Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 980 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Uitlaat spuiten
Geschreven door Martijn
Geplaatst op 26-1-02 21:20
Categorie Uitlaat systeem

Ok zo heb ik het gedaan.

Verwijder eerst goed de oude verf-/laklaag, zodat er geen losse stukjes meer opzitten.

Verf je uitaat NIET eerst met een grondverf, of je moet hittebestendige verf nemen.

Was de uitlaat goed schoon met ammonia-oplossing, waardoor ie ook meteen ontvet wordt, wat noodzakelijk is.

Koop een spuitbus (bijvoorbeeld Halfords) hittebestendige verf, van tenminste 600 graden C.
Spuit de eerste laag, en volg de aanwijzingen op de spuitbus.

Als je de verflaag goed genoeg vindt/is, merk je (vaak) dat het een doffe kleur is.

Om het mooi te maken moet je er een blanke laklaag op aanbrengen.

De blanke laklaag breng je op de zelfde manier aan als de eerste laag verf, je moet alleen niets meer aan je uitlaat zelf doen, zoals ontvetten/schuren.

Vaak moet je na afloop van het aanbrengen van de laklaag de uitlaat lang verwarmen tot een temperatuur van 300 graden C.
Dit kun je denk ik het beste doen door te gaan rijden met de uitlaat..
Veel succes en anderen mogen nog wel wat tips geven want dit is vast nog niet de perfecte manier.

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

SpeedYveS 28-1-02 Print reply
Posts: 1644
denk NIET van ik ga hem ff laten glimmen met wd40 of siliconenspray, dit lost de verf op@!!

na het verhitten lekker in de motorolie insmeren, dan weer rijden, en nog n paar keer doen, dan blijft ie het mooist.
 
Neonlampje 28-1-02 Print reply

Posts: 14825
Welke kleuren hittebestendig zijn er, weet je dat?

en de eindlak (blanke lak) moet die ook hittebestendig zijn (lijkt me wel, maar je weet het niet..)
 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 28-1-02 Print reply

Posts: 7007
Ik spuit de uitlaat altijd terwijl de brommer aanstaat, dan hecht de verf meteen goed. Je moet dan wel ff alles goed afdekken omdat anders alles zwart wordt
 
nobody fuck with us!!
Martijn 28-1-02 Print reply
Posts: 10000
ik heb bij halfords gekeken, daar hadden ze voor 8 euro zwarte en zilvere verf die hitte bestendig is. die was tot 600 graden C.
Ze hadden ook nog die tot 800 graden C was, maar die kostte 27 euro... lijkt me duidelijk.

Ik had dus die van 8 euro, en toen ik het aanbracht en het liet drogen leek het alsof mijn hele uitlaat onder de roet zat.
Ik dacht, nou laat ik maar naar blanke lak opzoek gaan, dan wordt ie mooi en dat beschermt nog meer.

Toen heb ik bij Decokay (kweenie of jullie dat kennen) ook effe gekeken, maar daar hadden ze het zelfde als bij halfords.

Ik ben toen naar een auto-speciaalzaak (ZUPERVET ) geweest en daar hadden ze ook vanallerei hitte bestendige kleuren, van Motip.

Ik heb daar blanke lak van Motip gekocht die tot 650 graden C hittebestendig was.
Hij werd er heel mooi mee....
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Zeroed in- 3-2-03 Print reply

Posts: 3255
wtf is ammonia oplossing, heb dat niet in huis en wil toch me uitlaat gaan lakken.
zijn er andere manieren om te ontvetten?
 
ThijsS 6-2-03 Print reply
Posts: 109
Een ammonia oplossing is water gemengd met ammonia. En ammonia koop je in de supermarkt, voor een a twee euro.
Je kunt ook ontvetten met wasbezine geloof ik. En misschien met normale benzine ook wel maar ammonia gaat het best. Moet je voor de gein is effe een keer de fles onder je neus houden en flink in ademen door je neus.
 
Martijn 7-2-03 Print reply
Posts: 10000
ja dan ben je behoorlijk fuckedup..

desnoods ontvet je met afwasmiddel...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Pistonpen Paultje 7-2-03 Print reply

Posts: 8678
ik doe dat opwarmen tot 300C gewoon met de gasbrander, en het resultaat is lekker (behalve dan dat een of andere halve gaare mongool HOI ermee gespoten heeft en da krijg je er bijna nie af :p

ik weet niet of een gasbrander tot de standaard uitrusting hoort van een bike-builder
 
Hier_ben_ik - Administrator 7-2-03 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Originally posted by: honda-crew-PG
ik weet niet of een gasbrander tot de standaard uitrusting hoort van een bike-builder


bij mij wel alleen de mijne is pas geleden ontploft grr... binnekort een andere halen
 
Members zijn vervelend :-|
guus van driel 7-2-03 Print reply
Posts: 846
hoe lang blijft die verf eigenlijk zitten?

als het maar een week houd dan koop ik wel een nieuwe uitlaat
 
Jan van Elderen 7-2-03 Print reply

Posts: 555
Heb je ook chromespuitbussen?

 
*blurk*
Martijn 8-2-03 Print reply
Posts: 10000
ik heb toen ik deze faq schreef em niet verwarmd...k had ook niet de roest er helemaal afgehaald...zat nog allemaal van die roest op..alleen losse shit weggehaald en niet-hittebestendige antiroestshit erop..

ding hangt er nu...iets meer dan een maand onder denk ik..en de bocht is al fuckedup...ook ivm pekel denk ik...een nieuwe gianelli van ene maat is ook na een paar maanden al de tering in geroest...

edt: ja er zijn chroomlak spuitbussen..maar dat is geen echte chroom...dat is gewoon lookalike chroomlak... dat hecht nooit lekkerdenk ik..ziet er nooit zo mooi uit als echte chroom, en tis niet hittebestendig...beter zelf verchromen...
k heb mn gia80 pas gespoten, en geprobeerd te verwarmen door een verfafbrander in de uitlaat te laten blazen, maar toen ging de verf bubbelen, dus hij stond mss iets te warm....maja...

als je je uitlaat goed schoonhoudt en em er eigenlijk in de winter ivm pekel afhaalt denk ik dat je best lang zult doen met je verflaag.

k maak ook een beschermplaatje voor de bocht zodat niet alle bagger en stenen erop komen...beschadiging betekent roest...geen beschadigingen en je verf zal waarschijnljk goed blijven zitten.

[This message is edited by Martijn van den Heuvel on 9-2-03 01:51]
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
jeroen 12-2-03 Print reply

Posts: 15066
Quote:
Originally posted by: Jan van Elderen

Heb je ook chromespuitbussen?




jah, maar niet veeg en weerbestendig.
 
Wilfred 16-10-2003 9:41 Print reply

Posts: 613
Ik had bij mijn vorige brommer wel chromelak gebruikt en op de bus staat dat het niet weerbestendig en veegvast is maar op mijn brommer heb het er toch zeker een jaar opgezeten. En ik denk dat als je er een laagje blanke lak overspuit dat het dan nog langer mooi blijft en langer blijft zitten.
 
Blijhoofd 16-10-2003 10:01 Print reply

Posts: 7378
heb er ook van die chrome troep over heen gespoten nar een week kwam e roest er al doorheen,vond het bovendien ook niet mooi
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Wilfred 16-10-2003 18:12 Print reply

Posts: 613
Dat klopt. Als je het niet goed ontroest of geen grondverf gebruikt dan komt de ouwe roest er zo weer doorheen.
 
Apriliars105 7-4-2004 19:51 Print reply

Posts: 6111
Las je ermee gaat rijden wordt de uitlaat toch niet 300 graden???
 
As finishing touch, God created the Dutch
SuzukiMARC 7-4-2004 20:04 Print reply

Posts: 3023
ehh tinner gebruik ik altijd als ontvet middel.. ook wordt dan gelijk nog wat oude verf opgelost..

en ammonia... is geen oplossing van ammonia in water maar een oplossing van ammonium in water
 
tsx kopen? [url]http://www.brommerforum.nl/sales/detail/9568[/url]
Martijn 7-4-2004 20:09 Print reply
Posts: 10000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Apriliars105

Las je ermee gaat rijden wordt de uitlaat toch niet 300 graden???


kheb em met de verfbrander flink heet gestookt..

maar het is nu (eind van de winter ff rijden) er al weer af aan het flupsen...

gvd..er is gewoon geen goede manier om dat ding heel te houden...
poedercoaten is mss nog wel het beste

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
tomosdragster 9-1-2005 23:35 Print reply
Posts: 196
ik heb mn uitlaat gister gespooten en nu bladert die er alweer af en tog verf gebriuikt tot 600 graden hoe kan dat?

 
maiky 9-1-2005 23:53 Print reply

Posts: 421
niet goed ontvet/roest verwijderd

 
honda nsr niet kapot te krijgen! hmmm toch wel
Polleke 10-1-2005 0:11 Print reply
Posts: 419
is altijd, de voorbocht blijfter er nooit gaif opzitten

je kan eens kachelpoets proberen. maar werkt ook maar voor een korte duur bij mij.
 
Crazy Honda Team
FsR 10-1-2005 0:13 Print reply

Posts: 964
gewoon je uitlaat polijsten :P
 
StefanB 10-1-2005 0:17 Print reply

Posts: 2591
ik heb ninja uitlaten verf gebruikt, in 3 lagen opgespoten, na elke laag ff de verfbrander der overheen, en een half uur na de laatste laag flink lang de verfbrander in de uitlaat gehouden op 350 graden (uitlaat zal wel z'n 200 graden zijn geweest dan, resultaat is goed, verf blijft goed zitten enzo

ninja spul is tot 700 graden en verkrijgbaar bij de lokale brommerboer voor 10 euro
 
E24 M30b35@GT3576
Polleke 10-1-2005 0:22 Print reply
Posts: 419
hmm kank wellus een keertej gaan halen dan

is dat ook in blank te krijgen dat je weet?
 
Crazy Honda Team

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved