Royal Club |
31-5-2010 19:30 |
Posts: 60390 |
mhh, heb je je creatie al op de weg getest? :+
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
rik hulkenberg |
31-5-2010 19:33 |
Posts: 10029 |
hoe die schrijf vast is gezet ziet er wel degenlijk uit.
maar hoe de remklauw bevestigd is zou ik net zoveel vertrouwen in hebben
2 ijzeren plaatjes
|
|
|
|
st.nyksterdriver |
31-5-2010 19:33 |
Posts: 3376 |
je moet hier trouwens geen imitatie as voor gebruiken die trek je zo krom en slijten je rem plaatjes scheef
|
|
|
|
R i c k |
31-5-2010 19:40 |
Posts: 346 |
remt het beter dan normale rem.
is al deze moeite het wel waart tegenover de prestaties van de ori. rem.
Ziet er wel erg gaaf uit
|
|
echte junks blowen 2 takt |
|
st.nyksterdriver |
31-5-2010 19:43 |
Posts: 3376 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: R i c k
remt het beter dan normale rem.
is al deze moeite het wel waart tegenover de prestaties van de ori. rem.
Ziet er wel erg gaaf uit
schijf remt sowieso beter dan trommel
ik vind dat mijn mb beter remt met voor rem dan mijn mtx
Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 31-5-2010 om 19:43 uur.
|
|
|
|
XDr4g0nX |
31-5-2010 19:51 |
Posts: 3526 |
Schijf remt beter dan trommel.
Mooie FAQ, ik zou bijna mijn NSR wiel om willen bouwen zodat er een schijfrem op kan
Dit bericht is gewijzigd door XDr4g0nX op 31-5-2010 om 19:51 uur.
|
|
Signature: [==||========] 20% complete |
|
rik hulkenberg |
31-5-2010 19:54 |
Posts: 10029 |
Een goed onderhouden trommel remt bijna net zo goed als zo'n mb schrijfrem
Maar bij al die rag mt'tjes en mb'tjes zijn die trommels gewoon slecht onderhouden.
|
|
|
|
BenjaminDG |
31-5-2010 20:25 |
Posts: 4605 |
Remklauw ophanging moet ik nog verbeteren want ze beweegt tijdens het remmen wat mee, dit geeft een mindere remkracht dan ik had gehoopt maar het systeem werkt.
Daarom dat als iemand dit ook wil proberen ze zelf moeten kijken naar een remophanging want ik weet niet welke remklauw/remschijf jullie gaan gebruiken, ik heb in dit geval de voorrem genomen van een honda mb.
Dus ik denk als je de remophanging verbeterd en een degelijk remklauw (2 zuigers remklauw of 1 met een groter zuigeroppervlakte) voorziet de remkracht wel degelijk hoger is dan met een gewone trommelrem
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Royal Club |
31-5-2010 20:27 |
Posts: 60390 |
1 zuiger is genoeg, ga eerst maar investeren in een staalomvlochten leiding en iets grotere rempomp
en ja, die ophanging zo fabriceren dat ie niet meegeeft.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
Derbi-Olaf |
31-5-2010 20:32 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
1 zuiger is genoeg, ga eerst maar investeren in een staalomvlochten leiding en iets grotere rempomp
en ja, die ophanging zo fabriceren dat ie niet meegeeft.
fatsoenlijke remblokjes schelen ook veel bij zo'n MB'tje.
Verder is het alleen nuttig als je veel ,kort na elkaar hard moet remmen op je MB'tje (circuitgebruik).
Trommeltje van een MT/MB remt heerlijk , is enkel wat fadinggevoelig heb ik ondervonden
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
31-5-2010 20:32 |
Posts: 4605 |
Rempomp komt van een vx800 achterrem, die heeft een remklauw met 2 zuigers. Dus de rempomp zal wel groot genoeg zijn.
Voor de ophanging ga ik proberen om dikkere platen te monteren, zien of de ophanging niet gaat meegeven.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Maup |
31-5-2010 20:34 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
Rempomp komt van een vx800 achterrem, die heeft een remklauw met 2 zuigers. Dus de rempomp zal wel groot genoeg zijn.
Voor de ophanging ga ik proberen om dikkere platen te monteren, zien of de ophanging niet gaat meegeven.
misschien kan je een adapter uit één stuk (laten) frezen. Dat zal iig minder bewegen dan twee losse stripjes.
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
BenjaminDG |
31-5-2010 20:37 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
misschien kan je een adapter uit één stuk (laten) frezen. Dat zal iig minder bewegen dan twee losse stripjes.
Inderdaad maar ik heb geen freesmachine tot mijn beschikking daarom dat ik eerst ga proberen om via dikke platen een degelijk ophanging te fabriceren. Wel ga ik als uiteindelijke oplossing, zoals jij zegt, een aluminium adaptor ontwerpen en maken, deze moet ik wel op school (laten) maken.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
31-5-2010 20:38 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Inderdaad maar ik heb geen freesmachine tot mijn beschikking daarom dat ik eerst ga proberen om via dikke platen een degelijk ophanging te fabriceren. Wel ga ik als uiteindelijke oplossing, zoals jij zegt, een aluminium adaptor ontwerpen en maken, deze moet ik wel op school (laten) maken.
iig zorgen dat je de remkrachten via een reactiestang rechtstreeks richting achterbrugas wegvoert
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
31-5-2010 20:41 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
iig zorgen dat je de remkrachten via een reactiestang rechtstreeks richting achterbrugas wegvoert
Dat is niet zo eenvoudig omdat de achterveren + band in de weg zitten om zo'n lange stang te kunnen plaatsen. ik wou eerst een bestaande reactiestang (van een suzuki vx800) aan passen maar omdat er te weinig plaats was heb ik dit even zo gelaten.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
31-5-2010 20:44 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Dat is niet zo eenvoudig omdat de achterveren + band in de weg zitten om zo'n lange stang te kunnen plaatsen. ik wou eerst een bestaande reactiestang (van een suzuki vx800) aan passen maar omdat er te weinig plaats was heb ik dit even zo gelaten.
met als gevolg dat als je zo te hard remt de kans groot is dat je achterbrug in 2 nakt :P
in een extreem geval dan.
Het is trouwens ook prima mogelijk om de klauw ondersteboven te monteren (alleen ff lastig met ontluchten).
Dan kan je dus zowat je originele MB reactiestang gebruiken
Dit bericht is gewijzigd door Derbi-Olaf op 31-5-2010 om 20:45 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
BenjaminDG |
31-5-2010 20:46 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
met als gevolg dat als je zo te hard remt de kans groot is dat je achterbrug in 2 nakt :P
in een extreem geval dan.
Inderdaad een extreem geval dan, zou al straf zijn dat de remklauw genoeg kracht heeft om een ijzeren achterbrug te kunnen breken
Olaf over de remklauw onderste boven hangen, dat zou ik ook kunnen doen maar dan moet ik een nieuw montage punt lassen omdat het orginele weg is
Dit moest weg omdat ik de rem- en schakel set van een honda ns1 heb pas gemaakt.
Ik twijfel eigenlijk ook of die ankerstang wel sterk genoeg is, deze is redelijk dun en over zo'n afstand gaat die zeker meegeven.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2010 om 20:50 uur.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Derbi-Olaf |
31-5-2010 20:58 |
|
BenjaminDG |
31-5-2010 21:31 |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
31-5-2010 21:40 |
Posts: 17929 |
gewoon een plaat van 5mm dik maken en die aan de vulbus van je achteras vastlassen, en dan een gleidebus over de originele pin waar je trommel ook op zat
|
|
|
|
BenjaminDG |
31-5-2010 21:43 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsse
gewoon een plaat van 5mm dik maken en die aan de vulbus van je achteras vastlassen, en dan een gleidebus over de originele pin waar je trommel ook op zat
Die plaatjes zijn al 5 mm dik, als je die eene vast last op de as heeft die dan minder kans om mee te geven?
Ik heb dat eene plaatje nu geklemt tussen de achterbrug en de afstandsbus van de achteras.
Over die geleidebus snap ik niet goed, welke pin bedoel je?
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
Maup |
31-5-2010 21:53 |
Posts: 4353 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BenjaminDG
[...]
Door te experimenteren leert men, op zo'n honda mb van 30 jaar oud die niet veel waard is geeft dat niet
Dit is eigenlik ook een prestige project omdat ik een achterschijfrem wil zonder gewoon een andere wiel te monteren.
Dit bericht is gewijzigd door BenjaminDG op 31-5-2010 om 21:32 uur.
Als dit een experimenteer project is, en het nog niet veilig werkt, dan had je er imo beter een project van kunnen maken ipv een faq. Dit is toch geen Frequently Asked Question?
|
|
Vertrouwen is goed, controle is beter. |
|
Saknet |
31-5-2010 21:56 |
Posts: 10355 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Derbi-Olaf
[...]
met als gevolg dat als je zo te hard remt de kans groot is dat je achterbrug in 2 nakt :P
in een extreem geval dan.
dat kan nooit man die beide ophangingpunten zitten veelte dicht bij mekaar. hefboom effect is zo veelste minimaal (relatief gezien aan jouw geschetste doom scenario).
Wat mij problematischer lijkt is dat het niet 1 geheel is.
Hierdoor kan je voorste plaatje (die bij de achterveer) bovenaan verder naar voren komen.
Waardoor alle krachten tijdens remmen op dat achterste plaatje trekken aan het stukje ijzer tussen de klauw en het schroefje.
Daar zit het gevaar (kortweg dus uitlubberen van ophanging) en die achterbrug nakt zo in geen 300 jaar doormidden tenzij je dat door laat roesten.
Quote:
Inderdaad een extreem geval dan, zou al straf zijn dat de remklauw genoeg kracht heeft om een ijzeren achterbrug te kunnen breken
Kan prima. fiets achterbrug erin. hele grote schijf dus maximaal hefboom (centrifugaal) effect.
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 31-5-2010 om 22:04 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
BenjaminDG |
1-6-2010 17:50 |
Posts: 4605 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Maup
[...]
Als dit een experimenteer project is, en het nog niet veilig werkt, dan had je er imo beter een project van kunnen maken ipv een faq. Dit is toch geen Frequently Asked Question?
Wie zegt dat het niet veilig werkt
De remkracht is gewoon nog niet voldoende omdat de ophanging tijdens het remmen meegeeft, dit ga ik oplossen door de ophanging uit 1 geheel te maken. Foto's van de nieuwe ophanging zal ik naar joost (koekie) sturen zodat hij die hier kan neerzetten.
Dit is pas een onveilig 'experiment', een mono-shock op een honda mb frame.
http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/139
Is ook een FAQ artikel.
|
|
Vlaanderen vrij! |
|
R i c k |
1-6-2010 18:18 |
Posts: 346 |
is het mis. iets voor een hobby sprinter.
moet goed remmen.
|
|
echte junks blowen 2 takt |
|