Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ontgrenzen CDI AM6 2007 blokken
Geschreven door Slipstream
Geplaatst op 15-8-2007 17:00
Categorie Electronisch

Dit is de tutorial over hoe je je CDI ontgrenst van een TZR 2007 model. Dit KAN op meerdere brommers werken, mits je uiteraard dezelfde CDI hebt als hieronder staat vermeld.

Dus om te beginnen...

Benodigdheden
-Schroevendraaier/priem
-Boormachine
-5mm boor
-Silicone lijm
-CDI

De theorie hierachter
Wat verder in de tutorial wordt je verteld te boren op een specifieke plek die goed te herkennen is, direct onder dit punt zit een weerstand, en deze weerstand zorgt ervoor dat als je bij de 8000 toeren komt de brommer wordt teruggehouden. Als deze weerstand uitgeschakeld wordt zullen de elektrische stroompjes via een andere weg worden geleid, en daardoor zal de weerstand er niet meer tussen kunnen komen en zal je zonder problemen door kunnen trekken boven de 8000 toeren.


Beginnen
Verwijder de CDI uit je TZR 2007 (een zwarte doos van 12x8cm).
Op de CDI zul je onderaan het woord MORIC moeten zien staan.
Het gaat hier om de O van het woord MORIC.
Pak nu je schroevendraaier/priem en draai die precies in het midden van die O, dit zorgt voor een putje en is even een voorzorgsmaatregel want anders is de kans redelijk groot dat je boor wegschiet tijdens het boren. Pak nu de boormachine met een boor die een diameter van ongeveer 5mm heeft (hij moet precies in het midden van de O passen). Boor een gat compleet door de CDI heen.






Afmaken
Op dit moment is je CDI dus ontgrensd, maar zit er dus een gat in je CDI. Om vuil en stof e.d. tegen te gaan pak je de siliconenlijm erbij en spuit dat in het gat zodat de CDI weer goed dicht zit. Zorg ervoor dat de siliconenlijm goed gedroogd is en zet dan je CDI terug in de brommer. En GEFELICITEERD, als alles goed gegaan is heb je nu een ontgrensde Yamaha TZR!

En vergeet uiteraard niet je brommer weer af te stellen hé

Voor de duidelijkheid
Deze tutorial is vrijwel regelrecht van Scooter-Freaks gekopieerd, echter ben ik dezelfde persoon die de tutorial op Scooter-Freaks heeft gemaakt. Dus ik heb het recht om dezelfde tutorial hier ook te plaatsen.

Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

ChielTZR 8-2-2009 21:01 Print reply

Posts: 6016
Dit geldt dan ook vast en zeker voor de yamaha tzr 2008 model?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
MarTijn tzr 8-2-2009 21:07 Print reply

Posts: 6970
jep
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
yionix 13-4-2009 18:52 Print reply
Posts: 307
Motorhispania's hebben dit allemaal niet ofwat?
 
mr mike 13-4-2009 23:41 Print reply

Posts: 754
Motorhispania is als het goed is tot 2005-2006... Nieuwe model (wat je wsl niet zal hebben) heeft het wel.. Welk model heb je? HEt makkelijkste is gwn om zelf even te kijken...
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg
devilboy 26-4-2009 20:07 Print reply

Posts: 11
Lekker ontgrenzen die handel, ik heb een Yamaha Dt 50X uit 2008 en ik heb gewoon een spijker van 5mm er doorheen gejast en ik kan nu meer dan 10k toeren maken en met sproeier 80 rijdt hij +/- 60/65 op de teller. Dus zou hij dan 80 lopen met sproeier 90?
 
ronaldt 26-4-2009 20:08 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: devilboy
Lekker ontgrenzen die handel, ik heb een Yamaha Dt 50X uit 2008 en ik heb gewoon een spijker van 5mm er doorheen gejast en ik kan nu meer dan 10k toeren maken en met sproeier 80 rijdt hij +/- 60/65 op de teller. Dus zou hij dan 80 lopen met sproeier 90?


als je prop uit je uitlaat haalt kun je de 80 op je teller wel halen. Maar je moet wel afstellen hea.. tis geen kwestie van simpelweg sproeierts verwisselen
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
kenny77 26-4-2009 20:09 Print reply

Posts: 29286
umh gewoon afstellen, als je een te kleine hebt kan het wel wat schelen.
 
pckor 26-4-2009 21:20 Print reply

Posts: 1364
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: devilboy
Lekker ontgrenzen die handel, ik heb een Yamaha Dt 50X uit 2008 en ik heb gewoon een spijker van 5mm er doorheen gejast en ik kan nu meer dan 10k toeren maken en met sproeier 80 rijdt hij +/- 60/65 op de teller. Dus zou hij dan 80 lopen met sproeier 90?

Ik had er met standaard uitlaat sproeier 100 in.
Ging hij ongeveer 85.

Dit bericht is gewijzigd door pckor op 26-4-2009 om 21:20 uur.
 
der Chef 27-4-2009 10:33 Print reply

Posts: 3265
Hej,
Ik zie hier dat het om het 2007/2008 model gaat..
kameraad van me heeft een tzr uit 2005, en die komt nooit never niet boven de 9000 toeren, ook niet met wind in de rug terwijl hij van de mount everest afrijd...

dus is het 2005 model ook al cdi begrenst?
 
ronaldt 27-4-2009 10:34 Print reply

Posts: 2735
nee. begrenzing ligt trouwens ook bij de 8k
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
devilboy 3-8-2009 20:40 Print reply

Posts: 11
Hoi,

ik heb even een vraagje, de elektrische toerenteller gaat bij mij niet verder dan 10K toeren. Valt dit ook te ontgrenzen? Ik zou graag willen aflezen wat het effectieve toerental is.


En er zit nu sproeier 86 in en hij loopt tussen de 60-65 hangt een beetje van de wind af.
Hij haalt met 9000RPM de 65 maar hoe kan ik hem nou harder laten lopen zonder iets aan de uitlaat te doen?

Groetjes
 
Joel_koningslust 3-8-2009 20:46 Print reply

Posts: 14514
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: devilboy
Hoi,

ik heb even een vraagje, de elektrische toerenteller gaat bij mij niet verder dan 10K toeren. Valt dit ook te ontgrenzen? Ik zou graag willen aflezen wat het effectieve toerental is.


En er zit nu sproeier 86 in en hij loopt tussen de 60-65 hangt een beetje van de wind af.
Hij haalt met 9000RPM de 65 maar hoe kan ik hem nou harder laten lopen zonder iets aan de uitlaat te doen?

Groetjes



niet
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
yamaha-dt50x 3-11-2009 22:34 Print reply
Posts: 6
hoeveel rijd een yamaha dt50 x/sm van +2007 als hij ontgrensd is ?

ik heb een yamaha dt50x uit 2005 en die rijd met de vlot uit de uitlaat 98km/u soms wat meer
 
Niekjes 25-10-2010 13:32 Print reply
Posts: 38
ik heb die cdi in mijn tzr (2008) ook doorgeboord maar hij komt niet boven de 8000 toeren, heb ik iets fouts gedaan?
 
konterbonker 25-10-2010 14:41 Print reply
Posts: 460
chiptuning
 
koetjeboe91 25-10-2010 17:08 Print reply

Posts: 2096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ik heb die cdi in mijn tzr (2008) ook doorgeboord maar hij komt niet boven de 8000 toeren, heb ik iets fouts gedaan?



weet wel dat het doorboren een zeer riskante vorm van tunings is. indien het verkeert gaat heb je een cdi gesloopt.
 
dubstep dropping beats so hard that Korea wishes their bombs could&#65279; drop that hard.
ChielTZR 25-10-2010 17:35 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koetjeboe91
[...]



weet wel dat het doorboren een zeer riskante vorm van tunings is. indien het verkeert gaat heb je een cdi gesloopt.


klopt, maar als je recht door de o boort, kan er weinig fout gaan.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Niekjes 25-10-2010 17:40 Print reply
Posts: 38
ja maar als ik het verkeerd heb gedaan zou de cdi helemaal niet werken... toch?
 
ChielTZR 25-10-2010 18:04 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ja maar als ik het verkeerd heb gedaan zou de cdi helemaal niet werken... toch?


right. heb je door de O geboord met een boor die precies dezelfde diameter heeft als de binnenkant van de O?

Dit bericht is gewijzigd door ChielTZR op 25-10-2010 om 18:04 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Niekjes 26-10-2010 0:23 Print reply
Posts: 38
ja 5 centimeter boor zoals in de uitleg stond.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 26-10-2010 0:26 Print reply

Posts: 13700
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niekjes
ja 5 centimeter boor zoals in de uitleg stond.


5cm boor nog wel, zal je cdi het vast goed doen.
 
Royal Club 26-10-2010 0:58 Print reply

Posts: 60390
als je dat al verkeerd leest zal je waarschijnlijk ook wel niet door de O hebben geboord, als je weet welke letter dat is
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
konterbonker 26-10-2010 1:07 Print reply
Posts: 460
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
[...]


5cm boor nog wel, zal je cdi het vast goed doen.


dan is er geen cdi meer
 
Niekjes 26-10-2010 1:44 Print reply
Posts: 38
mijn schuld 5mm, beetje moe vandaag
 

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved