Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 670 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: MTX-sh ombouwen van AC naar LC
Geschreven door barry
Geplaatst op 12-12-2003 17:06
Categorie Motor gerelateerd

Hoe kan je een MTX-sh luchtgekoeld (AC) ombouwen naar vloeistofgekoeld (LC).

Aangezien er wel wat mensen zijn die dat ook met hun mtx sh willen maar niet echten weten wat ze nou allemaal moet veranderen, zal ik het maar even uitleggen, het is vrij makkelijk te doen namelijk.

Het MTX-sh blok is hetzelfde als het nsr blok.
alleen heeft het nsr blok een andere carterkap (rechterkant, vanaf boven af gezien, als je dus op de brommer zit), en een waterpomp er in zitten.

Voor de rest is het blok identiek.

Nu is het allemaal vrij eenvoudig.

Je hebt nodig om je blok lc te maken:
  • rechter carterkap van nsr
  • de waterpomp van een nsr blok.
  • LC cilinder/cilinderkop
  • mtx 80cc radiateur (die zijn zo over te zetten zonder aanpassingen)

    Je haalt nu je eigen carterkap er af. Je plaats dan de waterpomp (deze staat direct in verbinding met de krukas).
    daarna plaats je de nsr carterkap. Je draait alles vast wat je vast moet draaien. (je zorgt uiteraard dat je waterpomp keering niet lek is)

    Dan plaats je de 80cc radiateur. Deze komt onder je rechter windhapper (dat gele ding aan de tank).

    Vervolgens monteer je je mooie LC cilindertje inclusief cilinderkop, oohja, natuurlijk niet de slangen vergeten inclusief slangklemmetjes.

    Gij vult de boel met water om te kijken of alles lek dicht is. Dan haal je water er uit, en drukt er vervolgens kvs in.
  • Pagina 2 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

    Sampers 9-6-2004 20:57 Print reply

    Posts: 1231
    maar zijn er dan toch luchtgekoelde? en waarom spijtiggenoeg? zijn die blokke veel beter dan?

     
    marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
    barry 9-6-2004 21:20 Print reply

    Posts: 7387
    de lc blokken lopen allemaal net wat mooier en meestal sneller en lc is gewoon mooi en de boel wordt wat beter gekoeld (afgezonderd 80cc+ dan, van dat sneller zijn)



    Dit bericht is ge-edit door barry op 9-6-2004 21:21
     
    He?
    -Wheelie-Johie- 14-8-2004 10:28 Print reply

    Posts: 2814
    is het erg als je kappen dan tegen je radiateur aan zitten?
     
    trots BMW e30 325i eigenaar
    mtx_ruleert 14-8-2004 10:30 Print reply

    Posts: 410
    je kan niet altijd je radiateur vastmaken je moet wel ut goeie frame hebben
     
    tuut tuut
    khpoppema 23-9-2004 0:05 Print reply

    Posts: 3199
    rechter carter kap is dat hetzelfde als koppelings deksel?
     
    Onderdelen te koop HONDA, totalew leegeverkoop, hoeft niet veel te kosten. Inbox onder het ambitieuse motto: Je weet maar nooit.
    xeno 19-2-2005 13:39 Print reply

    Posts: 1189
    kan het ook andersom? van lc naar ac en wat moet er dan gebeuren ,niks?
     
    Bascross 19-2-2005 13:50 Print reply

    Posts: 4416
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: xeno

    kan het ook andersom? van lc naar ac en wat moet er dan gebeuren ,niks?


    De lc cilinder vervangen voor een ac cilinder, misschien? En waterpomp en radiateur verwijderen.
     
    scooter beunhaas
    Rock-Dog 28-2-2005 7:59 Print reply

    Posts: 575
    Ik wil mijn mtx-sh ook LC gaan maken, maar er staat:

    "mtx 80cc radiateur (die zijn zo over te zetten zonder aanpassingen)"

    Maar een mtx80 is ook luchtgekoeld

    bedoel je niet een mtx50-r of mtx80-r past dat ook (de radiateur)?
     
    -Niellesie- 28-2-2005 8:02 Print reply

    Posts: 6454
    hij bedoelt idd radiateur van een 50 of 80 r
     
    allalallalallalalallalala
    Rock-Dog 28-2-2005 8:03 Print reply

    Posts: 575
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: -Niellesie-

    hij bedoelt idd radiateur van een 50 of 80 r


    cool dan ga ik binnenkort eens aan de slag

    kzal wel gelijk foto's maken dat iedereen goed kan zien hoe je het maakt , als het lukt
     
    pee 21-11-2005 23:12 Print reply

    Posts: 648
    ik heb dit al meerdere keren gedaan. is echt een eitje. binnekort heb ik een carterkap te koop met waterpomp.
     
    Yamaha R1
    HersenSpinsel 25-2-2006 22:39 Print reply

    Posts: 2984
    je kan toch ook gewoon een elektronische waterpomp+lc cilinder+radje erop zetten

    is veel simpeler, maar wel onbetrouwbaarder
     
    HPT www.derbi-club.com!
    Frysk 25-2-2006 23:31 Print reply

    Posts: 34930
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: HersenSpinsel
    je kan toch ook gewoon een elektronische waterpomp+lc cilinder+radje erop zetten

    is veel simpeler, maar wel onbetrouwbaarder




    jonge dat is onzin !

    laat maar
    zie net dat je getyped hebt onbetrouwbaarder

    Dit bericht is gewijzigd door Speeder op 25-2-2006 om 23:32 uur.
     
    giggitybyte
    HondaMTXracer 28-3-2006 22:38 Print reply

    Posts: 97
    heb je ook een koelvloeistoftank nodig?
     
    -_-
    bikkeltje 28-3-2006 22:39 Print reply

    Posts: 2380
    natuurlijk
     
    HondaMTXracer 29-3-2006 17:28 Print reply

    Posts: 97
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: bikkeltje
    natuurlijk


    zou je niet gewoon de radiator niet helemaal vol kunnen doen? of krijg je dan ook lucht in je slangen?

     
    -_-
    .KT.m.t5 27-7-2006 20:51 Print reply
    Posts: 961
    jongen die ik ken dies nou 23 of daar ergens had toen die 16 de al gedaan. Alleen die had gewoon zen sh carterkap uitgefreest en die nsr zooi eringezet
     
    ?
    Niek27 22-8-2009 12:31 Print reply

    Posts: 633
    Hartstikke mooie fag!!
    Dit ga ik ook doen op mijn sh
     
    flappie business
    mvv mtx 13-4-2013 20:49 Print reply

    Posts: 243
    hallo,
    mooi dat dat allemaal zo makkelijk kan maar welke lc cilinder kan je er dan op zetten nsr50cc???
     
    bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
    Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 13-4-2013 21:18 Print reply

    Posts: 17929
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: mvv mtx
    hallo,
    mooi dat dat allemaal zo makkelijk kan maar welke lc cilinder kan je er dan op zetten nsr50cc???



    alle honda lc cilinders?

    mtx lc, nsr, mbx50
     
    mvv mtx 14-4-2013 8:20 Print reply

    Posts: 243
    oke haha vriendelijk bedankt heb je veel meer keuze
     
    bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad
    mvv mtx 18-5-2013 22:00 Print reply

    Posts: 243
    hallo
    heb ik een vraagje mijn honda nsr carterdeksel past wel maar als ik hem aan draai het waterpompje erin klemt die en wil de zuiger niet op en neer. Heeft iemand dit probleem ook gehad en wat heeft die er aan gedaan.


     
    bx startnummer #277 lasogen leer je pas al je ze hebt gehad

    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
    Pagina 2 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina

     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved