Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 921 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Carburateur optimaal afstellen
Geschreven door Royal Club
Geplaatst op 2-3-2009 21:01
Categorie Carburateur

deze FAQ/HOWTO is van mij en mag niet zonder mijn goedkeuring verspreid worden op andere fora/websites en soortgelijken.


Goed, ik ga je nu vertellen hoe IK mijn brommer afstel, en zoals het altijd goed zou moeten gaan.

onthoud wel dat afstellen VEEL tijd en MOEITE kost, mocht je lui van aard zijn kan dit een probleem opleveren



Hier zie je een schema, zodat je kan zien waar je het moet zoeken, als je brommer raar doet op een bepaald toerental/gas-stand.


Ten eerste is het de bedoeling dat je een heel assortiment aan sproeiers hebt, dus gewoon 150 tot en met 300, ik noem maar wat.

Begin altijd met een hele grote sproeier, bij mn keihin 28mm pwk D-slide begin ik meestal met sproeier 180, dit is enkel een voorbeeld. Voor een dellortho 21mm en kleiner kan je bijvoorbeeld met 140 beginnen.

Kijk of je je brommer aan de praat krijgt.



Probeer eerst je brommer stationair lopende te krijgen, mocht dit nou niet te doen zijn met de stationairschroef of luchtschroef, stel dan eerst vast wat de symptomen zijn:

Verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
Smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. Alleen willen lopen als je gas bijgeeft.

Je kan, voor voorlopig, je stationair gewoon ver indraaien.
Luchtschroef houden we aan op 2slagen uitgedraaid.

Goed, als het ook maar een beetje stationair wil lopen is het al goed genoeg!





Dan gaan we nu proberen te rijden. Ga niet gek doen door meteen volgas tegaan rijden ofzo, want dan zal je brommer in veel gevallen vastslaan of iets dergelijks.

Oke, verder met afstellen, zet je gasnaaldclip in het midden, en, in dit geval, sproeier 180.
rijd de brommer ten alle tijde altijd goed warm, dit is meestal met een KM of 5 wel gedaan.
Ga een rondje rijden, en luister naar wat je brommer doet, stottert ie heel hevig, valt ie makkelijk weg, etc. etc.

Je MAG in de powerband komen, maar zeker niet verder als de 4de versnelling tijdens de afstel periode.

Oke, als het goed is heb je nu dus een rondje gereden, en ondervonden wat er aan de hand is.

De bedoeling voor nu is, om overal te rijk te hebben. Dus overal stotteren, dan zit je in elk geval veilig voor warm/vastlopers.
Mocht je dus bovenin toeren, in zn 4 geen stotter waarnemen, monteer dan een grotere sproeier, tot dat deze een beetje gaat stotteren.




Laat de afstelling onder je powerband even voor wat het is, we focussen ons nu op bovenin.

Als je gedaan heb wat hierboven staat, zou je brommer moeten stotteren bovenin. Monteer sproeiermaat voor sproeiermaat een kleinere sproeier. Mocht je nou echt niet eens bovenin kunnen komen omdat het zo ernstig is, dan kan je bijvoorbeeld 5sproeiermaten kleiner gaan zitten.

Wederom kijken of het nog te rijk loopt.
Hiermee ga je aanklooien tot je brommer (als die warm gereden is uiteraard) net niet meer stottert bovenin, of echt net een beetje stottert.




Volgende stap, alles voor je powerband afstellen:

Als het goed is, zou je gewoon voor de powerband last moeten hebben van stotteren, dit kan je o.a. stellen met je gasnaald stand. (deels ook met je hoofdsproeier, maar daar kom ik zo weer op)

Als je je gasnaald clipje OMHOOG doet, ZAKT je naald, waardoor je een armer mengsel krijgt rond dat toerental, kwart gas tot 3/4 gas, zoals ook in het schema staat.

Als je je naald laat zakken, is het verstandig om je luchtschroef ook iets in te draaien, omdat je minder mengsel heb, is er ook minder lucht nodig.
Dit doe je tot je geen last meer heb van stotteren voor je powerband.

Stel nou, je blijft maar last houden van stotteren, voor de powerband, en je naald staat al helemaal onderaan, (clipje bovenaan dus) dan moet je een kleinere hoofdsproeier monteren. Dit doe je wederom sproeiermaat voor sproeiermaat dit bedoelde ik dus dat je je 'midden toeren' afstelling ook kan beinvloeden met je hoofdsproeier

Mocht je dan merken dat je bovenin weer last krijgt van te arm lopen, dan moet je opzoek naar een andere gasnaald, hiervoor verwijs ik door naar een brommerzaak, moet je hun even mailen, je probleem voorleggen, en vragen of ze een andere naald voor je kunnen regelen. Eventueel zou je dit ook kunnen doen bij een motorcross zaak. (bij delortho heb ik nog nooit een andere naald hoeven monteren)




En dan zijn we aangeland bij je stationair afstelling/onderin afstelling:

Dit kan je stellen met stationair sproeier, en je stationairschroef.

Als je niet uit jezelf je stationair heb aangepast tijdens het afstellen, zal deze nog steeds rete hoog lopen
Draai je stationair schroef uit, en kijk of je brommer netjes blijft lopen.

Is dit niet het geval, dan zal het 9vd 10 keer het geval zijn dat ie even blijft lopen, en daarna uitvalt. Dit duid meestal op een te kleine stationair sproeier, ook daarvoor verwijs ik je naar een brommerzaak. Bestel, zo mogelijk, een heel doosje. (kijk eerst welke maat sproeier er inzit!, deze zit meestal vlak naast je hoofdsproeier, en is lang en dun.)

Ik hoop dat je het begrepen heb, mocht ik ergens onduidelijk zijn quote dat stukje even, en zeg erbij wat je er niet aan begrijpt.

Eventuele fouten voorbehouden, en ik ben NIET verantwoordelijk voor je eigen geklungel en of schade die daar op volgen.

Mocht je nou commentaar hebben op dit stuk, onderbouw het dan.

Aanvullingen zie ik ook graag

aanvulling nr1.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
De luchtstelschroef regelt de hoeveelheid lucht die naar de statonaire sproeier (doseur) gaat.

Het bereik van de luchtstelschroef is een 1/2 tot 2 slagen uitgedraait.

Valt hij buiten dit bereik dan moet de stationaire sproeier groter danwel kleiner.

De opbrengst van de stationaire sproeier wordt opgeteld bij de opbrengst van de hoofdsproeier.

Je laat de motor stationair � 1500 rpm draaien en draait de luchtstelschroef zo ver open dat de motor het hoogste (stationaire) toerental gaat lopen en draait de schroef dan 1/4 slag in.

Daarna regelt men het stationaire toerental met de stationair schroef terug naar het gewenste stationaire toerental.





Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
Nog 2 stukje uit een cr handboek.

staat ook nog wat je aan de gasnaald moet veranderen als die niet lekker werkt bij een gashendel stand.
En nog wat over temperaturen, etc.

Geen idee of het overbodig is, maar info is nooit weg?
http://i754.photobuc...enny-77/IMG_0003.jpg

http://i754.photobuc...enny-77/IMG_0004.jpg

Gaat hier dan wel over een keihin carburateur met ronde keihin sproeiers.

Staan ook nog verschillende gasnaald type's in met de bijbehorende maten (voor de rondschuif keihin), als iemand daar interesse in heeft dan hoor ik het wel..

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 17-11-2010 om 20:09 uur.

Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

2t-crosser 11-3-2009 13:32 Print reply

Posts: 756
iets overzichtelijker

 
Raoul 11-3-2009 13:51 Print reply

Posts: 2997
wat is in godsnaam onoverzichtelijk aan de tekening die KG heeft gepost?
 
Aprilia MX (H)
2t-crosser 11-3-2009 13:56 Print reply

Posts: 756
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
wat is in godsnaam onoverzichtelijk aan de tekening die KG heeft gepost?


Had gewoon niks te doen
 
keez 11-3-2009 17:20 Print reply

Posts: 765
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raoul
wat is in godsnaam onoverzichtelijk aan de tekening die KG heeft gepost?

wat niet

 
goedkoop een opmaat uitlaat, mail voor meer info naar: devriesuitlaten@gmail.com
Joel_koningslust 11-3-2009 17:23 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: keez
[...]

wat niet




begin je nu al weer om een nieuwe ban te vragen?

bijdehand kleutertje
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Gary - Forum en Gallery Moderator 11-3-2009 17:31 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: keez
[...]

wat niet



Net terug en nu al een pp? Gaat de goede kant op .
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
dirktimmer 11-3-2009 17:38 Print reply

Posts: 1737
er klopt helemaal geen zak van.
Voorbeeld Stotteren voor de powerband (bij standje volgas) heeft niets van doen met je gasnaald.

Dat plaatje gaat alleen over de stand van gasschuif (dus niet gashandel!!), absoluut niet over toerentallen. Dus als hij in het middengebied "stottert" hoef je niet je gasnaald e gaan verstellen als je volgas geeft in het middengebied, je zou dan het hele toerengebied halfgas moeten geven, maar dit is nooit te zien.

Ook bij stationair doet je gasnaald (bij een goede carburateur) helemaal niets.



Afstellen gaat bij mij zo:

20 mikuni, externe sproeier moet maat 170 in (ongeveer)
20 mikuni interne sproeier moet 150 in (ongeveer)
24 mikuni interne sproeier moet 170-180 in
24 mikuni extern moot 220 in.

16 mikuni moet 120 in bij een powerfilter
er moet 85 in bij een gemiddeld origineel filter


Doe bovenstaande sproeiers erin, zorg dat je gasnaald in het midden staat, luchtschroef 2 slagen uit. dan kleur van de bougie checken.
te licht, grotere sproeier,
te zwart, kleinere sproeier.

Dan houd je, in zijn vrij! een poosje volgas tot hij volop toeren draait, draai de luchtschroef bij zo dat hij de meeste toeren maakt, doe dit uiteraard snel zodat het allemaal niet te warm wordt. (doe dit pas als je de kleur van de boudie goed hebt!!!!!) Bij een te kleine sproeier/te arme afstelling draait hij wel meer toeren maar met een te schraal mengsel!

En als je met je brommer veel halfgas rijd kun je je gasnaald gaan bijstellen, maar ik ken weinig mensen die heel lang halfgas rijden, als hij bij stand volgas goed loopt houdt alles het heel lang vol.

Wil je toch echt 101% afstelling moet je naar iemand met een testbank en co meting, dan kun je precies zien bij welk toerental het te arm / rijk is. Dan kun je (zinnig) gasnaald (niet alleen stand maar ook het type) , gasbuis, stationair sproeier (werkt tot +- 1/3 gasschuifstand) en hoofdsproeier afstellen.

Ik hoop dat je het snapt Royal Club

PS.
Als je een andere carburateur hebt, informeer waarmee die geleverd wordt nieuw, dat zit heel erg in de buurt altijd.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-3-2009 om 17:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-3-2009 om 17:41 uur.
 
Royal Club 11-3-2009 17:41 Print reply

Posts: 60390
je verteld mij dingen die ik al lang weet, en ik vraag je of je het stukje tekst uit mn faq wil quoten waarop je reageert




PS.
Als je een andere carburateur hebt, informeer waarmee die geleverd wordt nieuw, dat zit heel erg in de buurt altijd.

dat is volkomen onzin, mijn keihin werd geleverd met sproeier 145 om 30, dit is nu 170 om 50 en een andere naald

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 11-3-2009 om 17:43 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dirktimmer 11-3-2009 17:43 Print reply

Posts: 1737
Quote:
----------------------------
Als het goed is, zou je gewoon voor de powerband last moeten hebben van stotteren, dit kan je o.a. stellen met je gasnaald stand. (deels ook met je hoofdsproeier, maar daar kom ik zo weer op)
----------------------------

Dit is dus o.a. totaal niet zo

 
dirktimmer 11-3-2009 17:44 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
je verteld mij dingen die ik al lang weet, en ik vraag je of je het stukje tekst uit mn faq wil quoten waarop je reageert




PS.
Als je een andere carburateur hebt, informeer waarmee die geleverd wordt nieuw, dat zit heel erg in de buurt altijd.

dat is volkomen onzin, mijn keihin werd geleverd met sproeier 145 om 30, dit is nu 170 om 50 en een andere naald

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 11-3-2009 om 17:43 uur.


Dan zul je een powerfilter hebben.
 
Joel_koningslust 11-3-2009 17:45 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
er klopt helemaal geen zak van.
Voorbeeld Stotteren voor de powerband (bij standje volgas) heeft niets van doen met je gasnaald.

Dat plaatje gaat alleen over de stand van gasschuif (dus niet gashandel!!), absoluut niet over toerentallen. Dus als hij in het middengebied "stottert" hoef je niet je gasnaald e gaan verstellen als je volgas geeft in het middengebied, je zou dan het hele toerengebied halfgas moeten geven, maar dit is nooit te zien.

Ook bij stationair doet je gasnaald (bij een goede carburateur) helemaal niets.



Afstellen gaat bij mij zo:

20 mikuni, externe sproeier moet maat 170 in (ongeveer)
20 mikuni interne sproeier moet 150 in (ongeveer)
24 mikuni interne sproeier moet 170-180 in
24 mikuni extern moot 220 in.

16 mikuni moet 120 in bij een powerfilter
er moet 85 in bij een gemiddeld origineel filter


Doe bovenstaande sproeiers erin, zorg dat je gasnaald in het midden staat, luchtschroef 2 slagen uit. dan kleur van de bougie checken.
te licht, grotere sproeier,
te zwart, kleinere sproeier.

Dan houd je, in zijn vrij! een poosje volgas tot hij volop toeren draait, draai de luchtschroef bij zo dat hij de meeste toeren maakt, doe dit uiteraard snel zodat het allemaal niet te warm wordt. (doe dit pas als je de kleur van de boudie goed hebt!!!!!) Bij een te kleine sproeier/te arme afstelling draait hij wel meer toeren maar met een te schraal mengsel!

En als je met je brommer veel halfgas rijd kun je je gasnaald gaan bijstellen, maar ik ken weinig mensen die heel lang halfgas rijden, als hij bij stand volgas goed loopt houdt alles het heel lang vol.

Wil je toch echt 101% afstelling moet je naar iemand met een testbank en co meting, dan kun je precies zien bij welk toerental het te arm / rijk is. Dan kun je (zinnig) gasnaald (niet alleen stand maar ook het type) , gasbuis, stationair sproeier (werkt tot +- 1/3 gasschuifstand) en hoofdsproeier afstellen.

Ik hoop dat je het snapt Royal Club

PS.
Als je een andere carburateur hebt, informeer waarmee die geleverd wordt nieuw, dat zit heel erg in de buurt altijd.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-3-2009 om 17:40 uur.

Dit bericht is gewijzigd door dirktimmer op 11-3-2009 om 17:41 uur.


aan een testbank met co meting heb je niks

je moet er een hebben met een wideband lambdasonde. en die vergelijkt Ouitlaatgas met Obuitenlucht. dus die heeft niks met koolstof te maken

 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Royal Club 11-3-2009 17:46 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
Quote:
----------------------------
Als het goed is, zou je gewoon voor de powerband last moeten hebben van stotteren, dit kan je o.a. stellen met je gasnaald stand. (deels ook met je hoofdsproeier, maar daar kom ik zo weer op)
----------------------------

Dit is dus o.a. totaal niet zo




uit eigen ervaring heb ik opgemerkt dat als de hoofdsproeier echt te groot is dat je ook vóór de powerband stotteren blijft houden, ookal laat je je naald zakken

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
[...]


Dan zul je een powerfilter hebben.


dat klopt, maar ik heb geen brommer waar een keihin 28 achter past met std filter :p
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
dirktimmer 11-3-2009 17:50 Print reply

Posts: 1737
Lambda sonde, klopt.

@ royal, je gasnaald heeeft niets met stotteren voor je powerband te maken, alleen als je op dat moment dus halfgas geeft. meestal geef je volgas.
 
kenny77 11-3-2009 17:51 Print reply

Posts: 29286
Quote:
: oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Je bent te voorbarig. De methode van Kenny ken ik namelijk.


ik, kenny of iemand anders?

ik me namelijk niks van herinneren.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 11-3-2009 om 17:51 uur.
 
Royal Club 11-3-2009 17:51 Print reply

Posts: 60390
ik zeg nergens in mn faq dat je altijd volgas moet rijden, daar ga ik eerlijk gezegd ook niet van uit tis namelijk ook nog volkomen nutteloos
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ikkejw 11-3-2009 18:10 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 2t-crosser
iets overzichtelijker
afbeelding





nog beter
 
Preserve nature - Always wear a helmet
RS2Racer91 15-4-2009 14:31 Print reply

Posts: 1540
Verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
Smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. Alleen willen lopen als je gas bijgeeft.

mijn brommer loopt alleen met gas open, en dan nog maar 4500 toeren, ik heb alleen maar mij luchtfilter veranders (gat 3 keer zo groot) maar ben al 4 maten omhaag gegaan, verzuipt ie dan of te arm? bougie is aan de donkere kant, als ik jou verhaal goed begrijp zou ik groter moeten??
 
stephan777 15-4-2009 14:32 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
Verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
Smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. Alleen willen lopen als je gas bijgeeft.

mijn brommer loopt alleen met gas open, en dan nog maar 4500 toeren, ik heb alleen maar mij luchtfilter veranders (gat 3 keer zo groot) maar ben al 4 maten omhaag gegaan, verzuipt ie dan of te arm? bougie is aan de donkere kant, als ik jou verhaal goed begrijp zou ik groter moeten??



Hij staat juist te rijk want je hoort geen bwuaaaaap als je gas geeft.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 15-4-2009 om 14:39 uur.
 
Ramiro 21-4-2009 19:56 Print reply

Posts: 15
mag je de stand van de gasnaald / lucht / stationair zomaar veranderen?
want mijn brommer reed maximum 25 km/u en na wat prutsen aan die dingen rijd hij nu gewoon 45 km/u en er komt geen rook meer uit ,

is er een maximum aan toeren die je vitessen mogen draaien?
(weet niets af van brommers)
 
Royal Club 22-4-2009 17:59 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
Verzuipen: veel rook stotteren als je gas geeft.
Smoren: meteen uitvallen, alleen heel hoog stationair kunnen lopen. Alleen willen lopen als je gas bijgeeft.

mijn brommer loopt alleen met gas open, en dan nog maar 4500 toeren, ik heb alleen maar mij luchtfilter veranders (gat 3 keer zo groot) maar ben al 4 maten omhaag gegaan, verzuipt ie dan of te arm? bougie is aan de donkere kant, als ik jou verhaal goed begrijp zou ik groter moeten??

probeer beide even als je in onzekerheid verkeerd :x
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RS2Racer91 22-4-2009 18:52 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]

probeer beide even als je in onzekerheid verkeerd :x

probleem is al opgelost, mn stationair sproeier had ik niet goed vastgedraaid
 
Royal Club 22-4-2009 18:53 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
[...]

probleem is al opgelost, mn stationair sproeier had ik niet goed vastgedraaid


wtf :P
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
RS2Racer91 22-4-2009 18:56 Print reply

Posts: 1540
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


wtf :P

ja ik vond t al zo raar want aan het begin wou die wel lopen maar later niet meer:P

haal ik me carb eraf, hoor ik wat tikken:P was mn stationair sproeier er dus uit, vond t wel knap dat ie uberhaupt wou lopen
 
harmor 11-5-2009 10:55 Print reply

Posts: 125
vraagje,
vandaag deed mn brommer nogal raar(Derbi senda xtreme 2007)
hij komt heel moeilijk op toeren, of door heel vaak gas beetje open te doen, of in een keer vol gas en dan heel erg aan stotteren.
Hier kreeg ik heel snel steeds meer last van, sinds begin vorige week begon het al een beetje.
Kan het aan het veel betere weer liggen, of is het iets anders. Mijn vader dacht namelijk aan de ontsteking, maar ik rijd al enkele maanden met yasuni cross HM, en heeft het tot nu toe altijd goed gedaan. Wat kan het zijn??

Ik heb er net, een half uur geleden na het rijden, mijn deksel eraf gehaald en mijn vliegwiel voelde nogal warm aan, niet onaanraakbaar heet, maar het leek mij nogal warm, zelfs na een half uur stilstaan...

 
stephan777 11-5-2009 10:58 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: harmor
vraagje,
vandaag deed mn brommer nogal raar(Derbi senda xtreme 2007)
hij komt heel moeilijk op toeren, of door heel vaak gas beetje open te doen, of in een keer vol gas en dan heel erg aan stotteren.
Hier kreeg ik heel snel steeds meer last van, sinds begin vorige week begon het al een beetje.
Kan het aan het veel betere weer liggen, of is het iets anders. Mijn vader dacht namelijk aan de ontsteking, maar ik rijd al enkele maanden met yasuni cross HM, en heeft het tot nu toe altijd goed gedaan. Wat kan het zijn??

Ik heb er net, een half uur geleden na het rijden, mijn deksel eraf gehaald en mijn vliegwiel voelde nogal warm aan, niet onaanraakbaar heet, maar het leek mij nogal warm, zelfs na een half uur stilstaan...



Dat hij warm is dat is normaal.

Maakt je carb iis schoon misschien zit er een vuiltje in want hij heeft voor de rest altijd goed gereden?

 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 3 van 8
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8Vorige pagina | Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved