Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
24-7-2005 17:45 |
Posts: 17929 |
je pomp draait nu de verkeerde kant op en dus werkt je systeempje voor geen meter?
|
|
|
|
MT70-nolimit |
25-7-2005 17:26 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
je pomp draait nu de verkeerde kant op en dus werkt je systeempje voor geen meter?
ja dat zou je wel zeggen, maar het is volgens mij maakt dat bij een centrifugaalpomp niet zoveel uit als ie andersom draait.
|
|
gaat lang goed |
|
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod |
25-7-2005 17:44 |
Posts: 17929 |
dat maakt net alles uit:S
akls die andersom draait werkt die totaal niet meer:P
|
|
|
|
mbrulezzz |
25-7-2005 17:45 |
Posts: 2084 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT70-nolimit
[...]
ja dat zou je wel zeggen, maar het is volgens mij maakt dat bij een centrifugaalpomp niet zoveel uit als ie andersom draait.
en zon systeem kan een pompje op je vliegwiel goed late draaien?
een vliegwioel gaat bij een beetje mb minstens 10K...
of zijn die pompe daar op gebouwd? en zit een waterpomp altijsd 1 op 1 aan de krukas?
|
|
MB racing |
|
vinnie |
25-7-2005 17:47 |
Posts: 3505 |
ja die zijn daar op gebouwd.. een scooter draait meer toere dan je mbtje hoor
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
Kietel Tuning |
25-7-2005 17:48 |
Posts: 863 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mbrulezzz
[...]
en zon systeem kan een pompje op je vliegwiel goed late draaien?
een vliegwioel gaat bij een beetje mb minstens 10K...
of zijn die pompe daar op gebouwd? en zit een waterpomp altijsd 1 op 1 aan de krukas?
Bij de meeste wel die ik ken.
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-7-2005 17:48 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
ja die zijn daar op gebouwd.. een scooter draait meer toere dan je mbtje hoor
Dat ligt eraan..
|
|
|
|
Kampersjaak |
25-7-2005 17:49 |
Posts: 12285 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Dat ligt eraan..
continue meer toeren dan
|
|
oderint dum metuant |
|
vinnie |
25-7-2005 17:49 |
Posts: 3505 |
Een gemiddeld 2takt scootertje zoals waar die pomp vanaf komt (minarelli LC dus) draait echt wel meer dan die 10K die je MB draait
scooters zijn hoogtoeriger en zitte door de vario de hele tijd op het ideale toerental (bijna de hele tijd dan...)
Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 25-7-2005 om 17:50 uur.
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
MT70-nolimit |
25-7-2005 17:50 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX freak
dat maakt net alles uit:S
als die andersom draait werkt die totaal niet meer:P
jeah sure misschien als de schoepen aan de schijf in een andere richting staan maar als deze gewoon recht lopen dan maakt het geen ene moer uit
|
|
gaat lang goed |
|
Schrabbekerke |
25-7-2005 17:51 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
Een gemiddeld 2takt scootertje zoals waar die pomp vanaf komt (minarelli LC dus) draait echt wel meer dan die 10K die je MB draait
scooters zijn hoogtoeriger en zitte door de vario de hele tijd op het ideale toerental (bijna de hele tijd dan...)
Dit bericht is gewijzigd door vinnie op 25-7-2005 om 17:50 uur.
Tja, ideale toerental is in de powerband bij een scooter, bij een mb'tje kan je nog wel wat meer toeren buiten de powerband maken.
|
|
|
|
Kampersjaak |
25-7-2005 17:51 |
Posts: 12285 |
@mt70 nolimiet
dan ligt het er toch aan welke richting hij pompt, naar de cil toe of er vanaf
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 25-7-2005 om 17:51 uur.
|
|
oderint dum metuant |
|
vinnie |
25-7-2005 17:53 |
Posts: 3505 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Schrabbekerke
[...]
Tja, ideale toerental is in de powerband bij een scooter, bij een mb'tje kan je nog wel wat meer toeren buiten de powerband maken.
in ze vrij ja...
met je mb kom je niet ver buiten je powerband hoor, vind je brommer niet lekker en schakel je toch.. en sommige scooters draaie makkelijk 14K ofzo.. en 1,2,3 redt je geen 14K ECHTE op je mb (op je teller misschien wel..)
|
|
nu ook schakel,scooter,auto en fietssjon |
|
MT70-nolimit |
25-7-2005 17:55 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Kampersjaak
@mt70 nolimiet
dan ligt het er toch aan welke richting hij pompt, naar de cil toe of er vanaf
Dit bericht is gewijzigd door Kampersjaak op 25-7-2005 om 17:51 uur.
nee want een centrifugaal pomp trekt, hoe hij ook draait, altijd aan vanaf de voorkant en slaat het water naar de buitenkant toe vandaar centrifugaalpomp
En als het geval zich dat toch voor doet, door de stand van de schoepen ofzo, dan zet je toch gewoon je slangen om...
Dit bericht is gewijzigd door MT70-nolimit op 25-7-2005 om 17:56 uur.
|
|
gaat lang goed |
|
MTX-speed |
25-7-2005 17:56 |
Posts: 1229 |
10000 toeren is wel een beetje heel veel als je weet dat de gemiddelde pomp tussen de 1500 en 2000 toeren draait. Nadeel van een te hoge snelheid is dat er dan een soort vacuum ontstaat en er dus geen water meer verplaatst wordt.
Bovendien moet een waaierpomp voor de optimale WEL de goede kant opdraaien.
Nu is mijn vraag:
Zijn er watergekoelde cilinders voor MT5 dan?
Ja ik weet dat er van die grote vierkante 70-Zeta's bestaan maar deze hebben geen waterpomp nodig aangezien deze werke door middel van convectie (warmte stijgt op en gaat dus via de cilinderpet naar de bovenkant van de radiateur waar deze afkoelt en zo vanzelf naar beneden zakt waar het in de onderkant van de cilinder komt waar het weer opgewarmt wordt.
Dan heb ik nog een off-topic-vraagje:
Zit er eigenlijk een thermostaat in?
Mij lijkt van niet aangezien wanneer de motor koud is, er toch geen koelwater kan gaan stromen, maar klopt dit?
edit: Misschien een goede tip: - zorg ervoor dat er geen vouwen in je koelwaterslangen zitten
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 17:57 uur.
edit 2: Tip 2: Zorg er ook voor dat je koelslangen niet tegen de uitlaat komen.
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 18:00 uur.
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-7-2005 17:57 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: vinnie
[...]
in ze vrij ja...
met je mb kom je niet ver buiten je powerband hoor, vind je brommer niet lekker en schakel je toch.. en sommige scooters draaie makkelijk 14K ofzo.. en 1,2,3 redt je geen 14K ECHTE op je mb (op je teller misschien wel..)
Tja, maarja die scooters zijn ook wel zwaar opgevoerd en rijden ook echt wel met een binnenrotor..
Kortom we hebben beide gelijk ok?
|
|
|
|
Schrabbekerke |
25-7-2005 17:58 |
Posts: 1812 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
10000 toeren is wel een beetje heel veel als je weet dat de gemiddelde pomp tussen de 1500 en 2000 toeren draait. Nadeel van een te hoge snelheid is dat er dan een soort vacuum ontstaat en er dus geen water meer verplaatst wordt.
Bovendien moet een waaierpomp voor de optimale WEL de goede kant opdraaien.
Nu is mijn vraag:
Zijn er watergekoelde cilinders voor MT5 dan?
Ja ik weet dat er van die grote vierkante 70-Zeta's bestaan maar deze hebben geen waterpomp nodig aangezien deze werke door middel van convectie (warmte stijgt op en gaat dus via de cilinderpet naar de bovenkant van de radiateur waar deze afkoelt en zo vanzelf naar beneden zakt waar het in de onderkant van de cilinder komt waar het weer opgewarmt wordt.
Dan heb ik nog een off-topic-vraagje:
Zit er eigenlijk een thermostaat in?
Mij lijkt van niet aangezien wanneer de motor koud is, er toch geen koelwater kan gaan stromen, maar klopt dit?
edit: Misschien een goede tip: - zorg ervoor dat er geen vouwen in je koelwaterslangen zitten
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 17:57 uur.
Vaak werkt dit systeem niet zo heel goed en wordt er een pomp tussen gezet..
|
|
|
|
MT70-nolimit |
25-7-2005 18:00 |
Posts: 4322 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
Zit er eigenlijk een thermostaat in?
Mij lijkt van niet aangezien wanneer de motor koud is, er toch geen koelwater kan gaan stromen, maar klopt dit?
Dit bericht is gewijzigd door MTX-speed op 25-7-2005 om 17:57 uur.
Zo'n klep moet je er met 70cc gelijk uit slopen, een 70cc cilinder heeft vrij dunne wandjes die dus vrij rap op temperatuur zijn.
|
|
gaat lang goed |
|
mulder |
25-3-2006 15:58 |
Posts: 13701 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MTX-speed
10000 toeren is wel een beetje heel veel als je weet dat de gemiddelde pomp tussen de 1500 en 2000 toeren draait. Nadeel van een te hoge snelheid is dat er dan een soort vacuum ontstaat en er dus geen water meer verplaatst wordt.
Bovendien moet een waaierpomp voor de optimale WEL de goede kant opdraaien.
Deze zouden snel wamrlopen als er geen waterpomp bij geplaatst werd.
|
|
|
|
dapptuninglimburg |
30-5-2006 10:56 |
Posts: 215 |
zoals ik die knik in die koelslangen zie denk ik idd niet dat hij optimaal koelt
|
|
gezocht: sproeier 95 zeskant |
|
Almer |
30-5-2006 11:04 |
Posts: 3325 |
Hmm ik ken iemand die had een LC Zeta op zn Mb zonder pomp, die werkte met warmtewisseling, dus warme vloeistof stijgt naar rad toe, wordt afgekoeld en komt weer onder in de cilinder doordat et zakt...
Werkte perfect, dus waarom dat gekut met een pomp?
|
|
Nothing sounds better than a screaming 2-stroke;) |
|
Pol de MT5 Crosser |
31-7-2006 22:31 |
Posts: 2892 |
Nou ik heb ook een zeta en je merkt wel dat hij erg snel slijt................ik had eerst een lucht gekoelde en zon watergekoelde wordt wel erg warm met autorotatie zegmaar.
Met een pomp gaat het wat sneller en koel hij beter dus je cilinder slijt ook minder. Mijn chroomwand van me lc zeta gaat veel sneller als van mijn vroegere luchtgekoelde zeta cilinder.
|
|
http://www.cafedezolder.tk Biertje der bij? |
|
HersenSpinsel |
31-7-2006 22:43 |
Posts: 2984 |
dan sluit je toch een elektrische waterpomp aan...
|
|
HPT www.derbi-club.com! |
|
MotoCrossIpkiss[stan] |
31-7-2006 22:48 |
Posts: 7744 |
lol, megabeunstyle...
het id is leuk, daar is ook alles mee gezegt
|
|
hoi |
|
Frysk |
31-7-2006 22:49 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
dan sluit je toch een elektrische waterpomp aan...
is never nooit betrouwbaar
|
|
giggitybyte |
|