Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 160 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Uitlaat inbranden
Geschreven door ktmstyled
Geplaatst op 17-10-2006 23:00
Categorie Uitlaat systeem

Ik zag nog geen faq staan over olie inbranden in je uitlaat, dus dacht zal hier even een faq over maken omdat het mij vandaag gelukt is.

Benodigdheden:

  • Schuurpapier 150,200,300
  • Gasbrander/snijbrander
  • Olie



Stap 1:
Schroef je uitlaat onder je brommer uit.

Stap 2:
Schroef de demper er af.

Stap 3:
Ontvet de hele uitlaat.

Stap 4:
Schuur de hele uitlaat blank met schuurpapier 150 daarna 200 en daarna 300. Zorg dat overal de oude laag af is(elk hoekje en kantje)

Stap 5:
Maak een stevige steun om de uitlaat op te bevestigen zorg dat de uitlaat op goede hoogte hangt zodat je er makkelijk rond kunt.

Stap 6:
Pak de gasbrander en maak op een klein pitje de lasnaden warm. doe dit niet te snel want anders zitten de blauwe randen ver van de las.
laat de uitlaat een beetje afkoelen.

Stap 7:
Smeer de uitlaat met een kwast in met olie(ik zelf heb motorolie gebruikt)(15w40)

Stap 8:
Pak de gasbrander zorg dat de vlam groter is en houd hem er best een eindje vandaan zodat de uitlaat niet al te warm word dus niet dat hij roodgloeiend word ofzo. wacht tot de olie er in brand( gaat best snel)

Stap 9:
Laat de uitlaat afkoelen en poets hem zuiver met een doek..

Stap 10:
Hang de uitlaat terug onder de brommer en schroef de demper er terug op.

Spuit de uitlaat regelmatig in met wd40 of andere olie(15w40) en de uitlaat blijft netjes!

Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

keesos 18-10-2007 14:57 Print reply

Posts: 183
mm oke, ik doe het gewoon als ik een stukje heb gereden is die ook warm. maar zo kan het ook
 
Jasper Strahiem 18-10-2007 15:08 Print reply

Posts: 1950
Wat is precies het voordeel van olie op je uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-10-2007 om 15:08 uur.
 
Make the most of now
Bart-Derbi 18-10-2007 15:09 Print reply

Posts: 6497
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
Wat is precies het voordeel van olie op je uitlaat

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-10-2007 om 15:08 uur.

Kleurt mooi
 
_yelow-tsx_ 18-10-2007 15:12 Print reply

Posts: 1183
ok ,, maar ik loop altijd te kutten met die gasbrander want ik weet niet precies wat voor een je nodig hebt ,, echt zo eentje met een gasfles erbij aan of gewoon zoiets als deze :

http://www.es-intern...dschap/78772_GT6.jpg

Dit bericht is gewijzigd door _yelow-tsx_ op 18-10-2007 om 15:25 uur.
 
Jasper Strahiem 18-10-2007 15:13 Print reply

Posts: 1950
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bart-Derbi
[...]

Kleurt mooi

Dan word die zeg maar blauw achtig, zoals je bij alu ook hebt

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-10-2007 om 15:14 uur.
 
Make the most of now
koekie - Administrator 19-10-2007 1:18 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _yelow-tsx_
ok ,, maar ik loop altijd te kutten met die gasbrander want ik weet niet precies wat voor een je nodig hebt ,, echt zo eentje met een gasfles erbij aan of gewoon zoiets als deze :

http://www.es-intern...dschap/78772_GT6.jpg

Dit bericht is gewijzigd door _yelow-tsx_ op 18-10-2007 om 15:25 uur.



dat is een soldeerbout..

alles waar verder een vlam uit komt is goedzelfs een snijbrander
 
Haaks de hoek om!
5MB5 19-10-2007 1:20 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Jasper Strahiem
[...]

Dan word die zeg maar blauw achtig, zoals je bij alu ook hebt

Dit bericht is gewijzigd door Jasper Strahiem op 18-10-2007 om 15:14 uur.


blauw alu?
 
- Han - 19-10-2007 9:14 Print reply

Posts: 9666
als je em helemaal heet stookt, wordtie blauw


het voordeel ook van dit is dat het niet gaat roesten, als je hem bij houd

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-10-2007 om 9:15 uur.
 
<10.000 posts
Woutjuh 19-10-2007 9:20 Print reply

Posts: 4422
Je kunt de uitlaat ook warmrijden, en dan olie erop doen, met een kwast, of zelfs wd40.
 
veel MT spul te koop!
renoeius 19-10-2007 23:06 Print reply

Posts: 6409
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MT5-HAN
als je em helemaal heet stookt, wordtie blauw


het voordeel ook van dit is dat het niet gaat roesten, als je hem bij houd

Dit bericht is gewijzigd door MT5-HAN op 19-10-2007 om 9:15 uur.


en dat blauwe is gruwelijk
 
-simon- 20-10-2007 9:21 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Woutjuh
Je kunt de uitlaat ook warmrijden, en dan olie erop doen, met een kwast, of zelfs wd40.


wd40 werkt wel goed om je bocht bij te houden. maar niet echt om je hele uitlaat mee tedoen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
steyn123 20-10-2007 16:43 Print reply
Posts: 135
Als je het goed doet, krijg je zoiets:

http://img189.images...23/mhruitlaat2ov.jpg
(niet mijn foto)

Dit bericht is gewijzigd door steyn123 op 20-10-2007 om 16:43 uur.
 
vespa_hein 20-10-2007 18:33 Print reply

Posts: 459
mis beetje domme vraag maar heeft dit ook zin op een verchroomde uitlaat?
 
Eat My Dust 20-10-2007 18:34 Print reply

Posts: 2562
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
mis beetje domme vraag maar heeft dit ook zin op een verchroomde uitlaat?

als je eenmaal gaat schuren aan chroom bladdert het er snel af
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
vespa_hein 20-10-2007 18:36 Print reply

Posts: 459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: eat my dust
[...]

als je eenmaal gaat schuren aan chroom bladdert het er snel af


dat snap ik ook niet meer schuren maar als ik er gewoon olie of wd 40 op spuit? zonder te schuren ofzo?
 
Ariej 20-10-2007 18:36 Print reply

Posts: 3685
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: vespa_hein
mis beetje domme vraag maar heeft dit ook zin op een verchroomde uitlaat?



als het chroom nog niet roest zou ik het niet doen
 
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken
vespa_hein 20-10-2007 18:37 Print reply

Posts: 459
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ariej
[...]



als het chroom nog niet roest zou ik het niet doen


is splinternieuwe hebo uitlaat, dus laat ik maar zitten dan thanks
 
KevinGilera 1-12-2007 16:44 Print reply

Posts: 336
Moet je nou alleen WD40 op je lasnaden doen ?
en er staat dat je je uitlaat erna regelmatig in moet spuiten, maar moet je daarbij ook steeds verwarmen ?

Dit bericht is gewijzigd door kevinspui op 1-12-2007 om 16:45 uur.
 
Een Zulu is nog altijd beter als mijn buurman zijn melkkoe, check mijn gallery:) http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3185
Kenerie 26-12-2007 20:12 Print reply

Posts: 129
beetje raar dit met al die olie spuiten...
Gewoon warm stoken aan het begin totdat ie roodgloeiend is met een brander en daarna alleen zuurstof open zetten en in je uitlaat doen dan brand de kool er vanzelf uit..
 
Hoe groter hun muil, Hoe harder ze vallen
Elco 26-12-2007 20:17 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kenerie
beetje raar dit met al die olie spuiten...
Gewoon warm stoken aan het begin totdat ie roodgloeiend is met een brander en daarna alleen zuurstof open zetten en in je uitlaat doen dan brand de kool er vanzelf uit..


dit is zodat je de lasnaden krijgt en zoals de utilaat als nieuw is als die veroest is, niet om te ontkolen
 
Rick_koningslust 26-12-2007 20:18 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevinspui
Moet je nou alleen WD40 op je lasnaden doen ?
en er staat dat je je uitlaat erna regelmatig in moet spuiten, maar moet je daarbij ook steeds verwarmen ?

Dit bericht is gewijzigd door kevinspui op 1-12-2007 om 16:45 uur.



ze hebben het hier toch niet over het ontkolen van een uitlaat,
maar over het INBRANDEN van de lasnaden.
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
ikkejw 26-12-2007 20:20 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kenerie
beetje raar dit met al die olie spuiten...
Gewoon warm stoken aan het begin totdat ie roodgloeiend is met een brander en daarna alleen zuurstof open zetten en in je uitlaat doen dan brand de kool er vanzelf uit..



dat is UITbranden, deze faq gaat over INbranden.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
mcdronkz 26-12-2007 20:21 Print reply

Posts: 32777
Maak je zo het materiaal niet zwakker ? Buiten het lassen van een uitlaat zou ik dit soort grappen toch niet gaan uitvoeren.
 
john deere powerrr 26-12-2007 20:27 Print reply
Posts: 1211
post anders die foto's van jou eens allard van die metrakit pro race uitlaat.
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
GhostRider_SM 4-1-2008 23:09 Print reply

Posts: 2142
ik heb mijn hele uitlaat nu dus kaal aangezien hij uds begon te roesten.

nu is hij helemaal (zilver) achtig:P

maar ik wil graag over de hele uitlaat dat rood/blauwe tint.
maar wel dat de lasnaden er uit springen..

hoe moet ik dat doen?

zou iemand mij dat kunnen uitleggen??


 
http://youtube.com/watch?v=dS9x53ugTkg Bij 3.00 kom ik:D

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved