Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 580 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: Dichtvriezende AM6-bakken
Geschreven door SavagePielk
Geplaatst op 27-12-2004 23:22
Categorie Algemeen

Veel mensen hebben met hun RS/Classic/RX of andere brommer problemen dat hij dichtvriest in de winter. Daarom deze FAQ, ik hoop dat ik hiermee veel mensen help.

Waar het om gaat is dat de carburateur dichtvriest. Dit is niet alleen van brommers een probleem, ook de Ducati Monster 600 en 998 staan er om bekend dit probleem te hebben, door een carburateur die in de rijwind ligt. Er moet dus meer warmte bij om het probleem te verhelpen.

Ik heb dit bereikt door de warmte van de uitlaat te gebruiken om lucht te verwarmen en dat vervolgens het luchftilter in te zuigen.

Benodigdheden:
Ducktape
Alumiumbuis, diameter 6cm, te koop bij autospeciaalzaken e.d.

Werkwijze:
Zoek eerst een stuk uitlaat waar de buis overheen kan schuiven, ik heb zelf gekozen voor het stuk bij de uitlaatmond. Buig de buis nu dusdanig dat hij 90 graden rond loopt en dat het uiteinde zo ver mogelijk over de uitlaat zit, houdt aan allebei de kanten een ruim stuk buis over. Bij de Classic had ik 75cm aan buis nodig. Midden in de bocht snijdt je nu een gat (kijk uit, de rafels zijn HEEL erg scherp, een snee heb je al te pakken met een zachte aanraking van dit randje) waar de uitlaatmond doorheen komt. Aan de zijkant of bovenkant moet je nog 1 gat resp. 2 gaten, afhankelijk van het model uitlaat. Schuif het geheel over je uitlaat en monteer de uitlaat weer. Het andere uiteinde zet je met ducktape of op een andere manier vast op je luchtfilter. Je zuigt nu warmte aan die vanuit je uitlaat komt. Let er wel op dat je het uiteinde van de buis zo laat lopen, dat niet al het water van je voorwiel direct er in spuit.

Foto's zal ik binnenkort nog wel posten


LET OP. Dit ziet er niet mooi uit, maar het werkt grandioos. De eerste 3 a 4 km zal hij soms nog sputteren, omdat de hele motor+uitlaat nog koud is, maar als de uitlaat eenmaal warm is loopt alles weer als een zonnetje

LET OP. Het kan nodig zijn om opnieuw af te stellen als je dit ding hebt gemonteerd. Let daar goed op, we willen geen warmlopers of vastlopers hebben, toch?

Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Bullet 12-2-2005 0:59 Print reply

Posts: 12150
probleem komt ook voor bij Derbi en Morini blokken
 
**My BungHole Will Speak Now**
renoeius 12-2-2005 1:02 Print reply

Posts: 6409
Daar heeft Honda nou noooit last van
 
Blorn 12-2-2005 1:03 Print reply

Posts: 13825
Alle carburateurs willen wel eens bevriezen.

Ook van auto's en motoren...

Ben btw veel meer voorstander van lampje in luchtfilterkast, veel minder werk en zie je niks van....
 
Aloha 12-2-2005 10:41 Print reply
Posts: 84
Een simpel gloei spiraal is ook makelijk geinstalleerd

 
Derbi-Vokay 12-2-2005 11:28 Print reply

Posts: 423
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Blorn

Alle carburateurs willen wel eens bevriezen.

Ook van auto's en motoren...

Ben btw veel meer voorstander van lampje in luchtfilterkast, veel minder werk en zie je niks van....


ik snap het id maar werk dat??
ik bedoel als je kijkt hoeveel liter lucht er per minuut langs loopt. zal ik denken dat je de lucht amper opwarmt..

 
snowboard is beter!!
derbi_freak 12-2-2005 12:38 Print reply

Posts: 414
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Bullet

probleem komt ook voor bij Derbi en Morini blokken


neen
 
Joscross 12-2-2005 12:41 Print reply

Posts: 12501
Vind dit ook geen geweldige oplossing..
Warme lucht is nou niet bepaald bevorderlijk voor de prestaties.

Gewoon een lampje in de luchtfilterbox, of nog simpeler, een scheutje spiritus in de tank.
 
Dries-xpower 12-2-2005 13:30 Print reply
Posts: 293
zou brandspiritus helpeN ? kan dit geen kwaad ofzo

 
Boerke [Mathieu] 12-2-2005 13:32 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joscross

Vind dit ook geen geweldige oplossing..
Warme lucht is nou niet bepaald bevorderlijk voor de prestaties.

Gewoon een lampje in de luchtfilterbox, of nog simpeler, een scheutje spiritus in de tank.


startpilote erin spuiten
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Blijhoofd 12-2-2005 13:33 Print reply

Posts: 7378
met een tsx heb je er geen last van

maar idd ik ozu dan eerder voor een lampje of verwarmings elementje gaan
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Remco RS 12-2-2005 13:34 Print reply

Posts: 11463
gebeurt t snel dan bij am6? ik heb er nog geen last van gehad
 
Boerke [Mathieu] 12-2-2005 13:36 Print reply

Posts: 1501
ooit iemand op het idee gekomen om zn prachtige brommer waar je met hart en ziel aan geknutseld heb....


gewoon lekker warm binnen te zetten?

Dit bericht is ge-edit door Boerke [Mathieu] op 12-2-2005 13:36
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Marthin 12-2-2005 13:42 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Boerke [Mathieu]

ooit iemand op het idee gekomen om zn prachtige brommer waar je met hart en ziel aan geknutseld heb....


gewoon lekker warm binnen te zetten?

Dit bericht is ge-edit door Boerke [Mathieu] op 12-2-2005 13:36


hij kan ook tijdens het rijden bevriezen.


 
Ruben. 12-2-2005 13:46 Print reply

Posts: 6131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_freak

[...]


neen


ehm jawel, ook bij honda en suzuki
 
2 stroke , seperates the retards from the pussy's |hannes geownt?
Boerke [Mathieu] 12-2-2005 13:48 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


hij kan ook tijdens het rijden bevriezen.




dat zou ik knap vinden van je...

als je de carburateur vastpakt als je motor warm is is hij ook deels verwarmd zowieso boven de 0 graden.

Dit bericht is ge-edit door Boerke [Mathieu] op 12-2-2005 13:48
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!
Ja Weh nou 12-2-2005 14:06 Print reply

Posts: 2242
jawel kan wel

 
HTS Autotechniek
Ja Weh nou 12-2-2005 14:07 Print reply

Posts: 2242
ik ken overigens alleen maar mensen met am6 die er last van hebben. maar er zullen vast ook andere blokken zijn waar het meej gebeurd.
 
HTS Autotechniek
PraatPaal 12-2-2005 14:08 Print reply

Posts: 7977
RV blokken ...
 
Apriliars105 12-2-2005 14:10 Print reply

Posts: 6111
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: derbi_freak

[...]


neen


jawel, dat het bij jou niet is zegt helemaal niks. Ik heb er ook nog nooit last van gehad en ik weet ook dat het op minarelli voorkomt.

Er zijn trouwens ook topics geweest van mensen met een derbi die daar last van hadden...


Dit bericht is ge-edit door Apriliars105 op 12-2-2005 14:28
 
As finishing touch, God created the Dutch
Honda_mbiloss [Emiel] 12-2-2005 14:18 Print reply

Posts: 3697
ik heb daar echt nog nooit last van gehad.
 
NAISH 12-2-2005 14:27 Print reply

Posts: 870
Cabrinha heeft soms last van plakkende koppelings platen in de winter....
(aprillia MX)
strart hem in z'n vrij, schakeld naar 1 (met koppelingshendel in natuurlijk) en valt uit/slaat uit..

Maar dit is alleen als het heeel koud is geweest.
 
Sorry, Ik ben begrensd!
Blijhoofd 12-2-2005 14:44 Print reply

Posts: 7378
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: NAISH

Cabrinha heeft soms last van plakkende koppelings platen in de winter....
(aprillia MX)
strart hem in z'n vrij, schakeld naar 1 (met koppelingshendel in natuurlijk) en valt uit/slaat uit..

Maar dit is alleen als het heeel koud is geweest.


zi zie je maar dat die nieuwe troep het neit wint van het oude degelijke spul

die gsmetjes hebben er ook vaak last van
 
!!!!!Suzuki ride the winds of change!!!!!!!! http://www.brommerforum.nl/showtopic/33235
Oonzen Ad 12-2-2005 14:45 Print reply

Posts: 3807
heb dr gelukkig ook nog nooit last van gehad, en bij am6 ook niet
 
Ik sta hier toch nie te kwatse zeker!
koekoen2000 12-2-2005 15:15 Print reply

Posts: 340
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Marthin

[...]


hij kan ook tijdens het rijden bevriezen.




ndd heb k ook
de mijne staat gewoon droog en warm binnen maar aangezien ik geen kappenset dr op heb zitten en iedere dag naar mn werk moet (25km verder) is t al n paar keer gebeurd dat ie ndd dicht vroor
kheb nu n ander luchtfilter dr op gezet en da helpt ook best wel maar t gebeurd wel af en toe nog


edit: was op de verkeerde gereply'd

Dit bericht is ge-edit door koekoen2000 op 12-2-2005 15:17
 
Wat Vind Je Van Mn Rijstijl Bel: 0900-FUCK YOU
Boerke [Mathieu] 12-2-2005 15:18 Print reply

Posts: 1501
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: koekoen2000

[...]


ndd heb k ook
de mijne staat gewoon droog en warm binnen maar aangezien ik geen kappenset dr op heb zitten en iedere dag naar mn werk moet (25km verder) is t al n paar keer gebeurd dat ie ndd dicht vroor
kheb nu n ander luchtfilter dr op gezet en da helpt ook best wel maar t gebeurd wel af en toe nog


jij krijg mij niet wijsgemaakt dat je carburateur dichtvriest tijdens het rijden als je motor warm is,

ik heb altijd honda gereden, met mikunie carburateur en keihin, en nog nooit last van gehad en hier is het af en toe heeeeeeeeeeeeel erg koud

maar om erop terug te komen, tijdens het rijden met een warme motor krijg je mij niet wijsgemaakt dat dan de carburateur nog bevriest.
 
Ik heb zoveel schijt aan alles, dat ik stront te kort kom!!

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved