Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 609 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Remvloeistof bijvullen
Geschreven door mbman
Geplaatst op 15-9-2002 13:59
Categorie Wielen/remmen

Als je je remklauw en/of remvloeistofpomp (rechterkant stuur) hebt overgespoten, moet je hem uiteraard weer bijvullen. Als je dit op de volgende manier doet hoef je hem niet gelijk weer te ontluchten:

-Draai het ontluchtingsnippel op je klauw een stukje open en leg een doek over je klauw heen!!!!
-haal nu het dekseltje van je remvloeistofbakje af.
-giet de remvloeistof (dot 4) erin.
-knijp nu met tussenpozen van ong. 4 seconden in je remhandle
-als het goed is voel je nu bijna geen weerstand een komt er steeds een flinke bel onhoog (je bent nu de slang aan het vullen).
-Na ong. 10 keer voel je ineens meer weerstand op je handle.
-kijk nu eventjes naar de doek op je klauw (hij moet vochtig zijn van remvloeistof die uit je ontluchtingsnippel is komen spuiten.
-Is dit het geval? draai dan de nippel dicht en doe je deksel erop.
-Is dit niet het geval? knijp dan nog een paar keer.

Succes!

Tip: wikkel wat teflontape om de bouten van je remvloeistofslang heen om lekkage tegen te gaan.

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Blukaap 9-10-02 Print reply

Posts: 10006
Nog een tipje:
Zorg dat het reservoir hoger ligt dan de klauw en de slang.
Anders ben je aan het pompen tot pasen en pinksteren op 1 dag vallen.
 
Bastila is lief
Joost 5-3-2003 16:20 Print reply
Posts: 1108
Beter ontlucht je remleiding. Op deze manier blijft je rem zeker weten sponzig. Als je namenlijk je rem hendel los laat kan er weer lucht in de klauw komen.

Het beste kun je de nippel los draaien vervolgens de hendel in knijpen en vast houden. Draai nu de nippel weer vast en laat de handel weer los. En dit dan 100 keer herhalen .
Nog makkelijker, sluit een vacuum pomp (soort van plantenspuit voor je compressor) aan op de nippel en zuig echt alle lucht uit de leiding.
 
It is going to be a Endless summer...
Roedi-Loerbeek 12-9-2004 21:01 Print reply

Posts: 1492
Waar kun je zo'n vacuumpomp krijgen en hoe duur zijn die ongeveer?
 
Wa Motte Ze Dan? ---- 't trilt, 't krast, 't tikt, het stinkt, het dampt, het zuup, oftewel XT
Leen 12-9-2004 21:09 Print reply

Posts: 26876
en nog een betere optie, gewoon een grote injecvtiespuit vullen met remvloeistof, en dan leegspuiten via de ontluchtingsnippel in je klauw, totdat je reservour vol zit
 
spinechiller 17-5-2006 21:13 Print reply

Posts: 509
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Leen
en nog een betere optie, gewoon een grote injecvtiespuit vullen met remvloeistof, en dan leegspuiten via de ontluchtingsnippel in je klauw, totdat je reservour vol zit


dat is beun....
 
honda cr project...
Leen 17-5-2006 21:15 Print reply

Posts: 26876
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]


dat is beun....



pardon?

je biologische moeder is beun
 
Joostvdw 17-5-2006 21:16 Print reply

Posts: 4789
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]


dat is beun....


wat is daar nou beun aan, dat is juist een goeie methode, van onderuit erin pompen
 
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer
Frysk 17-5-2006 21:16 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spinechiller
[...]


dat is beun....

uhhm
waarom ?
 
giggitybyte
Mr Pain 9-6-2006 21:06 Print reply
Posts: 4966
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gerwin88
ik was ff bezig mn remklauw aant bijvullen maar snap er geen zak meer van:
heb dus klauw helemaal los gehad, nieuwe blokken, helemaal schoongemaakt.
ik bovenin olie gegooid, ontluchtingsnippel eraf gedraaid, knijpen.... na tijdje kwam er dus olie uit ontluchtingsnippel.
maarre wat moetk nou verder doen? kan me remhandel helemaal inknijpen zonder dat die remt ofzo.

en ja ik heb al na die faqjes gekeke maar ik kom dr niet uit...

tgaat btw om voorrem van ns1

Dit bericht is gewijzigd door gerwin88 op 9-6-2006 om 20:54 uur.


volgorde van ontluchten, als mensen het nu nog niet snappen


je vult het rem potje met remVLOEISTOF (geen olie dat is het dus totaaaaal niet), je zorg da de remnippel makkelijk open en dicht gaat. dan ga je nu echt ontluchten:

je draait je remnippel een stukje open, je knijpt je remhendel in deze hou je ingeknepen, je draait de remnippel dicht, en laat langzaam je remhendel los, deze geweldige actie herhaal je net zolang zodat er remvloeistof uit je ontluchtings nippel komt ZONDER LUCHT.

tip: zet een slangetje (doorzichtig) op je remnippel en laat het slangetje in een potje lopen, dan kan je beter zien of er nog lucht in je remvloeistof zit tijdens het ontluchten. en je verneukt het lak niet op je velg


maaar maaaar maar ik heb nog geen druk , NEEEE dat klopt knijp een paar keer heel snel je rem hendel heen en weer en je hebt kkkkkkenker veel druk

heb je geen druk dan zit er een lek in je remsysteen.
je hebt druk maar hij remt niet, dan zitten je remzuigers vast.
hij voelt zacht heeft niet veel druk maar remt wel, dan is waarschijnlijk je remslang slecht en zet die heel er uit tijdens het inknijpen van je rem geval of je hebt niet goed ontlucht en er zit nog lucht in je remsysteem/remvloeistof.



hehehehe als mensen dit nou niet begrijpen zijn het echte josti's, hier met deze geweldige after FAQ moet het dus ook echt lukken, maar lukt je het nou niet ga dan nooit verder aan je brommer sleutelen je zal hem toch waarschijnlijk alleen maar verneuken......

ohhhh ja, let er ook even op dat je remvloeistofreservoir altijd vol zit met remvloeistof zodat die geen lucht kan aanzuigen anders kan je weer opnieuw beginne

Dit bericht is gewijzigd door Mr Pain op 9-6-2006 om 21:09 uur.
 
Henk-88 15-6-2006 16:01 Print reply

Posts: 26703
Nippel open en inknijpen, nippel vast en dan hendel los.. en dat steeds herhalen deed ik ook altijd.

Wat ook kan om te ontluchten is: remvloeistof in reservoir bijvullen en gewoon ontluchtingsnippel open draaien.. laat het onder maar stromen (kan ff duren) tot reservoir bijna leeg is en vul daarna weer remvloeistof bij in reservoir.
Werkt goed.

(slangetje aan je ontluchtingsnippel is erg handig idd)

edit: bij voorrem iig omdat het reservoir daar flink hoger zit dan achter. Ik deed dat ook voor achterrem maar heb toen ff reservoir losgehaald en hoger gehangen.

Dit bericht is gewijzigd door henk-88 op 15-6-2006 om 16:03 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
rik hulkenberg 14-8-2007 13:44 Print reply

Posts: 10029
ik wil mijn remvloeistof bijvullen van mijn mb maar je kan toch niet 2 verschillende soorten bij elkaar doen
 
Hardstyle 14-8-2007 13:46 Print reply

Posts: 1077
Hoebedoel je 2 verschillende?

Dot 3 en Dot 4 kan je wel bijelkaar mikken..
 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
VluggeJaapie 14-8-2007 13:47 Print reply
Posts: 1087
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
ik wil mijn remvloeistof bijvullen van mijn mb maar je kan toch niet 2 verschillende soorten bij elkaar doen


Vraag je eerst is af; heeft het gelekt? nee? hoe kan het dan dat niveau gedaald is. Juist remblokjes versleten.
 
Auto RBW :)
mtlover 14-8-2007 13:49 Print reply

Posts: 2372
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hardstyle
Hoebedoel je 2 verschillende?

Dot 3 en Dot 4 kan je wel bijelkaar mikken..
Niet dus he, op de deksel staat welke vloeistof je moet hebben, meen DOT 4.

 
rik hulkenberg 14-8-2007 13:50 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MH-RX-PR
[...]


Vraag je eerst is af; heeft het gelekt? nee? hoe kan het dan dat niveau gedaald is. Juist remblokjes versleten.

week niet boeit me ook geen f*ck heb er ook geen tijd meer voor morgen 214km rijden
edit ik bedoel 2 verschillende merken

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 14-8-2007 om 13:51 uur.
 
Hardstyle 14-8-2007 13:54 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
[...]
Niet dus he, op de deksel staat welke vloeistof je moet hebben, meen DOT 4.



Jonge, er staat Use only dot 3 or dot 4..
En heb een flesje van Valvoline,staat op: 'Brake & Clutch Fluid, Dot 3&4'..

zeg t maar..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
rik hulkenberg 14-8-2007 13:58 Print reply

Posts: 10029
hij lekt trouwens denk ik zit witte aanslag op de remklauw
 
Baasbas 14-8-2007 13:59 Print reply
Posts: 2176
Voor nood kan je gewoon bijvullen.. dot 3 en 4 door elkaar, gaat prima.

Wel even fixen als je tijd hebt he.. remmen zijn best belangrijk
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Hardstyle 14-8-2007 14:00 Print reply

Posts: 1077
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
hij lekt trouwens denk ik zit witte aanslag op de remklauw


Je remklauw is van aluminium, alu roest niet naar ocxideerd en dan krijg je een beetje van dat witte poeder zegmaar..
Waarschijnlijk is dat het..

 
bladiebladieblaa - Racing in my blood! -
rik hulkenberg 14-8-2007 14:01 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Baasbas
Voor nood kan je gewoon bijvullen.. dot 3 en 4 door elkaar, gaat prima.

Wel even fixen als je tijd hebt he.. remmen zijn best belangrijk

achter rem doet het wel goed voorrem is alleen voor bij te remmen hij doet het wel redelijk
 
mulder 14-8-2007 14:14 Print reply

Posts: 13701
teflontape eromheen wikkelen moet je niet doen
gewoon zorgen dat je goede koperenringetjes om de banjos hebt
 
Karlmt5 14-8-2007 14:43 Print reply

Posts: 2296
wij hebbben van dat spul (Groen) voor hydrolische systemen voor citroen's... kun je er toch ook voor gebruiken?
 
keep rollin' rollin rollin rollin, keep rollin' rollin rollin rollin

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved