Eef |
22-2-2004 19:06 |
Posts: 2351 |
dank, maar ligt iets te hoog voor mij
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
arie-de-arier |
22-2-2004 19:09 |
Posts: 10000 |
hoezo te hoog? zo moeilijk is het ook weer niet gewoon formule invoeren ik zou alleen echt niet weten wat ik er aan heb
|
|
Allah is beter |
|
Eef |
22-2-2004 19:10 |
Posts: 2351 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: arie-de-arier
hoezo te hoog? zo moeilijk is het ook weer niet gewoon formule invoeren ik zou alleen echt niet weten wat ik er aan heb
dat kan ook
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
SMALL HONDA |
22-2-2004 22:14 |
Posts: 1575 |
als je een druk meter heb (zo een ding kan je boven in je bougie gat doen) kan je je vermogen berekenen.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
~RoNaLd~ |
22-2-2004 22:19 |
Posts: 1173 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
als je een druk meter heb (zo een ding kan je boven in je bougie gat doen) kan je je vermogen berekenen.
En hoe wou je dan dat je brommer vooruit komt zonder bougie? Of zit er in dat ding ook een bougie achtig iets?
|
|
|
|
SMALL HONDA |
22-2-2004 22:20 |
Posts: 1575 |
nee dan moet je kick start doen ( of elektrisch )
en dan meet dat ding de maximale druk in bar of pascal.
de aansluiting zit in het bougiegat
deze waarde vul je in, in de formule dan krijg je een waarde voor het gemiddelde effectief vermogen
Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 22-2-2004 22:22
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Redyman |
22-2-2004 22:21 |
Posts: 479 |
Ziet er moeilijk uit Ik hoef het gelukkig niet te weten, anders zou er toch een heel verkeer andwoord uit komen. Ben geen wiskunde held
|
|
H O I ! |
|
SMALL HONDA |
22-2-2004 22:22 |
Posts: 1575 |
ach ja is niet moeilijk hoor,
gewoon waardes invullen
maarre als jullie nog wat andere leuke formules willen kan ik ook nog effe in mijn schoolboeken zoeken. Kan je berekenen waar je nou al dat vermogen verliest
Dit bericht is ge-edit door SMALL HONDA op 22-2-2004 22:24
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Redyman |
22-2-2004 22:25 |
Posts: 479 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
ach ja is niet moeilijk hoor,
gewoon waardes invullen
Dat is waar... Maar toch zou ik het op een of andere manier fout doen. Ik zou niet weten waarom ik altijd die lage cijvers haal voor wiskunde. Ik rij liever op me brommer dan dat uit te rekenen
|
|
H O I ! |
|
Blukaap |
22-2-2004 22:27 |
Posts: 10006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: SMALL HONDA
als je een druk meter heb (zo een ding kan je boven in je bougie gat doen) kan je je vermogen berekenen.
Niet geheel, BMEP staat voor Brake Mean Effective Pressure
Mean=gemiddelde, je druk verschilt nl bij alle toerentallen.
|
|
Bastila is lief |
|
Eef |
22-2-2004 22:27 |
Posts: 2351 |
je zal het maar nodig hebeben redmar
|
|
aprilia2000 mod... :p |
|
SMALL HONDA |
22-2-2004 22:29 |
Posts: 1575 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Blukaap
[...]
Niet geheel, BMEP staat voor Brake Mean Effective Pressure
Mean=gemiddelde, je druk verschilt nl bij alle toerentallen.
oww ja
ik dacht al er klopt iets niet, op school is het ook altijd veel moeilijker omdat zomaar te berekenen.
|
|
jaren komen jaren gaan en elke dag eet ik een banaan, Waarom gaat een marokkaan bij de politie?? een betere wereld begint bij jezelf. |
|
Soepkip |
23-2-2004 21:42 |
Posts: 1339 |
Watt?s kun je omrekenen naar pk?s en kilowatts: 1 kW = 1000W
1 pk = 746W = 0,746 kW
1 kW = 1340W = 1,34 kW
Dat laatste klopt niet volgens mij....?
is het niet 1kw = 1,34 pk?
|
|
|
|
YAMAHAFREAK |
23-2-2004 22:57 |
Posts: 1001 |
Sorry, je hebt gelijk Was een foutje ingeslopen
Het originele Word bestandje kun je hier vinden:
http://members.lycos.nl/matthiascom/BMEP.doc
Er staan trouwens nog veel meer formules in mn schoolboeken (leuk, een eidiagram berekenen, joepie, kun je aflezen wat t brandstofverbruik per uur is bij een bepaalde belasting )
Deze zijn eigenlijk nog wel het meest interessant.
Iemand interesse in formules voor zuigersnelheid etc?
Dit bericht is ge-edit door YAMAHAFREAK op 23-2-2004 23:09
|
|
Ik rule. yamahatweetakt punt nl! |
|
arie-de-arier |
23-2-2004 23:02 |
Posts: 10000 |
ik had zoiets
1 pk = 0.7355 kW
1 kW = 1.3596 pk
|
|
Allah is beter |
|
Jop |
27-2-2004 20:03 |
Posts: 1290 |
haha wow dat ziet er echt t? moeilijk uit maar toch leuk dat je het post
|
|
|
|
Ed Honda CB50J |
29-2-2004 19:31 |
Posts: 4190 |
Leuk voor degene die goed in wiskunde zijn
Maar ik kreeg hoofdpijn toen ik al die formules zag staan
|
|
Moto-GP is weer helemaal fantastisch !! Succes is een keuze : Rij 4takt.. > Zal ik je een geheimpje vertellen ? ..... je vader komt oorspronkelijk uit Marokko.. Gezocht : goedkope/goede Honda C50.. |
|
BlizzarD |
29-2-2004 19:41 |
Posts: 2050 |
Wat is hier nou moeilijk aan?
Gewoon alleen cijfertjes invullen op je rekenmachine en klaar ben je
|
|
Koos non-brommerloos! |
|
JCG |
28-4-2004 14:37 |
Posts: 1531 |
(boring2 x pi) / (4 x slag) volgen mij is deze formule fout
Het is toch inhoud cilinder =( (boring/2)2x pi ) x slag
Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-4-2004 14:38
Dit bericht is ge-edit door JCG op 28-4-2004 14:38
|
|
It stinks and is giving you a headache it must be a diesel |
|
LambalraceR |
28-4-2004 14:40 |
Posts: 2187 |
mensen doe eens rustig met die formules(dit is toch jullie vrije tyd?? ), pak je brommer uit de schuur en ga rijden veel mooier.
|
|
un fireblade..... het zou toch niet gekker moeten worden |
|
Pistonpen Paultje |
28-4-2004 17:25 |
Posts: 8678 |
Mja, volg ook ff niet wat er zo heel moeilijk is aan die formules hoor? Of zijn dat de wiskunde A1 klanten?
|
|
|
|
Ralf |
29-4-2004 11:10 |
Posts: 9073 |
Offtopic in FAQ word direct bestarft met een PPtje
|
|
|
|
Santa Cruz |
25-6-2009 9:53 |
Posts: 716 |
gaan we eens proberen he
|
|
2takt of 4takt? Supermotard! |
|