Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Info artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 824 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Info artikel: Begrenzers nieuwe modellen schakelbrommers
Geschreven door Ralf
Geplaatst op 15-4-2004 16:20
Categorie Motor gerelateerd

Aprilia

Aprilia RS, model 1999 - 2001

1. Prop in de uitlaat
2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
3. Kleine carburateur
4. Spruitstuk

1. Prop in de uitlaat
Ring met klein gat erin, met puntlasje vastgezet in de bocht.
Zie foto, ooit.

2. Cilinder met een hele lage uitlaatpoort
Cilinder vervangen of cilinder laten bijwerken, ?tunen?.

3. Kleine carburateur
De carburateur kun je uitboren naar maximaal 14mm,
spruitstuk aanpassen moet dan ook voordat het effect heeft. Delorto SHA carbs, dacht ik.
Beter is natuurlijk carburateur vervangen.

4. Spruitstuk met een doorlaat van 8.8 mm
Uitboren, alleen nut met vervangen/uitboren van carburateur.

Aprilia RS 2003/2004
- Verstelbare carburateur, die verder opengedraaid kan worden van 12 naar 15 mm (?)
- Plaatje in de demper van de uitlaat die met 3 laspuntjes vastzit en er dus uitgehaald moet worden
- Tandwiel verhouding mag voor 1 tandje zwaarder
- Uitlaatbocht bij cilindermond is dun, moet vervangen worden door ander bochtje.

Rieju

Alle moderne Rieju schakelbrommers met AM6 blok.
Rs1, RS2, RR, MRX etc.


1. Uitlaat
2. Carburatie

1. Uitlaatprop, plaatje met klein gat, in verbindingsstuk in voorbocht. Katalisator verwijderen.

2. Tussen spruitstuk en cilinder, verwijderbaar plaatje met klein gaatje

Derbi
Alle moderne Derbi schakelbrommers.
GPR, Senda nieuw model (SM).


1. Uitlaat
2. Luchtfilter
3. Vertanding

1. Uitlaat
Dunne voorbocht, is te vervangen door 'snelle' versie.
Daarna ook sproeier aanpassen.

2. Luchtfilter
Bovenop luchtfilter blokje met 3 ingangen, verwijderen, daarna ook sproeier aanpassen.

3. Vertanding
Extreem kort door gigantisch achtertandwiel.



Grote delen van deze FAQ, die wederom nog lang niet compleet is, zijn door andere geschreven, er kunnen wat vormfouten in zitten, aangezien de gemiddelde RS rijder....naja :P

Kom maar op met aanvullingen.

Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

Bart-DRD 15-4-2004 17:11 Print reply

Posts: 1838
derbi is veranderd he tegenwoordig..


2004 modellen hebben wel grote uitlaat maar zit een ring in.. die moet eruit gehaald worden..

ff ter info, volgens mijn workshop manuel van de derbi meot je als je alleen de uitlaatocht ontgrensd sproeier 71 hebben...

je moet dan wel de luchtfilter "begrenzing" erin laten zitten..


 
stom stuk ei uit blik...
DragoN 15-4-2004 22:19 Print reply
Posts: 303
thnx
dit artiekel had k net ff nodig
 
Death Before Dishonor
rsruud 16-4-2004 18:11 Print reply
Posts: 281
en de nieuwe am6 blokken.. vanaf 2002 heben een carterbegrenzing voor grotere cilinders
 
Mister Yamaha Tzr 16-4-2004 18:49 Print reply

Posts: 5
Weet iemand nog begrenzingen op een Yamaha Tzr behalve prob ! Alvast bedankt !

 
Green Power, Kawasaki
DragoN 17-4-2004 15:53 Print reply
Posts: 303
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rsruud

en de nieuwe am6 blokken.. vanaf 2002 heben een carterbegrenzing voor grotere cilinders


wat is dat?
 
Death Before Dishonor
rs50 17-4-2004 16:07 Print reply
Posts: 50
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DragoN

[...]


wat is dat?


veel cilinders passen niet op dat blok wil dat dus zeggen

ik heb denk al 7 am6 blokken gehad

maar tis heel simpel eruit te halen dmv het randje weg te slijpen bij de kant van je uitlaat

maar sommige cilinders passen dus wel zoals metrakit en orgineel mh en aisal.

maar gilardoni en mhr en diverse andere pastte niet direct

als je je blok niet wil bewerken kan je ook het cilinder hemd beetje bewerken dan past die er ook gewoon op

ohja motorhispania am6 blokken hebben geen toerenteller worm dus je toerenteller werkt dan niet als je zo`n blok in je rs zet.

die toerenteller worm kan je wel inbouwen door het dopje van binnen eruit te tikken en de asjes moet je dan bestellen en dan heb je weer een toerenteller op je rs!

ohja de nieuwste blokken hebben ook een klote oliepomp als je am6 blokken
gaat opvoeren van voor 2002 hadden heb je een pomp die hoe meer toeren je maakte hoe meer olie die gaf maar de nieuwste stoppen dus bij een bepaalde hoeveelheid toeren en dan loopt je rs dus te schraal en krijgt je big end speling en kan je weer een nieuwe krukas kopen joepi!

oh en de nieuwste am6 blokken hebben ook nog een stuffer in het membraam die kan je er ook uithalen als je 70cc wil rijden

en de nieuwste 2002 orginele rs cilinder hebben een uitlaat poort van 25mm wat best kut is met een uitlaat vinden omdat alle rs-en ervoor 28mm uitlaat poorten hebben.

de nieuwste am6 echte manston heeft zelf een uitlaat poort van 30mm!! dan is het vinden van een uitlaat helemaal kut maarja standaard zit er wel een verloop bus bij naar 28mm

en 2002 rs-en hebben een breekbout op het spruitstuk wat ook best irri is als je ff haast heb das allemaal dus tegen het opvoeren en het behouden van de garantie

maarja voor vragen moet je maar ff vragen naar me website over aprilia rs ga dat niet hier neerzetten, dan krijg ik gelijk ruzie









 
www.aprilia2000.com
ergeiz1987 20-4-2004 10:41 Print reply
Posts: 24
Hoe haal je die begrenzer uit je demper???

appiej 2003
 
rsruud 20-4-2004 12:02 Print reply
Posts: 281
met een dremel
 
ergeiz1987 20-4-2004 14:21 Print reply
Posts: 24
Ken hem niet eens zien in me demper tis wel handig als ik weet waar ik wezen moet,

Lol, weet wel hoe ik hem eruit moet halen als ik hem kan zien
 
der deutscher 2-6-2004 22:00 Print reply

Posts: 219
ey tis miss een late reactie, maar ik zoek info over de dtr uit 95, kan iemand mij daarbij helpe?

Greetings Der Deutscher
 
tomosdragster 29-1-2005 0:26 Print reply
Posts: 196
klopt echt geen drol van heb een rs 2004 en die heb echt geen verstelbaare carb hoor jeh verstel baar met een boormachiene maar wat is die begrenzer in de demper dan foto mis?

Dit bericht is ge-edit door tomosdragster op 29-1-2005 0:33
 
Yacko 27-2-2005 16:53 Print reply

Posts: 157
Gilera = Derbi??
Ik heb uit me gilera rcr buisje uit de uitlaat geboord, ging eerst amper 45 nu gaat die tot 65 maar of da tandwiel nou zo groot is? en da blokje van t luchtfilter maak tog nix uit volges mij
 
Derbi 50cc voor de fun, Mhr 70cc mina voor de run
RCR 27-2-2005 17:13 Print reply

Posts: 658
ik heb ook een RCR met derbi blok, maat van mij heeft een GSM en die liep 80 onbergrenst, wat voor bergrensers zitten er in een rcr
 
RCR => Rode CR
daf 19-3-2005 18:02 Print reply

Posts: 15
weet iemand hoe mijn motorhispania ryz allemaal in begrenst


 
Tijzzz 19-3-2005 18:02 Print reply

Posts: 4215
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: daf

weet iemand hoe mijn motorhispania ryz allemaal in begrenst




Zelfde als Rieju
 
Marthin 21-3-2005 20:07 Print reply

Posts: 6164
ik heb een gilera zulu.

en die is begrenst op het dunne bochtje, nu kan ik nergens zo'n dik bochtje krijgen (ook niet nieuw).

ik heb mijn tandwielverhouding al aangepast (13/53).

wat kan ik nog meer veranderen om boven de 55km/h uit te komen?
 
ROBB 21-3-2005 20:10 Print reply

Posts: 506
andere uitlaat kopen
 
[]=[][[]][]_[]_//-\\[]\[][])
Marthin 21-3-2005 20:11 Print reply

Posts: 6164
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ROBB

andere uitlaat kopen


dan krijg ik mot met m'n pa
 
zundappchefke 21-3-2005 20:22 Print reply

Posts: 1715
zundapp:

1 carberateur
2 pakking
3 uitlaat
4 voor tandwiel
5 spuitstuk
6 onstekking

1 carberateur is een 8/10/12 mm deze vevangen
door een 15 of een 17 mm hoger kan altijd
2 tussen het spuitstuk en de cilinder zit een
te kleine pakking deze vervange door een
groter
3 de uitlaat is meestal wel goed als je er een
hebt met bocht hebt aleen de bocht vervange
(als je deze uitlaat nog sneller wilt make
zul je een stuk van het demperbuisje af
moeten zagen)
heb je een gewone uitlaat 1 geheel dan moet
je een stuk van de demperbuis achter in de
uitlaat vervange
beste optie is een homoet halen
4 het voor tand is als de zundapp orgineel is
14 het moet een 13 zijn
5 spruitstuk is een heel kleine altijd 10 mm
je kunt deze tot 16 mm op freze/boren (17 mm
kan ook moet je wel oppassen dat je de carb
niet de hard aandraait)
6 onstekking staat bij zundapp op tijd en moet
je iets vroeger zetten dit wil al 5 km en
meer trek kracht geve met orginele setup


graag gedaan heb der effe een artikel van gemaakt
 
verhuist maar blijft het zelfde
zundappchefke 21-3-2005 22:21 Print reply

Posts: 1715
word nie egt gereageert hier
 
verhuist maar blijft het zelfde
Apriliars105 7-4-2005 10:22 Print reply

Posts: 6111
Quote:
- Verstelbare carburateur, die verder opengedraaid kan worden van 12 naar 15 mm (?)


??? Kan iemand mij dit uitleggen hoe dat dan zou moeten
 
As finishing touch, God created the Dutch
m_a_r_c_o 4-5-2005 12:49 Print reply

Posts: 6443
moet je de prop uit de uitlaat van een gpr er uit boren of wrikken?
 
Seat Leon 20vt
Stefannn 4-5-2005 12:53 Print reply

Posts: 2291
Er staat nix bij over de gilera rcr...
 
TZR50Rullezz 4-5-2005 12:54 Print reply

Posts: 1837
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn

Er staat nix bij over de gilera rcr...


is dat geen am6 blok dan?
 
Honda NSR! Speeding the freeway, a myth amongst men, the Honda NSR! will ride soon again! Honda the power of Dreams!!!!
m_a_r_c_o 4-5-2005 12:54 Print reply

Posts: 6443
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Stefannn

Er staat nix bij over de gilera rcr...



is het zelfde als derbi


maar kun je de prop uit de uitlaat er nou uit wrikken of moet je hem er uit boren??
 
Seat Leon 20vt

Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >

 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved