Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 677 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Brommer laten keuren als motor
Geschreven door Vatos Locos
Geplaatst op 24-3-2005 19:33
Categorie Algemeen

Ok nu ik zelf bezig ben om een Honda CRM 75 tekeuren als motor,
Daarbij kom je bij de volgende problemen terecht.
Je koopt je Duitse brommer met papieren, no problem aanmelden en afspraak maken bij de RDW.

Heb je geen papieren bij je brommer dan wordt het wat lastiger, dan ga je zoeken op het internet. En je vindt bijna geen info dan zelf maar aan de slag.

Teneerste vang je wel wat op over het TUV. TUV is een keurings instantie, die van origine Duits is. De TUV keurt echt alles: speelgoed, gereedschap, witgoed apparatuur, etc. Ze voeren ook de soort APK keuringen uit in Duitsland, en uiteraad ook voor motoren, mokicks, etc.

De TUV zegt dat je een aantal dingen nodig hebt:

Quote:
U kunt via ons een Duitse Fahrzeugbrief verkrijgen, die u daarna bij de RDW kunt laten omzetten naar een Nederlands kenteken.

Er zijn dan een aantal zaken noodzakelijk:
  • inkooprekening als eigendomsbewijs
  • KBA-uitkomst.


    Er zijn nog verdere gegevens noodzakelijk of via Honda of via ons.

    Daarvoor hebben we nodig:
    Meerdere technische gegevens over het voertuig, zoals: typeplaatje, motortype, bandenmaat etc.



  • De kba uitkomst kun je aanvragen via Duitsland.
    Op de website http://www.kba.de download je het KBA-uitkomst formulier. Die vul je in met gegevens van je brommer bouwjaar etc etc etc.
    Dat stuur je op naar het hoofdkantoor in Flensburg dat op de site staat vermeldt.

    De verwerking kost wel EUR 10,20. Binnen een maand krijg jij je Duitse Fahrzeugbrief die je bij de RDW kan laten zien. Daarmee toon je aan dat hij in Duitsland gekeurd is en gereden heeft.
    Dan heb je dus nog de aankoopbon nodig, van degene waarvan je de brommer/motor hebt gekocht. Het beste is een aankoopbon van een handelaar of de Duitser waarvan je hem hebt gekocht.
    Dan heb je dus ook nog de technische gegevens nodig van Honda zelf. Dat noemt men bij Honda een datasheet. Op die datasheet staat onderandere de clinder inhoud en maximale belasting. Voor dit document kun je terecht bij Thomas.Range@honda-eu.com. Hij is de Duitse contact persoon die kan nagaan of je brommer origineel is geimporteerd in Duitsland. Gij verschaft dan ook de nodige informatie overj je brommer en dat is geheel kosteloos.

    De keuring bij de rdw zelf kost EUR 95. Daarbij komen nog de kosten van de kentekenplaat a EUR 7,50.

    Tot zover ben ik gekomen. Dit verhaal gaat alleen op voor Duiste Honda's, zoals MT8 MB8 MBX, NS1, MTX-r, MTX-r2, etc.
    Heb je nog vragen stel ze gerust. Ik heb net mijn TUV papieren op de post gedaan. Nu dus afwachten...

    aanverwante links
    http://www.honda.de
    http://www.tuev-nord.nl/Keuringsaanvraag.htm
    http://www.kba.de
    http://www.rdw.nl

    Dit verhaal gaat overigens niet op voor originele Nederlandse brommers. Dan is het verhaal in het kort: importeren in Duitsland, met bewijs op papier dat het een nl brommer was. Dan in Duitsland opvoeren, laten keuren als motor, en weer uitvoeren. In Nederland dan weer keuren bij de RDW. Kostbare zaak dus.

    Pagina 1 van 1
    Spring naar pagina: 1
    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

    vinniespace 25-3-2005 8:51 Print reply

    Posts: 89
    Handig, gelukkig heb ik mijn papieren nog!
     
    Boe!
    MC Beuner 25-3-2005 10:25 Print reply

    Posts: 3678
    Dit verhaal gaat alleen op voor Duiste Honda's, zoals MT8 MB8 MBX, NS1, MTX-r, MTX-r2, etc.

    _____________________________________________

    vergeet de duitse mt5 niet
    mag je legaal 60 rijde in het buitengebied
     
    Vivatje snor
    Vatos Locos 25-3-2005 10:34 Print reply

    Posts: 149
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: hondamt8rijder

    Dit verhaal gaat alleen op voor Duiste Honda's, zoals MT8 MB8 MBX, NS1, MTX-r, MTX-r2, etc.

    _____________________________________________

    vergeet de duitse mt5 niet
    mag je legaal 60 rijde in het buitengebied


    en crm 75. ook als het spaanse import in duitsland is,
     
    Hell was full so i came back
    xeno 25-3-2005 10:39 Print reply

    Posts: 1189
    mijn mtx-sh, kan het zijn dat die een duits frame heeft want ik kan geen nl met een rondje eromheen vinden
     
    arrier 25-3-2005 12:04 Print reply
    Posts: 2221
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: xeno

    mijn mtx-sh, kan het zijn dat die een duits frame heeft want ik kan geen nl met een rondje eromheen vinden

    dan kan dat ja. t kan er ook gewoon 1 zijn die in belgie of frankrijk of wat dan ook voor t eerst is gekocht. moet je ff de eerste paar letters/cijfers van het framenummer geven dan weet iemand dit wel
     
    marthijn 26-3-2005 1:59 Print reply

    Posts: 75
    haha zal je nie lukken zo ben en zelf ook tijdje mee bezig gweest om zo te late keure kon maar op een manier en dan was dan eerst in duitsland late keure voor ong 300/350 eurie en daar na nog een in nedeland te late keure voor ong 80 eurie dus handiger in ff een frame hale me de goeje papieren voor ong 50 eurie dus das goeikopen dan eerst overal te late keure enzo

     
    rijde met uitlaat verlengers is leuk
    Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 27-3-2005 16:42 Print reply

    Posts: 17929
    motor moet toch minimaal 125cc hebben?
     
    -Tom- 27-3-2005 16:46 Print reply

    Posts: 4150
    Nee, hoe kom je daar nou bij?
    Wat dacht je van de oldtimermotorfietsjes --> Yamaha RD (duitse versie, 6,25 pk), Zundapp KS50, Kreidler RS en die shit, zijn allemaal motorfietsen
     
    FTS Member
    rs oxbow 27-3-2005 23:09 Print reply
    Posts: 620
    ik ben de power van mijn rs125 nu al zat.

    na je 18 wil je toch wel wat meer power onder je kont?
    occasie moto's zijn spotgoedkoop,en gaan lekker vooruit.

    moet toegeven heb ook wel eens gedacht aan een honda mb80 ofzow maar eenmaal je brommertijd voorbij is denk je wel ff anders.


     
    honda_freak 28-3-2005 14:46 Print reply

    Posts: 7650
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: rs oxbow

    ik ben de power van mijn rs125 nu al zat.

    na je 18 wil je toch wel wat meer power onder je kont?
    occasie moto's zijn spotgoedkoop,en gaan lekker vooruit.

    moet toegeven heb ook wel eens gedacht aan een honda mb80 ofzow maar eenmaal je brommertijd voorbij is denk je wel ff anders.




    je mag tog niet meer dan 25 kW onder je kont hebben als je 18 bent. ik zit liever op een beetje mooi uitgevoerde MB80 dan op 1 of andere goedkope occasion, dan heb je tenminste nog een reden om niet zo bijster snel op te kunnen trekken enzo.. want dan sta je egt voor lul.. zit je op een mooie motor.. kom je niet veel harder vooruit dan die godvergeten 70cc scooter naast je.. dan ga je je dood ergeren aan je motor
     
    Sig-veranderaars zijn vervelend :|
    rs oxbow 29-3-2005 0:53 Print reply
    Posts: 620
    in belgie betekend 25kw zoveel als doe je zin.

    mijn rij-instructeur probeerde mij zijn gsx-r 1000 te verkopen, en die was niet bepaald 25kw.

    ik loop ergens binnen en vraag of hij 25kw's heeft, wijst hij naar een 2 jaar oude R6 die op papier wel 25kw staat volgens hem.

    het maakt geen bal uit, zelfs bij een ongeval is de kans nihil dat ze gaan checken hoeveel power dat ding daadwerkelijk heeft.
    motoren worden naar mijn idee toch grotendeels gebruikt om mee te toeren en dan ben je die mb80 zat voor je er 1000km mee gereden hebt.

    brommertjes opvoeren mag hier niet, maar eenmaal je 18 bent. whatever



     
    Punk [Dave] 1-4-2005 3:06 Print reply

    Posts: 7003
    r6 kan nie eens begrenst worde.. 0.o
     
    MTX-R2 22-7-2005 2:44 Print reply

    Posts: 73
    p.s. "motor" is in NL met rijbewijs vanaf 100cc
     
    a
    R-O-Y 30-10-2005 12:02 Print reply
    Posts: 76
    ff een toevoeging, en NL frame laten keuren kan wel gewoon gelijk bij de rdw. Je moet dan een bouwjaarverklaring hebben. Kost je ook 95euro het keuren. Ga ik met mijn zundapp doen (als het inmiddels niet veranderd is)

    verder nog een vraagje, kan ik een puch maxi ook op motor kenteken krijgen via duitsland

    edit: motor hoeft geen aantal cc. Er rijden zat motoren rond met 49.9cc

    Dit bericht is gewijzigd door R-O-Y op 30-10-2005 om 12:02 uur.
     
    Joosenm 24-6-2007 11:46 Print reply

    Posts: 364
    kun je een mt8 met duitse papieren zo op motorkenteken zetten
    en hoeveel kost dat in totaal?
    Aan welke eisen moet de brommer voldoen ??
    moeten er knipperlichten op ?
    en orginelen wielmaten enzovoorts?
     
    Malaguti RST 30-10-2008 21:43 Print reply

    Posts: 1668
    Zou je ook een brommer met NL kenteken naar motor kunen zetten?
    Ik will mis later me AF1 naar 125CC ombouwen en motorkenteken op.
     
    [[-]] (()) [[\]] [[)) //-\\
    tjoef 11-4-2009 0:36 Print reply

    Posts: 19
    Sorry voor de grote bump, maar ik vroeg me af of ik mijn yamaha RD50M van '77 zou kunnen laten ombouwen en inschrijven als moto.
    Ik heb proberen te zoeken op google naar deze vraag, maar niet direct een antwoord gevonden...
    Het plan is om een 80cc cilinder er onder te zetten(beetje eenvoudig voorgesteld) en hem dan laten inschrijven als moto.
    Ik woon in Belgiƫ, dus de wetgeving zal anders zijn.

    Kan iemand me helpen metdeze vraag??
     

    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
    Pagina 1 van 1
    Spring naar pagina: 1

     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved