Kampersjaak |
20-2-2005 13:53 |
 Posts: 12285 |
handig voor diegenen die het niet weten.
je kunt btw toch beter met een frees beizg gaan dan een slijpsteentje?
|
|
oderint dum metuant |
|
WiZZ [wesley] |
20-2-2005 15:22 |
 Posts: 4831 |
ik mis fotos  meschien wat makkerlijk om te zien hoe jij dat dat of meschien iemand anders
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|
M.O. |
20-2-2005 15:31 |
|
WiZZ [wesley] |
20-2-2005 15:41 |
 Posts: 4831 |
niet gelezen
|
|
Houdoe.FM!! Wij maken je radio pas echt stuk! |
|
Rio88 |
20-2-2005 15:48 |
 Posts: 841 |
idd, heel handig. Maar foto's zijn wel nodig, want ik kan me niet echt zon bakje voorstellen...
|
|
|
|
Cabrinha |
20-2-2005 19:17 |
 Posts: 1729 |
Je hebt een leuke cilinder gekocht, maar die past er niet op:(
haal alles eraf, en stop EERST een doek in je carterholte,
daarna plak je het af met dunne stukjes tape:
daarna de randen dichtmaken met vloeibare pakking, niet te weinig erop smeren, als de pakking nog nat is, blijft het slijpsel erop kleven...
het randje zit btw net iets boven de tape...
Dit bericht is ge-edit door Cabrinha op 20-2-2005 19:31
|
|
|
|
Soepkip |
20-2-2005 19:39 |
 Posts: 1339 |
Er zit een randje in de weg en dat kan je met een trucje weghalen, namelijk... wegslijpen! Wow, nooit kunnen bedenken...
En geen zooi in je blok laten vallen, dat lijkt me inderdaad handig ja...
Gelukkig wel een half nuttige foto erbij.. ofzo..
Dit bericht is ge-edit door Soepkip op 20-2-2005 19:39
|
|
|
|
Cabrinha |
20-2-2005 22:18 |
 Posts: 1729 |
ach, er zijn mensen die het totaal niet weten, bij onze brommerwinkel staan gasten die hun ketting LATEN spannen.
en denk dat een trucje altijd handig is toch, hoe je het bijv. kunt doen...
|
|
|
|
Mitchell17 |
20-2-2005 22:52 |
 Posts: 556 |
whaha LOMP wrm rijd je dan brommer sjeez
Dit bericht is ge-edit door Mitchell17 op 20-2-2005 22:52
|
|
|
|
Soepkip |
21-2-2005 22:02 |
 Posts: 1339 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
ach, er zijn mensen die het totaal niet weten, bij onze brommerwinkel staan gasten die hun ketting LATEN spannen.
Jonguh, weetje hoe moeilijk met enkele achterbrug
|
|
|
|
Furiaal |
9-3-2005 15:41 |
Posts: 165 |
Als je deze "begrenzing" hebt verwijdert, kan de originele cilinder er dan nog wel fatsoenlijk op??
|
|
|
|
Werner |
9-3-2005 15:47 |
 Posts: 2127 |
ja
edit: mooi cilinder tim  waar zal die toch vandaan komen
Dit bericht is ge-edit door Werner op 9-3-2005 15:48
|
|
|
|
Mike de klerk |
2-6-2005 17:20 |
Posts: 211 |
(voor de mensen met parkinson ofzo....)
Komt voor sommige menesn hard aan... Zulke soort teksten om grappig / populair te doen mogen van mij weggelaten worden.
het FAQ vind ik trouwens niet zo nuttig. Ik kan zelf ook wel bedenken dat ik moet dremelen. Of het beste mijn blok erop of eraf kan halen. en dat ik die rotzooi niet in mijn carter moet hebben kan ik ook wel zelf bedenken.
Voor de rest... Leuk bedacht
|
|
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat |
|
Fievet |
2-6-2005 17:23 |
 Posts: 1556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
(voor de mensen met parkinson ofzo....)
Komt voor sommige menesn hard aan... Zulke soort teksten om grappig / populair te doen mogen van mij weggelaten worden.
het FAQ vind ik trouwens niet zo nuttig. Ik kan zelf ook wel bedenken dat ik moet dremelen. Of het beste mijn blok erop of eraf kan halen. en dat ik die rotzooi niet in mijn carter moet hebben kan ik ook wel zelf bedenken.
Voor de rest... Leuk bedacht
uhm.... http://www.brommerforum.nl/showtopic/29771/1
Stfu
|
|
|
|
Cabrinha |
2-6-2005 17:31 |
 Posts: 1729 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
(voor de mensen met parkinson ofzo....)
Komt voor sommige menesn hard aan... Zulke soort teksten om grappig / populair te doen mogen van mij weggelaten worden.
het FAQ vind ik trouwens niet zo nuttig. Ik kan zelf ook wel bedenken dat ik moet dremelen. Of het beste mijn blok erop of eraf kan halen. en dat ik die rotzooi niet in mijn carter moet hebben kan ik ook wel zelf bedenken.
Voor de rest... Leuk bedacht
sorry, jij bent natuurlijk te goed voor dit forum
|
|
|
|
RiejuSprinter |
4-6-2005 9:53 |
 Posts: 341 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Cabrinha
[...]
sorry, jij bent natuurlijk te goed voor dit forum
Maar voor welke am6 blokken geldt die begrenzing. Want ik heb een blok uit 2003 en zit er daar ook carterbegrenzing op?
gr michiel
|
|
|
|
Remco RS |
4-6-2005 10:49 |
 Posts: 11463 |
die cilinder komt me bekend voor
|
|
|
|
Saknet |
4-6-2005 11:00 |
 Posts: 10355 |
gek he het is er 1 van een rs
mn oma stierf aan parkinson.. was de enigste leipe ouwe die ik heb gekend..
Dit bericht is ge-edit door Saknet op 4-6-2005 11:00
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Mike de klerk |
5-6-2005 17:52 |
Posts: 211 |
ff weer een reactie terug.
Waarom zou je je carters bijwerken?
1. Originele cilinderhemd heeft dan in totaal 2 mm speling, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit niet uitmaakt. En het lijkt me dat je hier wel last van krijgt. Verbeter me als het fout is i heb het nog niet geprobeerd.
2. Dremelen is leuk voor kleine membraampjes, iets eruit slijpen maar niet voor grote lange stukken zoals dat randje in je carter. Het moet dan ook nog mooi rond zijn.
3. Zodra je je carter verkl**t. Dan kun je in principe een nieuwe kopen. Beetje risico zit er dus wel aan.
Betere oplossing:
Zet je cilinder in een draaibank, draai wat van je cilinder hemd af, en hopla. geen geprul, op de 2 decimalen van een milimeter precies (mits je een goeie draaibank hebt).
mijn buurman heeft dat voor me gedaan, nu is mijn 74 cc Gilardoni cilinder hemd precies even dik als mijn origineel. (gemeten met digitale schuifmaat).
Nu weet je zeker dat je originele cilinder er nog op kan als je hem ooit weer eens origineel wilt maken. Cilinder kun je makkelijker verkopen omdat die mensen dan niet hoeven te kl*ten met dremelen of iets dergelijks. Cilinder past er zo in bij de nieuwe am6 blokken. Hoe het bij andere blokken zit weet ik niet. Maar aangezien alle rieuj's aprillia's en motorhispanias met een nieuw am6 blok rijden maakt het toch niet als hij niet op een ander blok zou passen.
Ik heb hem er zo op kunnen beunen na de bewerken, kheb er al 210 KM mee gereden zonder problemen en hij blaast lekker
|
|
MH Furia Power 74cc aluminium + 21mm + Bidalot Race uitlaat |
|
Fievet |
5-6-2005 18:06 |
 Posts: 1556 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tomos-racer17
[...]
Maar voor welke am6 blokken geldt die begrenzing. Want ik heb een blok uit 2003 en zit er daar ook carterbegrenzing op?
gr michiel
Volgens mij zit die op alle am6 blokke
|
|
|
|
Furiaal |
10-6-2005 18:31 |
Posts: 165 |
Ik heb op de malossi site gezien dat je voor de malossi MHR team meer moet weghalen dan alleen het ribbeltje..
namelijk bij manier 2, nou wilde ik een gewone mhr gaan kopen(niet de team dus) is manier 1 dan voldoende??
|
|
|
|
Ryan |
10-6-2005 18:41 |
Posts: 950 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
ik ben een wijsneus
|
|
|
|
mb-gek |
3-10-2005 17:11 |
 Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Mike de klerk
ff weer een reactie terug.
Waarom zou je je carters bijwerken?
1. Originele cilinderhemd heeft dan in totaal 2 mm speling, lijkt me onwaarschijnlijk dat dit niet uitmaakt. En het lijkt me dat je hier wel last van krijgt. Verbeter me als het fout is i heb het nog niet geprobeerd.
2. Dremelen is leuk voor kleine membraampjes, iets eruit slijpen maar niet voor grote lange stukken zoals dat randje in je carter. Het moet dan ook nog mooi rond zijn.
3. Zodra je je carter verkl**t. Dan kun je in principe een nieuwe kopen. Beetje risico zit er dus wel aan.
Betere oplossing:
Zet je cilinder in een draaibank, draai wat van je cilinder hemd af, en hopla. geen geprul, op de 2 decimalen van een milimeter precies (mits je een goeie draaibank hebt).
mijn buurman heeft dat voor me gedaan, nu is mijn 74 cc Gilardoni cilinder hemd precies even dik als mijn origineel. (gemeten met digitale schuifmaat).
Nu weet je zeker dat je originele cilinder er nog op kan als je hem ooit weer eens origineel wilt maken. Cilinder kun je makkelijker verkopen omdat die mensen dan niet hoeven te kl*ten met dremelen of iets dergelijks. Cilinder past er zo in bij de nieuwe am6 blokken. Hoe het bij andere blokken zit weet ik niet. Maar aangezien alle rieuj's aprillia's en motorhispanias met een nieuw am6 blok rijden maakt het toch niet als hij niet op een ander blok zou passen.
Ik heb hem er zo op kunnen beunen na de bewerken, kheb er al 210 KM mee gereden zonder problemen en hij blaast lekker
ff reactie op dit klets verhaal
ga niet je cyl hemd af draaien want daar word het niet beter op en ontiegelijk sla p van dus
Dit bericht is gewijzigd door mb-gek op 3-10-2005 om 17:23 uur.
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|
ghost-rider |
3-10-2005 17:20 |
 Posts: 1886 |
ontiegelijk slap van bedoel je?
|
|
Team Holland ? // Doe is normaal, met je hoofd! |
|
mb-gek |
3-10-2005 17:23 |
 Posts: 10385 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: ghost-rider
ontiegelijk slap van bedoel je?
ja
ik was laatst aan et informeren voor een nieuwe wand in me cil maar daarbij zou de hele cil moeten worde uitgeboord
zo zou ook het hemd dunner worden en teveel eraf halen werd mij dan ook zeer afgeraden omdat het slap word
|
|
http://www.brommerforum.nl/sales/detail/18104/last wie heeft er 1 voor me ?? |
|