Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

FAQ artikel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 851 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  FAQ artikel: MTX-sh ombouwen van AC naar LC
Geschreven door barry
Geplaatst op 12-12-2003 17:06
Categorie Motor gerelateerd

Hoe kan je een MTX-sh luchtgekoeld (AC) ombouwen naar vloeistofgekoeld (LC).

Aangezien er wel wat mensen zijn die dat ook met hun mtx sh willen maar niet echten weten wat ze nou allemaal moet veranderen, zal ik het maar even uitleggen, het is vrij makkelijk te doen namelijk.

Het MTX-sh blok is hetzelfde als het nsr blok.
alleen heeft het nsr blok een andere carterkap (rechterkant, vanaf boven af gezien, als je dus op de brommer zit), en een waterpomp er in zitten.

Voor de rest is het blok identiek.

Nu is het allemaal vrij eenvoudig.

Je hebt nodig om je blok lc te maken:
  • rechter carterkap van nsr
  • de waterpomp van een nsr blok.
  • LC cilinder/cilinderkop
  • mtx 80cc radiateur (die zijn zo over te zetten zonder aanpassingen)

    Je haalt nu je eigen carterkap er af. Je plaats dan de waterpomp (deze staat direct in verbinding met de krukas).
    daarna plaats je de nsr carterkap. Je draait alles vast wat je vast moet draaien. (je zorgt uiteraard dat je waterpomp keering niet lek is)

    Dan plaats je de 80cc radiateur. Deze komt onder je rechter windhapper (dat gele ding aan de tank).

    Vervolgens monteer je je mooie LC cilindertje inclusief cilinderkop, oohja, natuurlijk niet de slangen vergeten inclusief slangklemmetjes.

    Gij vult de boel met water om te kijken of alles lek dicht is. Dan haal je water er uit, en drukt er vervolgens kvs in.
  • Pagina 1 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.

    Kampersjaak 13-12-2003 20:11 Print reply

    Posts: 12285
    heej dat is wel handig.
    ik wist al wel dat het kon maar wist niet dat het zo makkelijk zo zijn
     
    oderint dum metuant
    gonzales 13-12-2003 21:05 Print reply

    Posts: 1319
    zelf al gedaan ? denk van niet want de kopbouten staan dichter bij een lc dan bij een ac d8 ik
     
    burn your rubber not your soul
    Blukaap 13-12-2003 21:05 Print reply

    Posts: 10006
    Je vergeet het busje waar de waterpompas invalt in het carter.


    Gonzales: STFHOERIGEKUTUP, barry heeft dat allang gedaan en die afstand is exact hetzelfde, mislukte n00b.

    (offence intended, ik kan die gozer niet uitstaan ).

    Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 13-12-2003 21:07
     
    Bastila is lief
    Zoetahmeerdah [Marcel] 13-12-2003 22:26 Print reply

    Posts: 5996
    vergeet niet de 2 busjes weg te slijpen die op je frame zitten..anders sluit je kapje niet meer mooi aan op je tank
     
    ik haat mensen
    gonzales 14-12-2003 11:20 Print reply

    Posts: 1319
    ik stel mijn vraag dan nogmaals KLOPT DE AFSTAND VAN DE KOPBOUTEN WEL ? ik dacht van niet . tijdje geleden dat nog mtx blok vast gehad heb
     
    burn your rubber not your soul
    barry 14-12-2003 12:08 Print reply

    Posts: 7387
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Zoetahmeerdah [Marcel]

    vergeet niet de 2 busjes weg te slijpen die op je frame zitten..anders sluit je kapje niet meer mooi aan op je tank


    wat bedoel je precies?
    ik kon het gewoon zonder aanpassingen de radiateur er op zetten en de tankkap er ook weer normaal op...


    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: gonzales

    ik stel mijn vraag dan nogmaals KLOPT DE AFSTAND VAN DE KOPBOUTEN WEL ? ik dacht van niet . tijdje geleden dat nog mtx blok vast gehad heb


    in hoogte bedoel je? jah die kloppen nog.
    of bedoel je dat de tapeinden van een mtx anders staan dan die van een nsr?, dan ben je denk ik in verwarring met een mtx OUD TYPE, ik heb het over de NIEUW TYPE (sh)

    en jah, ik was 1 van de 1sten hier op het forum die met een lc mtx kwam dacht ik

    Dit bericht is ge-edit door barry op 14-12-2003 12:09
     
    He?
    toelieboer 19-12-2003 21:40 Print reply

    Posts: 327
    Kan dit ook met een mt5?

     
    Blukaap 19-12-2003 22:10 Print reply

    Posts: 10006
    Nee.
     
    Bastila is lief
    de_koen 25-12-2003 18:58 Print reply

    Posts: 5595
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Blukaap

    Je vergeet het busje waar de waterpompas invalt in het carter.


    Gonzales: STFHOERIGEKUTUP, barry heeft dat allang gedaan en die afstand is exact hetzelfde, mislukte n00b.

    (offence intended, ik kan die gozer niet uitstaan ).

    Dit bericht is ge-edit door Blukaap op 13-12-2003 21:07


    ik snap wel waarom hij dat denkt, een MTX ot, dus met MT blok, heet in belgie MTX50sh

    een MTXsh , dus ac NSR blok, heet in belgie een MTX50r, en is al watergekoeld
     
    Honda 5-Bak te koop
    wipe-out 29-12-2003 13:36 Print reply

    Posts: 7672
    wat mag een nsr koppelingsdeksel met waterpomp enzo eigenlijk ongeveer kosten?
     
    barry 29-12-2003 13:41 Print reply

    Posts: 7387
    ligt er aan...

    volgens mij alleen nog maar 2de hands te krijgen. dus dan bepaal je zelf wat je er voor betaald he...

    ik heb er destijds 15euro voor betaald incl waterpomp
     
    He?
    brutus 13-1-2004 15:36 Print reply

    Posts: 7934
    die as van waterpomp. kan die gewoon meteen in je blok. of heb je ook een nsr rechter carter gedeeldte nodig. ik bedoel dus niet het deksel
     
    nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
    barry 13-1-2004 15:38 Print reply

    Posts: 7387
    die kan idd zo in je blok
     
    He?
    Blukaap 13-1-2004 15:41 Print reply

    Posts: 10006
    Moet je niet het busje vd waterpomp vergeten wat in je carter hoort.
     
    Bastila is lief
    brutus 13-1-2004 15:43 Print reply

    Posts: 7934
    jah die heb ik al geregeld kan iemand daar een foto van maken en hoe lang is die as ongeveer die in je blok valt? en een carterkap van een nsr heeft toch meer gate ndan een sh??
     
    nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
    Blukaap 13-1-2004 15:46 Print reply

    Posts: 10006
    Carters van een NSR en MTX-sh zijn hetzelfde, afgezien vh bloknummer.
    Alleen het koppelingsdeksel verschilt.

    Geloof me, het past .
     
    Bastila is lief
    brutus 13-1-2004 15:50 Print reply

    Posts: 7934
    ok bedankt
     
    nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
    brutus 13-1-2004 15:50 Print reply

    Posts: 7934
    en hoelang is dat asje van de pomp?

     
    nee maar goed ik bedoel, dat doen we nou al jaren zo..
    Punk [Dave] 13-1-2004 15:52 Print reply

    Posts: 7003
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: brutus

    en hoelang is dat asje van de pomp?




     
    Jorg 26-1-2004 21:48 Print reply
    Posts: 73
    past een nsr 80 en ns1 carterdeksel ook?
     
    Oscar O. - [HRC Nijmegen] 26-1-2004 21:49 Print reply

    Posts: 7007
    van mbx d8 ik wel , nsr80 bestaat nie echt, ns1 past ook wel

    maar gebruik dan wel de kickstarteras die daar bij hoort!!
     
    nobody fuck with us!!
    Blukaap 27-1-2004 0:09 Print reply

    Posts: 10006
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Oscar O. - [HRC Nijmegen]

    van mbx d8 ik wel , nsr80 bestaat nie echt, ns1 past ook wel

    maar gebruik dan wel de kickstarteras die daar bij hoort!!


    NSR80 bestaat wel, zijn van die japanse minibikes .

    Maar die deksels zijn idd hetzelfde, maar zoals oscar al zegt, let op de dikte vd kickstarteras.
     
    Bastila is lief
    Jorg 28-1-2004 17:08 Print reply
    Posts: 73
    ik bedoelde eigenlijk nsr 125cc
     
    Sampers 9-6-2004 20:48 Print reply

    Posts: 1231
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: de_koen
    een MTXsh , dus ac NSR blok, heet in belgie een MTX50r, en is al watergekoeld


    is een nsr niet altijd watergekoeld? en is het blok van nsr dan niet zelfde als mtx-sh ?
    en ik dacht dat een mtx sh ook watergekoeld was, kan dan ook zo een mtx sh blok dan ook op een mtx ot ?
     
    marginaal is terminaal | tsjek http://www.brommerforum.nl/showtopic/21017
    Dragonfly 9-6-2004 20:53 Print reply

    Posts: 486
    Quote:
    Oorspronkelijk gepost door: Sampers

    [...]


    is een nsr niet altijd watergekoeld? en is het blok van nsr dan niet zelfde als mtx-sh ?
    en ik dacht dat een mtx sh ook watergekoeld was, kan dan ook zo een mtx sh blok dan ook op een mtx ot ?


    MTX-SH blok past jammer genoeg niet zonder enige aanpassingen niet onder een MTX o.t.
     
    I am going to find myself, if i return before i found myself keep me here

    Log in om te kunnen replien op dit onderwerp.
    Pagina 1 van 2
    Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >

     
    Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved