-rik- |
3-11-2005 22:11 |
Posts: 186 |
k heb heel da ding opengesloopt is wellis waar wel naar de klote maar ik denk dat ik nu wel weet welke het is maar ik weet dit niet zeker er stond c1 bij en was blauw met een plastic omhulsel, als dit hem is is het mogelijk om hem zonder te beschadigen te verwijderen
denk ik
|
|
|
|
Joostvdw |
3-11-2005 22:13 |
Posts: 4789 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: BlackIce4
nope
zijn te zwak je krijgt dus een mini vonkje.
scooter bobine erop, 12v systeem, klaar
weet niet of dat dat het nou waard is, maar het kan wel :P
|
|
Gentle adjustment tool AKA big f*ckin hammer |
|
richard3 |
5-11-2005 23:56 |
Posts: 5198 |
ik ga er binnen kort ff 1 halen en zal dan ook ff kijken of ik het kan vinden
let you know
|
|
op naar de grote brommers |
|
Ariej |
6-11-2005 1:13 |
Posts: 3685 |
dit is wel goeie shit, heb er nog 1 liggen, morgen maar ff proberen
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Ariej |
6-11-2005 19:36 |
Posts: 3685 |
handige faq hoor , bij shindenger werkt het iig niet, printplaat met een brok plastic eromheen gegoten
niet aan te raden
|
|
murphy's law: altijd de steeksleutel verkeertesom vastpakken |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
14-11-2005 14:25 |
Posts: 8499 |
Volgensmij gaat dit bij de cdi's van MT(X), MB(X), NSR, etc niet werken, omdat het idd volgegoten zit met irritant hard spul..
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
jww |
14-11-2005 15:15 |
Posts: 1779 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Hier_ben_ik
Volgensmij gaat dit bij de cdi's van MT(X), MB(X), NSR, etc niet werken, omdat het idd volgegoten zit met irritant hard spul..
Zoveel mensen hebben toch geen mt(x) die 11500 toeren maakt. koop gewoon een mps-300
edit: beetje verkeerd gequote
Dit bericht is gewijzigd door jww op 14-11-2005 om 15:15 uur.
|
|
Dus... |
|
Hier_ben_ik - Administrator |
15-11-2005 11:29 |
Posts: 8499 |
Die van mij deed dat wel en zo geweldig duur/interessant was de setup ook niet echt, gewoon kwestie van zorgen dat hij genoeg lucht krijgt (mtx probleem..) goed afstellen en goede cdi.
Heb goede ervaringen met MPS300 maar ook met NSR cdi's alleen zijn die weer een beetje schaars
|
|
Members zijn vervelend :-| |
|
christianos |
15-11-2005 11:37 |
Posts: 20445 |
ik heb dit laatst gedaan, je moet gewoon dat irritante harde spul weg krabben en zo weini mogelijk beschadigen, ging wel goed, hij deed het i.i.g nog, zit alleen te w8en op de setup die het toerental haalt..
|
|
|
|
theripper |
18-11-2005 15:52 |
Posts: 11 |
het kan helemaal niet die CDI onbegrendzen dan allemaal gelul ik heb het zelf ook al eerder willen doen maar die printplaat zit gegoten in een soort hars jullie moeten het lekker zelf weten maar ik waarschuw je alvast ik heb daar ook al een CDI voor vernageld
|
|
|
|
MT70-nolimit |
22-11-2005 20:50 |
|
bereheer |
22-11-2005 20:52 |
Posts: 1901 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: theripper
het kan helemaal niet die CDI onbegrendzen dan allemaal gelul ik heb het zelf ook al eerder willen doen maar die printplaat zit gegoten in een soort hars jullie moeten het lekker zelf weten maar ik waarschuw je alvast ik heb daar ook al een CDI voor vernageld
idd dit lukt echt voor geen meter, dat spul is kei hard en 't zit gewoon gegoten als een klomp, ik snap ook niet hoe de faqmaker ooit zo'n mooie schone printplaat te voorschijn heeft kunnen toveren
|
|
bloaze manne, meej diene woage! |
|
Kawamaniak |
25-11-2005 11:37 |
Posts: 13 |
Weet iemand of je een CDI van een Honda in een Kawasaki AR-50 gaat, want ik zou voor de rest egt niet weten of er een andere cdi in kan, en of die uberhaupt begrensd is in een Kawa....
|
|
F*ck scooters, schakels rule!!!! |
|
the ghansman |
3-12-2005 18:06 |
Posts: 227 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bereheer
[...]
idd dit lukt echt voor geen meter, dat spul is kei hard en 't zit gewoon gegoten als een klomp, ik snap ook niet hoe de faqmaker ooit zo'n mooie schone printplaat te voorschijn heeft kunnen toveren
Ik weet niet hoe ie hem idd zo schoon heeft gemaakt maar ik heb ook ooi een MT CDI-tje losgepeutert, een tip om die harde rotzooi weg te krijgen is branden met een gas brandertje (en ja doe voorzigtich anders fikt alle plastic weg). De warmte zorgt er namelijk voor dat de hars heel brokkelig en korrelig word, dan kan je het zo wegkrabben. Dit kan misschien de oplossing zijn om de printplaat bloot te leggen. Mist je niet de hele printplaat hebt weggefikt natuurlijk. Ik heb het dus ook een keer geprobeert maar toen ging ik iet te fanatiek met de gasbrander en was de CDI toch kapot gegaan, maar doe je dit een beetje voorzichtig dan kan het best.
|
|
Altijd druk met heelveel niks |
|
De Schout |
4-12-2005 14:22 |
Posts: 5326 |
als je een cdi hebt die is ingegoten met een soort rubberachtige zooi ipv dat heel harde spul dan is ie wel open te krijgen met verfafbijt en heel veel geduld en gepriegel.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
Harm |
4-12-2005 14:24 |
Posts: 3032 |
Met een gloeiend heet mes kan misschien ook wel
|
|
http://www.durtikkers.tk |
|
HayeSM |
4-12-2005 20:28 |
Posts: 3052 |
jongesn ik heb het gedaan met een honda cdi (honda sfx)
van een vriend van mij
cdi was helemaal massief als het ware.. allemaal troep erin..
aan de anderekant van de witte stekker open gemaakt met een standeymes
dan voorzichtig doorbeunen, kom je vanzelf op goede plek.
werkte perfect.. alles standaart aan die scoot.. liep eerst 45 (begrenst op die cdi dus) en daarna 65
zit er nu nog aan te denken om ff begrenzertje erin te fixen.. gewoon draadjes solderen.. en weer zo'n dinkey ertusse met een schakelaartje of relais
|
|
Appie SXV550 .. the hooligans choice |
|
diedvdijk |
20-12-2005 15:05 |
Posts: 2 |
dus mensen als ik het ook goed begrijp op een honda mtx 80 met een mps 300 cdi unit heeft het geen zin
mvg died
wil je me het antwoord ook even mailen
mvg diedvdijk@hetnet.nl
|
|
|
|
christianos |
20-12-2005 15:09 |
Posts: 20445 |
zoals ik al zei
neej dat heeft geen zin
|
|
|
|
BlackIce4 |
20-12-2005 15:11 |
Posts: 3654 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kawamaniak
Weet iemand of je een CDI van een Honda in een Kawasaki AR-50 gaat, want ik zou voor de rest egt niet weten of er een andere cdi in kan, en of die uberhaupt begrensd is in een Kawa....
hijs niet begresnt(die va neen ar) en een cdi van een mt kan wel maar een ar is wel 12v en een mt 6v dusuh. maar het werkt verder wel goed(zelf geprobeerdt)
|
|
|
|
scooterkiller |
29-1-2006 12:33 |
Posts: 2987 |
Hmmmm zo maar is even kijken wat voor cdi units ik heb liggen
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:38 |
Posts: 2987 |
oke ik heb dus hier in mijn hand een Shindengen CI-05 0.5 292 CDI unit met rode aansluiting voor de stekker, is deze begrenst of niet?
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
mb-gek |
30-1-2006 0:39 |
Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: scooterkiller
oke ik heb dus hier in mijn hand een Shindengen CI-05 0.5 292 CDI unit met rode aansluiting voor de stekker, is deze begrenst of niet?
das gewoon zon ori honda ding?
die zou begrenst moeten zijn
het probleem is dat dat ding volgegoten zit met troep die je der eht niet lekker af kunt krijgen
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
scooterkiller |
30-1-2006 0:42 |
Posts: 2987 |
komt van een MBX af en eerder in dit topic zijden ze dat die niet begrenst zijn
|
|
BIERTJUH!!!!!!!! |
|
daanmtx |
30-1-2006 0:43 |
Posts: 3759 |
weet iemand of de cdi van een mtxsh ook vol met dat harsspulzooi zit?
|
|
Honda VFR400R |
|