Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 225 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Ontgrenzen CDI AM6 2007 blokken
Geschreven door Slipstream
Geplaatst op 15-8-2007 17:00
Categorie Electronisch

Dit is de tutorial over hoe je je CDI ontgrenst van een TZR 2007 model. Dit KAN op meerdere brommers werken, mits je uiteraard dezelfde CDI hebt als hieronder staat vermeld.

Dus om te beginnen...

Benodigdheden
-Schroevendraaier/priem
-Boormachine
-5mm boor
-Silicone lijm
-CDI

De theorie hierachter
Wat verder in de tutorial wordt je verteld te boren op een specifieke plek die goed te herkennen is, direct onder dit punt zit een weerstand, en deze weerstand zorgt ervoor dat als je bij de 8000 toeren komt de brommer wordt teruggehouden. Als deze weerstand uitgeschakeld wordt zullen de elektrische stroompjes via een andere weg worden geleid, en daardoor zal de weerstand er niet meer tussen kunnen komen en zal je zonder problemen door kunnen trekken boven de 8000 toeren.


Beginnen
Verwijder de CDI uit je TZR 2007 (een zwarte doos van 12x8cm).
Op de CDI zul je onderaan het woord MORIC moeten zien staan.
Het gaat hier om de O van het woord MORIC.
Pak nu je schroevendraaier/priem en draai die precies in het midden van die O, dit zorgt voor een putje en is even een voorzorgsmaatregel want anders is de kans redelijk groot dat je boor wegschiet tijdens het boren. Pak nu de boormachine met een boor die een diameter van ongeveer 5mm heeft (hij moet precies in het midden van de O passen). Boor een gat compleet door de CDI heen.






Afmaken
Op dit moment is je CDI dus ontgrensd, maar zit er dus een gat in je CDI. Om vuil en stof e.d. tegen te gaan pak je de siliconenlijm erbij en spuit dat in het gat zodat de CDI weer goed dicht zit. Zorg ervoor dat de siliconenlijm goed gedroogd is en zet dan je CDI terug in de brommer. En GEFELICITEERD, als alles goed gegaan is heb je nu een ontgrensde Yamaha TZR!

En vergeet uiteraard niet je brommer weer af te stellen hé

Voor de duidelijkheid
Deze tutorial is vrijwel regelrecht van Scooter-Freaks gekopieerd, echter ben ik dezelfde persoon die de tutorial op Scooter-Freaks heeft gemaakt. Dus ik heb het recht om dezelfde tutorial hier ook te plaatsen.

Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Royal Club 17-10-2007 23:24 Print reply

Posts: 60389
*knip*

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 24-1-2008 om 18:44 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Schuurman 17-10-2007 23:25 Print reply

Posts: 659
Ik had deze faq ook al gevonden op scooter-freaks, en heb het geprobeerd. En het werkt ook nog. hij wil nou gewoon onbeperkt toeren draaien, en start ook nog een beetje makkelijker.
 
5MB5 17-10-2007 23:28 Print reply

Posts: 878
als je de boel losmaakt en de weerstand los kan solderen aan 1 kant kun je er dus in principe een schakelaar tussen zetten zodat je de begrenzer aan en uit kan zetten.

of de weerstand er uit en een potmeter er op, dan zou je em verstelbaar kunnen hebben

als het een simpele weerstand is
 
koekie - Administrator 17-10-2007 23:29 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
als je de boel losmaakt en de weerstand los kan solderen aan 1 kant kun je er dus in principe een schakelaar tussen zetten zodat je de begrenzer aan en uit kan zetten.

of de weerstand er uit en een potmeter er op, dan zou je em verstelbaar kunnen hebben

als het een simpele weerstand is


leuke theorie, alleen zitten cdi's vaak gegoten


 
Haaks de hoek om!
mtx-motard 17-10-2007 23:31 Print reply

Posts: 14947
ah leuke faq. goed dat hij werkt.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
5MB5 17-10-2007 23:34 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekie
[...]


leuke theorie, alleen zitten cdi's vaak gegoten





klopt...maar je moet er bij kunnen komen, anders zou ook nooit iemand hebben uitgevonden waar je moest boren
 
koekie - Administrator 17-10-2007 23:41 Print reply

Posts: 12588
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: nils024
[...]



klopt...maar je moet er bij kunnen komen, anders zou ook nooit iemand hebben uitgevonden waar je moest boren


kan ook wel, alleen is het verschrikkelijk veel gedoe, en de moeite niet waard denk ik
 
Haaks de hoek om!
rossitzr 23-10-2007 19:58 Print reply
Posts: 259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Schuurman
Ik had deze faq ook al gevonden op scooter-freaks, en heb het geprobeerd. En het werkt ook nog. hij wil nou gewoon onbeperkt toeren draaien, en start ook nog een beetje makkelijker.



lol wrom begrensen ze die cdi :S

de standaard version uiot 2007 haald 10k rpm is dat niet genoeg ?

of hebben ze dit gedaan vanwegen de andere cylinder ?


 
Viertakt 23-10-2007 20:31 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rossitzr
[...]
lol wrom begrensen ze die cdi :S



Omdat brommers niet harder dan 45 mogen rijden?
 
Viertakt uber alles.
mark_roosje 1-1-2008 19:11 Print reply
Posts: 29
Hee,

Heb een vraagje, werkt dit ook voor een yamaha dt50sm uit 2004?

Alvast bedankt.

Groet,

Mark
 
Bonomel 1-1-2008 19:14 Print reply

Posts: 1363
die is niet begrenst op cdi
nee dus

Dit bericht is gewijzigd door Bonomel op 1-1-2008 om 19:14 uur.
 
BMW
Elco 1-1-2008 19:14 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark_roosje
Hee,

Heb een vraagje, werkt dit ook voor een yamaha dt50sm uit 2004?

Alvast bedankt.

Groet,

Mark



daar zit geen begrenzer op in de cdi, dus is het overbodig
 
Slipstream 1-1-2008 19:19 Print reply

Posts: 581
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mark_roosje
Hee,

Heb een vraagje, werkt dit ook voor een yamaha dt50sm uit 2004?

Alvast bedankt.

Groet,

Mark

Lijkt me niet...naar mijn weten heeft geen enkele Yamaha uit 2004 een CDI begrenzing.
 
Ik deel geen handtekeningen uit
Royal Club 1-1-2008 19:32 Print reply

Posts: 60389
cdi begrenzing is alleen van toepassing bij yamaha brommers 2007+
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
masterofdissaster 1-1-2008 19:56 Print reply

Posts: 92
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
gezien koekie te lui was mijn opmerking dr bij te plaatsen, een DT cdi schijnt er veel op te lijken, maar als daarbij hetzelfde uithaalt gaatie dus KAPOT

voor het geval dat je over de bovenste paar zinnen leest, wat vaak zal gebeuren


ik heb een yamaha dt50r dus zal het boren in je cdi alleen maar dingen kapot maken. maar heeft er iemand een andere oplossing mischien??
 
Elco 1-1-2008 20:26 Print reply
Posts: 4527
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: masterofdissaster
[...]


ik heb een yamaha dt50r dus zal het boren in je cdi alleen maar dingen kapot maken. maar heeft er iemand een andere oplossing mischien??



complete onsteking van een 2004 kopen overbouwen en kijken hoe en wat
 
cnorretje 12-2-2008 20:15 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
[...]



complete onsteking van een 2004 kopen overbouwen en kijken hoe en wat


die werken ook nie helemaal goed dacht ik wan hoe meer toeren die maak, hoe eerder de vonk moet komen en da gebeurt nie bij een 2004

 
boerke 27-3-2008 21:30 Print reply

Posts: 261
zoek een andere brommer waarvan de ontsteking in je brommer past...
 
MarTijn tzr 27-3-2008 21:35 Print reply

Posts: 6970
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
zoek een andere brommer waarvan de ontsteking in je brommer past...


En dan 300 à 400 euro verder zijn.
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
mtx-motard 27-3-2008 21:38 Print reply

Posts: 14947
hpi
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
ronaldt 27-3-2008 21:39 Print reply

Posts: 2735
gewoon die boor erdoorheen jagen!

 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
cnorretje 5-6-2008 13:19 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
gewoon die boor erdoorheen jagen!


inderdaad
 
Proud-Owner 5-6-2008 13:26 Print reply
Posts: 520
geld dit ook voor als ie niet meer dan 10000 toeren maakt?
 
Viertakt 5-6-2008 13:29 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: WilGraagHarder
geld dit ook voor als ie niet meer dan 10000 toeren maakt?


Ligt er aan wat voor brommer je hebt, dit is alleen van toepassing op de nieuwe Yamaha modellen.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 5-6-2008 om 13:30 uur.
 
Viertakt uber alles.
mr mike 28-11-2008 20:11 Print reply

Posts: 754
Ik heb met cdi begrenzing gwn de 10k gehaald hoor.. Half gas kom je er doorheen.. Prop uit de uitlaat + twv 11-52 (?) reed ik 70 -71.. Volgas reed hij 48 max. ... Als ik nou die begrenzing zo laat, er een andere uitlaat op doe en dan half gas geef, rijd hij dan wel 80 -85?? Want als dat het geval is dan is die cdi begrenzing niet eens zo erg.. Is een legale begrenzer...
 
Schakelmeeting 3: http://nl.youtube.com/watch?v=2Kh35viKOeg

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved