Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Info artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 889 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Info artikel: Gegevens Honda brommers
Geschreven door Nick
Geplaatst op 30-1-02 21:21
Categorie Algemeen

Honda MB

Afmetingen (mm)
lengte 1915
breedte 665
hoogte 1160
wielbasis 1220
zithoogte 750
grondspeling 160
gewicht (droog) 83,5 Kg
gewicht (rijklaar) 93,0 Kg

Inhouden
benzinetank 9,0 Liter
incl. reserve 2,0 Liter
olietank 1,1 Liter
versnellingsbak 1,0 Liter
voorvork (per poot) 75 cc

Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703

Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
bandenspanning (solo):
voor 1,75 Kg/cm2
achter 2,25 Kg/cm2

Honda MT

Afmetingen (mm)
lengte 1930
breedte 750
hoogte 1045
wielbasis 1240
zithoogte 780
grondspeling 210
gewicht (droog) 83,5 Kg
gewicht (rijklaar) 92,0 Kg

Inhouden
benzinetank 6,8 Liter
incl. reserve 0,9 Liter
olietank 1,5 Liter
versnellingsbak 1,0 Liter
voorvork (per poot) 85 cc

Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF

Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm
bandenspanning (solo):
voor 1,75 Kg/cm2
achter 2,25 Kg/cm2

Honda MTX

Afmetingen (mm)
lengte 2160
breedte 750
hoogte 1165
wielbasis 1345
gewicht (droog) 81,5 Kg
gewicht (rijklaar) 91,0 Kg

Inhouden
benzinetank 8,0 Liter
incl. reserve 1,1 Liter
olietank 1,2 Liter
versnellingsbak 0,9 Liter

Frame
type semi dubbel wiegframe
voorvering telescopisch
achtervering Pro-Link
voorband 2,50 X 21 4PR
achterband 3,00 X 18 6PR
voorrem trommelrem
achterrem trommelrem

Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703

Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm

Honda NSR

Afmetingen (mm)
lengte 2005
breedte 630
hoogte 1065
wielbasis 1280
grondspeling 180
gewicht (droog) 92 Kg
gewicht (rijklaar) 102 Kg

Inhouden
benzinetank 10 Liter
reserve 2,6 Liter
olietank 1,2 Liter
versnellingsbak 0,9 Liter
voorvork 187 - 189 cc
koelvloeistof 670 cc

Frame
type semi dubbel wiegframe
voorvering telescopisch
achtervering Pro-Link
voorband 2,75 X 17 4PR
achterband 3,00 X 18 6PR
voorrem schijfrem
achterrem trommelrem
balhoofdhoek 24 graden

Oliesoorten
olietank Honda Ultra '2' of soortgelijke tweetact injectorolie.
voorvork ATF
schijfrem DOT 3 of SAE J1703

Afstelgegevens
electrodenafstand bougie 0,6 - 0,7 mm
vrije slag remhandle 10 - 20 mm
vrije slag rempedaal 20 - 30 mm
vrije slag koppeling 10 - 20 mm
vrije slag gashandle 2 - 6 mm

De gegevens zijn afkomstig uit het Zelf-sleutelen boek.

Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
MT8/MB8 : 50.8mm

Lengte drijfstang:
MT5/MB5: 82 mm
NSR: 90mm
MBX: 91mm

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Neonlampje 4-2-02 Print reply

Posts: 14825
bij mt:
versnellingsbak 1,0 Liter dat moet 900ml zijn,
verder is dit bestwel handig!! tnx man!
 
barry 4-2-02 Print reply

Posts: 7387
ach man, dat maakt geen ene flikker uit, 900m; of 1000ml bij 1000ml loopt je blok niet vast of zo of verzuipt ie heus niet, gewoon de hele fles er in gooien, dat is goed, of je moet een anderhalf liter fles hebben

had een kameraad van me, we gingen ff olie aftappen, kwam gewoon een volle coca cola fles uit! dikke 1,5 liter
 
He?
Martijn 9-2-02 Print reply
Posts: 10000
kunnen de standaard sproeiermaten er niet bij??
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Woeter 10-2-02 Print reply

Posts: 2832
Nee tuurlijk kan dat niet!!
 
meeldaniel 31-3-02 Print reply
Posts: 223
wat voor n olie moet er dan gewoon in een mb blok??
Motorolie tog?

 
H0ndA MB + WaLLar00 ...:::EEN-CITY:::...
solidsjakie 8-4-02 Print reply

Posts: 2291
Quote:
Originally posted by: mb-daniel?

wat voor n olie moet er dan gewoon in een mb blok??
Motorolie tog?


nee man, honda gearbox oil, bij elke bromfiets zaak te krijgen. En let op er zit een boutje ergens in je blok aan de rechter kant. Dit is je stelbout ofzo, die kun je er zo uitdraaien(niet de verkeerde pakken! zit op hoogte van je kick) zo kan je er genoeg in gooien, wel je brommer rechtop houden.
 
mtx-sh 28-5-2002 Print reply
Posts: 180
ja, de standaard caburateur is bij honda een Keihin met een 60 sproeier. De luchtstel schroef is twee slagen uitgedraaid net als de stationair schroef. tevens staat de gasnaald in de tweede groef.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, deze afstelling is op elke standaard honda hetzelfde.

Ik weet de diameter niet zeker maar is in Nederland 12 of 13mm, er staat in ieder geval HM16-6 op.
:n :n
 
suzuki tsx
B3AST 28-5-2002 Print reply
Posts: 2469
Blokgegevens:

Slag krukas:
MT5/MB5/NSR50/MBX80 : 41.4mm
MT8/MB8 : 50.8mm (geloof ik)

en lengte drijfstang er ookk nog ff bij (zie topic )

kunnen lui die willen tunen er ook wat mee
 
- insane in the brain -
Nick - Administrator 28-5-2002 Print reply

Posts: 4967
Ok ik zal die gegevens ff in het artikel zetten.
Tnx.

edit:
drijfstanglengtes er ook bij gezet.

[This message is edited by Nick on 28-5-2002 11:22]
 
Jan van Elderen 28-5-2002 Print reply

Posts: 555
Hehehe, deze komen pcies uit zelfsleutelen Honda mb/mt/mtx.
Heb ik nl. ook.
 
*blurk*
johan 17-6-2002 Print reply
Posts: 14
ik zie dat lengte mbx en nsr drijfstang een milimeter scheelt, maarre volgens mij kan je dan beter een mbx rukas op je nsr zetten voor meer compressie alhoewel 1 milimeter, maarre ik dacht dat die blokken exact hetzelfde waren van nsr50 en mbx50, toelichting graag?
 
Sneks 18-6-2002 Print reply
Posts: 2499
timing is ietsje anders, ik denk dat die 91 mm voor mbx80 is en niet mbx50 (=zelfde als nsr blok)
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
the-roadrunner 28-6-2002 Print reply
Posts: 499
9Liter tank op een mb ga weg man dat kan echt niet
 
lalalalalala echt v@
Blukaap 28-6-2002 Print reply

Posts: 10006
Is wel hoor, MB heeft een best grote tank.
 
Bastila is lief
mckoops 21-7-2002 Print reply
Posts: 95
Kheb in me MB al es meer dan 8 liter gekeild duz 9 liter klopt wel.
 
Blorn 5-11-02 Print reply

Posts: 13825
Afstandsbussen NSR achterbrug:

Rechts 26x12x17,5
Links 21x12x32

Maten uiteraard in mm's, links loopt de bus in een tuit groter uit naar de brug maar maakt in weze weinig uit denk..

(voor de duidelijkheid, links is tandwielkant)

 
wipe-out 5-11-02 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: Blorn - Official Honda Freak?

Afstandsbussen NSR achterbrug:

Rechts 26x12x17,5
Links 21x12x32

Maten uiteraard in mm's, links loopt de bus in een tuit groter uit naar de brug maar maakt in weze weinig uit denk..

(voor de duidelijkheid, links is tandwielkant)



en daar komtie nu pas mee, nadat ik me weken lang daarop kapot heb lopen zoeken, en ik nu al een stel busjes krijg van Koen (kawa 250)

Quote:
Originally posted by: the-roadrunner runner

9Liter tank op een mb ga weg man dat kan echt niet


jawel, de tank loopt nog een heel stuk door onder het zadel.
 
Blorn 5-11-02 Print reply

Posts: 13825
tssss..... alsof ik voor jou mn achterwiel eruit ga halen ofzow ik heb toevallig mn nsr uitelkaar liggen en emiel had et nodig, dus heb ik et gelijk maar hier neergezet... dus niet zeiken:P
 
Honda_MB80 10-11-02 Print reply
Posts: 251
Jammer dat deze er niet bijstond...

Honda MBX

Type HC04
Total length (m) 1.980
Full-width (m) 0.685
Total height (m) 1.125
Wheel base (m) 1.265
Roadspace (m) 0.160
Seat high (m) 0.780
Vehicle weight (kg) 104
Dry weight (kg) 92
Riding in a car fixed capacity (person) 2
Fuel economy (km/L) 60.0 (50km/h fixed area travelling test value)
Gradeability (tan theta) 0.43 (Approximately 23 degrees)
Minimum turning radius (m) 2.0
Engine type HC04E * water cooling two cycle one cylinder
Aerodynamic volume displacement (cm 3 ) 79
Compression ratio 7.3
The highest output (PS/rpm) 12/9,000
Largest torque (kg-m/rpm) 0.97/8,500
Carburetor type PF26
Starting system Primary kick
Ignition system Contactless type CDI
Lubricating system Separate oiling system system
Lube capacity (L) 1.2
Fuel tank capacity (L) 12
Clutch type Wet multiple plate coil springs
Transmission type Regular gearing type 6 step return
Speed change ratio 1st gear 3.545
2nd gear 2.333
3rd gear 1.722
4th gear 1.380
5 speed 1.173
6 speed 1.041
Deceleration ratio 4.117
Caster (degree) 25?30 '
Trail (mm) 73
Tire size Front 2.75-18-4PR
The rear 3.00-18-6PR
Brake type Front Hydraulic type disk
The rear Mechanical cable type leading trailing
Suspension system Front Telescopic
The rear Swing arm
Frame type Semi-double cradle

 
http://www.honda-mbx.tk/
Blorn 28-12-02 Print reply

Posts: 13825
[url[t]]http://membres.lycos.fr/blorn2/honda_tech/[/t]Zelf sleutelen aan je honda[/url]

deze worden btw NIET weggehaald...

Verplaatst... Link aangepast

Dit bericht is ge-edit door Blorn op 21-7-2003 23:31
 
chriss 28-12-02 Print reply
Posts: 1859
sinds wanneer weegt een mt meer dan een mtx?
 
jeroen 28-12-02 Print reply

Posts: 15066
jo blorn, mooi gedaan
 
verwijderd 28-12-02 Print reply
Posts: 4082
volgens mij is de slag van mb8 blok korter dan 50.8, ik heb het eens na gemeten. maar ben het vergeten, ik doe het binnenkort wel weer eens
 
Blorn 29-12-02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: chriss

sinds wanneer weegt een mt meer dan een mtx?
duosjok
 
wipe-out 29-12-02 Print reply

Posts: 7672
Quote:
Originally posted by: symen

volgens mij is de slag van mb8 blok korter dan 50.8, ik heb het eens na gemeten. maar ben het vergeten, ik doe het binnenkort wel weer eens


slag van mb/mt 80 blok is 50.4
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved