wel.
Athena en Eurocilindro, waren echt exact hetzelfde (afgezien van wat kleine gietfoutjes).
Volgens mij heb je alleen oud en nieuw type bij MT/B
ja dit d8 ik ook
en 110 zeta was er idd ook voor mb/t/x 8
|
|
nobody fuck with us!! |
|
Blorn |
23-5-2003 19:53 |
 Posts: 13825 |
70 malossi voor nsr staat er NOG STEEDS niet bij
harrie: (te lam om te zoeken of er al antwoord is gegeven) mk80 voor mbx is ovale poort, giet btw
|
|
|
|
SIWWN |
23-5-2003 22:52 |
Posts: 7079 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wipe-out
ja, klopt
Is dat trouwens een LC cilinder? Zijn er ook LC voor AC80 MB blok gemaakt?
|
|
|
|
Blorn |
23-5-2003 22:56 |
 Posts: 13825 |
2x nope
|
|
|
|
Joost |
23-5-2003 23:31 |
Posts: 1108 |
Jongens ik ga dit weekend de lijst updaten. Nog even gedult dus. Als jullie trouwens een toevoeging hebben, dan zie ik graag dat jullie ook de bron vermelden waar je de informatie vandaan hebt. Er staan namenlijk ook een paar reactie tussen die kompleet uit de lucht zijn gegrepen. Bijvoorbeeld over een AC malossie met nikasil wand, no offence... Deze lijst moet straks gewoon 100% kloppen en als mensen dan dingen gaan blaten die ze niet 100% zeker weten dan heb je er nog niks aan.
|
|
It is going to be a Endless summer... |
|
Blorn |
23-5-2003 23:33 |
 Posts: 13825 |
Malossi 70cc (45.5mm) voor NSR Volledig gietijzer
|
|
|
|
Blukaap |
23-5-2003 23:54 |
 Posts: 10008 |
Van boven naar onder, wat ik met redelijke zekerheid weet te zeggen:
MT:
70cc
Fast arrow: onbekend met chroomwand (denk alu, was vrij lichte cilinder), is een slecht afgewerkte kopie van ot malossi 70 voor zover ik kon zien.
(cilinder in m'n vingers gehad)
80cc
110malossi is met chroomwand (maar dat wist je zelf ook al heb ik het idee).
(volgens malossi boekje, stond laatst nog op het forum)
NSR/MBX
80cc
Gilardoni: alu+gilnisil wand (nicasil dus maar).
(aangezien gilardoni niet aan chroom doet volgens mij)
autisa=98cc en zijn d'r volgens mij 2 van, 1 gietijzeren en 1 alu+nicasil met vlinderpoort.
(1 heb ik zelf, gietijzeren denk ik, maar weet ik niet 100% zeker).
|
|
Bastila is lief |
|
mr200r |
24-5-2003 1:16 |
Posts: 5122 |
Kijk voor cilinders of alles anders bij
www.goetz-motorsport.de of bestel het boek staat alles in tot 190cc nsr cilinders voor honda en yamaha-andere merken ook gewoon alles.
groeten mr200r
|
|
mr200r |
|
SIWWN |
12-7-2003 2:07 |
Posts: 7079 |
Is al weer ge-udate?
|
|
|
|
Blukaap |
12-7-2003 10:43 |
 Posts: 10008 |
D'r klopt nog geen zak van volgens mij.....
|
|
Bastila is lief |
|
Doctre |
3-8-2003 16:35 |
Posts: 396 |
ik heb een cilinder 50cc voor mb
bij het membraam gedeelte staat F A
fast arrow maar ik vind em helemaal niet zwaar ofzoo en kun je die cilinder ook honen?
alvast bedankt
|
|
|
|
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp. |
Pagina 3 van 5
|
|