Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 157 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Gianelli Conti van Derbi Senda op Suzuki TSX pasmaken
Geschreven door ties
Geplaatst op 4-4-2005 18:41
Categorie Uitlaat systeem

Dit is voor mensen die eens een andere, snellere uitlaat op hun tsx willen, ipv gianelli of proma. Dit gaat een stuk harder, en trekt met een licht-getunede malossi door tot 12k ipv 10k met gianelli.

Wat heb je nodig?

  • Gianelli Contivariant+Demper voor Derbi Senda
  • Bankschroef
  • Een goede gasbrander
  • Een staaf die over de stinger/laatste stuk buis van je uitlaat
  • Een dremel of kleine ijzerzaag
  • Eventueel glasplaat met schuurpapier
  • Een paar vijlen
  • Frees/vijl op dremel of boor
  • Gereedschap om de kop er aftehalen en uitlaat monteren/demonteren
  • Stukje plaatstaal/alluminium
  • 8mm boor of groter


1.Je begint met het mondstuk van de uitlaat pas te maken.
Je moet dan met een dremel/ijzerzaag een deel van het taps toelopende mondstuk afhalen, zodat de diameter gelijk is aan die van tsx en dus ook plat is.

2.Daarna ga je het beugeltje wat over je mondstuk heen gaat, pas maken met een frees. De gaten die over de tapeinden van je uitlaatstuk van de cilinder vallen moet je naar buiten vrezen/vijlen, zodat het beugeltje er op past.

3.Nu ga je met de dremel/ijzerzaag de beugel waarmee de uitlaat aan het frame zou moeten, er af zagen. De beugel heb je niet meer nodig.

4.Nu moet je de kop loshalen en de linker koelrib er kompleet afzagen.

5.Daarna ga je de stinger/laatste stuk buis van je uitlaat naar binnen toe buigen dmv de stinger in de bankschroef te plaatsen zodanig dat het punt waar je hem wil buigen net buiten de bankschroef valt. Niet te dicht op de las buigen anders springt hij los.

6.Daarna ga je de buis die aan de demper zit verbuigen bij de eerste buiging t.o.v. de uitlaat. Je moet zelf beoordelen hoe je het het mooist vind staan. Het kan op meerdere manieren maar past niet gelijk. Dit geld het zelfde voor de 2 buiging.

7.Nu ga je van de linker tankap en rooster een stuk afzagen zodat die niet meer tegen de uitlaat aanzit. Ook de rand van je linker zijkap moet een stukje naar buiten gehaald worden zodat hij minder tegen de demper aan zit.

8.De demper ophanging maak je met een stukje plaat staal van ongeveer 7cm lang met 2 gaten van 8mm erin. Tussen de bevestigings bout van je achterspatboord kun je hem vervolgens monteren.


Nu kun je genieten van een mooie uitlaat die ook nog eens een stuk sneller is dan de bekende TSX uitlaten ( Proma, gianelli etc )


  • Niet vergeten even opnieuw af te stellen!

Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

mtx-motard 18-10-2007 0:30 Print reply

Posts: 14947
nette faQ
ook niet een paar jaar oud ofzo

Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 18-10-2007 om 0:31 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Hier_ben_ik - Administrator 18-10-2007 1:01 Print reply

Posts: 8499
Dat maakt niet uit, hij is toch nuttig?

De datum daarboven is de datum van insturen. Zoals je ziet zijn er een aantal FAQs blijven liggen de laatste tijd
 
Members zijn vervelend :-|
jan-dx11 2-8-2008 21:33 Print reply

Posts: 4931
Foto's??
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved