Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 716 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Km teller terug draaien
Geschreven door barry
Geplaatst op 21-11-01 13:55
Categorie Algemeen

ok, dit heb ik gedaan bij een mb en mtx teller, bij een mt teller kan het ook maar zelf nog niet gedaan,
dit artikkel gaat dus over een mb en mtx teller, lijkt je teller op mijn beschrijving hoe je hem kunt terugdraaien moet je zeker niet twijfelen om hem proberen terug te draaien als je dat wilt.

ok, als eerst je haal je kilometer en toeren teller huis van je brommer afmen demonteert nu de kilometer en toerenteller huis, nu zie je de kilometer teller en toerenteller, je demonteert nu de kilometer teller die met 2 schroefjes zit vastgemaakt waar je kilometer kabel op je teller wordt bevestigt,
als ej dit hebt gedaan kun je onder je teller plaatje bij je tellers, je zit rechts het mechanisme zitten dat de teller doordraaid,
aan de andere kant, links, zie je een ringetje zitten die de teller tegen het mechanisme houd aangedrukt, dit ringetje schuif je op naar links, zodat er ruimte onstaat tussen tussen de tellers en het ringetje, je schuift het ringetje ong 1cm weg,
je gaat nu met de schroevendraaier tussen de tellers en begint te wringen zodat de tellers ook een beetje opschuiven zodat er ruimte/speling onstaat, nu kun je zonder problemen als het goed is als er ruimte tussen de teller zit, de tellers zo terug draaien naar de 0 (dit is in no-time gebeurt)
als de tellers weer op 0 staan dan schuif je het ringetje weer terug, zodat de tellers weer tegen elkaar zitten gedrukt tegen het mechanisme wat rechts zit,
om te kijken of je tellers vast zitten probeer je nadat je het ringetje dus hebt teruggeplaats, de tellers te draaien, lukt dit niet, dat zitten de tellers weer goed vast,
lukt dit wel, dan moet je de teller wat beter tegen het mechanisme rechts plaatsen en het ringtje wat strakker tegen de tellers drukkennu staan je tellers op nul en kun je je kilometer teller weer terugstoppen in zijn behuizing en de hele behuizing weer terugstoppen op de brommer

je kunt ook met de boormachine op ingang van je kilometer teller gaan zitten, maar een accuboormachine gaat meestal maar rond de 30km/h en aangezien de meeste honda teller al ergens in de 10000 km staan is het een beetje veel werk om met 30km/h meer dan 10000km terug te draaien.
dus mijn beschrijving gaat een stuk sneller

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Nick - Administrator 16-12-01 Print reply

Posts: 4967
Wat heb je hier eigenlijk aan?
De enige reden om je teller terug te draaien lijkt me als je je MT wil verkopen en zo kan zeggen dat ie veel minder heeft gelopen
 
barry 16-12-01 Print reply

Posts: 7387
wat je er aan hebt? voor de verkoop is het misschien goed, maar de koper weet vast ook wel dat een brommer van 15 jaar oud gem geen 5000km heeft gelopen zeg maar

maar ik heb het gedaan omdat ik dus laatst een mtx sh heb gekocht, ik wordt bijna 16, en nu heb ik de tellers teruggedraait omdat ik dan precies weet wat ik uiteindelijk al met mijn nieuwe honda heb gereden

en je hebt nog meer het gevoel dat je een nieuwe brommer hebt die op 0 staat

maar moet je uiteraard zelf weten
 
He?
Nick - Administrator 16-12-01 Print reply

Posts: 4967
Haha ja dat kan maar je kan ook gewoon de huidige km-stand onthouden. Dus: bijna 7000km ofzo. Dan weet je het ook.
Maargoed, het ziet er opzich wel cool uit ja, een brommer van 15 jaar oud met 50km op de teller
 
barry 16-12-01 Print reply

Posts: 7387
juist
 
He?
Tsx Ragger 26-12-01 Print reply
Posts: 18
Pfoe mijn Tsx had meer als 52000km gereden toen ik em kocht,en de km-teller was nog kapot ook dus hij had al een hele tijd niet niet meer erbij geteld.
Hehe.kmoest dan ook de lagers vervangen undefinedundefined
 
-Suzuki Ts50x-Crossbanden voor&achter-50ccsnel(lichtgetuned)-Opgehoogd voor&achter-Ontsteking vervroegd-tandwielverhouding 12:52-16mm carb.-aangepaste luchtfilter-Sproeier 120 (Mikuni)-80km/uur
larsmink 19-2-02 Print reply
Posts: 41
hey wat doen jullie dom.je maakt aan je kilometer teller een boor en zet hem op terug draaien.en draai hem helemaal terug.mzzl lars
 
Hier_ben_ik - Administrator 19-2-02 Print reply

Posts: 8499
Ja, ik heb ook de teller van mijn MTtje op 0 gezet, kan ik precies zien hoeveel km ik LEGAAL op een brommer heb gereden over een tijdje (nu nog geen 16 maar rijd ook nog niet op die MT)
 
Members zijn vervelend :-|
Pingu 5-3-02 Print reply
Posts: 1842
ag ik heb er wel wat aan, ik ben een af-1 cockpit in aan het bouwen dus..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Robert_S 24-11-02 Print reply
Posts: 513
Kan bovenstaande ook met een NSR?
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Schuimpie 24-11-02 Print reply
Posts: 376
Ik heb et toevallig gisteren gedaan met me nsr... maar het gaat een stuk moeilijker...

je moet eerst je kilometertellerhuis eruit halen. dan moet je die rand die om de ring van het glas zit ombuigen... dan kan je je kilometerteller enzo eruit halen... dan moet je met een schroevendraaier het tandwieltje wat het tandwieltje op de nummersaandraaid iets naar beneden duwen... dan kan je het witte (100m aanduiding) terugdraaien en gaat de rest mee...

het gaat niet echt snel je kan ook de boor erop zetten... maar de 10000 en de 1000 tallen heb k gewoon een beetje geforceerd terug gedraaid... je hoort een klik mar het kan niet echt kwaad

hoop dat je er wat aan heb
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Zoetahmeerdah [Marcel] 25-11-02 Print reply

Posts: 5996
ik doe dat altijd als ik em gereviseerd heb, maar ik haal de km teller altijd open...
 
ik haat mensen
Robert_S 25-11-02 Print reply
Posts: 513
@ schuimpie is je kmhuis dan nu ook beschadigd of zie je er niets van? En zit ie niet gelijmd ofzow rond het huisje?

 
Dr. Hans fanclub voorzitter
Schuimpie 25-11-02 Print reply
Posts: 376
Nee je ziet er nix van alleen als je hem eruit haalt... die rubberen ring valt eromheen... gewoon een beetje voorzichtig aan doen
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
jeroen 27-11-02 Print reply

Posts: 15066
hehe, ik heb bij mn mtx gewoon glas eraf gehaald, en met schroevendraaier teruggedaan.
Werktook prima.
 
SIWWN 27-11-02 Print reply
Posts: 7079
Had ik een tijdje geleden ook al bij m'n TSX gedaan..

Van 27.000 naar rond de 17.000

Toen ik cocpitje verkocht heb ik hem effe op 0 gezet...

Bij TSX gewoon alles effe eruitdraaien en dan met schroefendraaier die cijfertjes wegklikken.. SIM-PEL
 
erikrulezz 28-11-02 Print reply
Posts: 382
ik had op mijn mtx een mb teller gedaan en die had ik ook op nul gezet. maar met een boor terug draaien?? dat duurt toch dagen man! ik had het in een paar minuten gedaan.
(opengehaald dan he)

Maar als ik een brommer koop kijk ik zoizo niet naar de km stand. meestal kun je wel schatten hoeveel ie ongeveer gereden heeft.
 
erikrulezz 28-11-02 Print reply
Posts: 382
ik had op mijn mtx een mb teller gedaan en die had ik ook op nul gezet. maar met een boor terug draaien?? dat duurt toch dagen man! ik had het in een paar minuten gedaan.
(opengehaald dan he)

Maar als ik een brommer koop kijk ik zoizo niet naar de km stand. meestal kun je wel schatten hoeveel ie ongeveer gereden heeft.
 
erikrulezz 28-11-02 Print reply
Posts: 382
ik had op mijn mtx een mb teller gedaan en die had ik ook op nul gezet. maar met een boor terug draaien?? dat duurt toch dagen man! ik had het in een paar minuten gedaan.
(opengehaald dan he)

Maar als ik een brommer koop kijk ik zoizo niet naar de km stand. meestal kun je wel schatten hoeveel ie ongeveer gereden heeft.
 
Schuimpie 28-11-02 Print reply
Posts: 376
Quote:
Originally posted by: erikrulezz

ik had op mijn mtx een mb teller gedaan en die had ik ook op nul gezet. maar met een boor terug draaien?? dat duurt toch dagen man! ik had het in een paar minuten gedaan.
(opengehaald dan he)

Maar als ik een brommer koop kijk ik zoizo niet naar de km stand. meestal kun je wel schatten hoeveel ie ongeveer gereden heeft.


hoe wil je schatten hoeveel een brom gereje heefd dan ??? hoeveelheid vuil, schade ??? lijkt mij niet echt goeie maatschaal...
 
Don't be drunk and drive... if you can be stoned and fly...
Hier_ben_ik - Administrator 29-11-02 Print reply

Posts: 8499
mij ook niet.. en daarbij maakt het ook nog uit hoevaak en of het blok gereviseerd is, door wie (klungelaar of iemand die het kan) etc etc....


maar je kunt wel zien/horen of een bromfiets in goede staat is idd ja...
 
Members zijn vervelend :-|
Martijn 29-11-02 Print reply
Posts: 10000
gewoon aan de hand van het ongeverige bouwjaar...dus zeg ...15 jaar oud...beetje kijken hoe alles eruit ziet..en er vanuit gaan dat ie nooit is gereviseerd..

als ik het zou doen zou ik em terugdraaien als ik de KM teller zou verkopen....en zeggen dat dat ding nieuw is...niet de brommer...

ze dokken vast veel centen voor een nieuwe tsx teller...ff mooi poetse enzo..

maar doek toch niet

 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Robert_S 2-12-02 Print reply
Posts: 513
GVD wat is dat een kolere werk zeg op een NSR... Maar het is me dan toch gelukt

Nu maar hopen dat ie het nog doet
 
Dr. Hans fanclub voorzitter
arrier 17-3-2003 20:47 Print reply
Posts: 2221
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larsmink

hey wat doen jullie dom.je maakt aan je kilometer teller een boor en zet hem op terug draaien.en draai hem helemaal terug.mzzl lars

ben je wel een paar uur bezig denk
 
Blijhoofd 11-4-2003 19:06 Print reply

Posts: 7378
ik heb het ook gedaan bij me ER,heb er nu 5000 km op staan :P
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Rene 11-4-2003 19:12 Print reply
Posts: 2573
terug draaien gaat dus niet, dus je moet hem al verder draaien,
en heb het een x toen ik me verveelde uitgerekend, maar als je een goeie boormachine hebt die dat ding met 100 km/h rond draaid
(niet harder, want anders gaat teller kapot)
ben je toch al een week bezig ofzo..
dat was om hem van 74000 naar 15000 te draaien,
weet t niet meer precies, maar een week aan een stuk is wel ff.

 
24 uur in een dag, 24 bierflesjes in een krat, toeval? / Fairings are for homosexuals

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved